Kattgubben:
Faktum är att jag tror Leksand är chanslösa i den här kvalserien. Jag lägger mina pengar på DIF och Örebro.
Redigerad kommentar
Tvåtallar:
Leksand kan absolut vinna mot DIF eller Timrå men jag tror man viker ner sig mot lag som Bofors, tidigare år har man underpresterat hemma mot Rögle 8 . 3 tror jag det blev till skåningarna. Sådana matcher gör bara Leksand :/
mikenomad: Jag är fruktansvärt ambivalent.
Ena dagen längtar man. Den andra vill man inte att det ska börja.
Ena dagen tycker man att det ska bli skoj. Den andra har man svår ångest.
Ena dagen klarar vi oss kvar. Den andra åker vi ur.
KS is the shit!
Timrå å Dif med kanske Leksand som outsider.. Örebro och Bofors verkar dippa nu i slutet, playoffgänget har ett alldeles för tufft matchprogram nu innan ks.
Redigerad kommentar
Simmalugnt:Det beror alldeles på det... hur bra han lyckas odla sin lilla-SM-finne ;)
Senast jag såg honom på viasat har han en del att jobba på.. lär bli en del ost och choklad för Charles-Ingvar nu de närmaste dagarna
Smokey:
Veganmat, T-Röd och dagliga tarmsköljningar. Det kommer att få KS att framstå som himmelriket.
Kattgubben:
Eller som man säger i Värmland. "En trevlig lördagskväll".
Magnus Nyström , Sexpressen
"för många spelare är inte mentalt förberedda på en kvalserie. Det här går inte vägen."
Skojar du, spelarna har ju vetat om KS i 2,5 månad.
Challe förresten. Jag tycker de skulle ha tagit in Robert Schnabel.
Firma Schnabel och Zabel.
Hellre Malmö än RBK. Nog kan vi torska mot Malmö men boogieteamet Rögle i en KS känns som klockrena 0-poängare för oss.
Förövrigt drömde jag att det var jordens tryck i isladan på KS-matcherna.
En kompakt klack skanderade "röd-å-viit" och övriga publikum var med på noterna och svarade vältajmat "håkkydynamit". Spelarna kände av publiken i ryggen och vann alla 5 hemmamatcherna efter övertygande spel...
Amen
Visserligen fel att kalla Ros expert men ändå
TOMAS ROS:
Vad tror du om lagets chanser?
– Små. Laget har bara tio segrar på hela säsongen. Sånt sätter spår.
Vad är lagets styrkor och svagheter?
– Hittar ingen styrka.Ska kanske vara att man har ES-tempo i laget. Svagheten sitter i ett uselt powerplay.
Andersson:
Det är precis sådant där man vill höra! Det är när herrar Ek, Nyström och Ros har varit som mest negativa som Timrå har varit som mest framgångsrika.
Precis som jag när jag bodde i Sundsvall satte i system att gå och se och oftast gillade de filmer som Henry Lundström sågade.
Skarin: Det står ju. Antal anmälda: 35 tror dock det är ett par st fler nu.
Hoppas att jävligt många hänger med och gör detta till en stor publikfest!
mikenomad: Går det bra så vimlar det förstås av positiva minnesbilder. 2001/02: Leksand hemma, 1-4 med tre minuter kvar. Ren magi och vinst på straffar. Det är självklart förutom avancemanget ett av de allra starkaste minnen jag har som är förknippat med hockey. Sedan att Henrik föddes en lördag, kl. 16.19, samtidigt som det var förlängning och HV71 vs. kaputt skridskoskena det räknas inte. Hoppas man får uppleva nåt i den stilen även den här gången. Fast jag är nöjd bara man fixar nytt kontrakt. Jag behöver inga mirakel, även om det är kanske just det vi kommer att behöva.
Spelschemat tyckte jag om, för övrigt.