1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1474700 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
mattias - 74:aha, är det jinxtävling på gång? ;) JA men det fattar ju vem som helst att det blir LIF och Malmö som går upp
Kommentera

Kattgubben:

Faktum är att jag tror Leksand är chanslösa i den här kvalserien. Jag lägger mina pengar på DIF och Örebro.

Kommentera

Kattgubben: Jag sätter pengarna på Bofors och Oskarshamn. En Stoff-insats på 10 000 riksdaler att båda spelar i elitserien 2012-2013.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:Jag tycker ni har kommit helt rätt in i den här kvalserien, till skillnad från när ni var överlägsna i grundserien och promenerade i mål den sista sträckan. Nu har ni ångan uppe och ni ser bra stabila ut. Timrå kommer få det kämpigt mot er....
Kommentera

mattias - 74: Allt kan hända i hockey Leksand kan förlora matcher mot Sundsvall för någon vecka sen. Timrå kan till och med vara ett av lagen som spelar es nästa år. Örebro kan vara chanslösa när dom stöter på hårdare motstånd. Djurgården kan åka ur. Jag tror att dom som inser att nu börjar vi om på noll och dom som visar största ödmjukhet innför uppgiften spelar es nästa år.
Kommentera

Tvåtallar:

Leksand kan absolut vinna mot DIF eller Timrå men jag tror man viker ner sig mot lag som Bofors, tidigare år har man underpresterat hemma mot Rögle 8 . 3 tror jag det blev till skåningarna. Sådana matcher gör bara Leksand :/

Kommentera

Kattgubben: JÄVLAR vad man längtar nu! Kommande vecka kommer kännas längre än december innan jul när man var 7 år. Kvalserien-som slutspel fast tvärtom.
Kommentera

mikenomad: Jag är fruktansvärt ambivalent.

Ena dagen längtar man. Den andra vill man inte att det ska börja.

Ena dagen tycker man att det ska bli skoj. Den andra har man svår ångest.

Ena dagen klarar vi oss kvar. Den andra åker vi ur.

KS is the shit!

Kommentera

Hahl Bundy: Jag har så mycket tankar, så mycket känslor, inför stundande KS som jag skulle vilja ge uttryck för. Men som du vet håller jag numera käften om sånt. Det är inte läge att utmana ödet nu.
Kommentera

mikenomad: Det låter bra. Du jinxade för mycket på fel sätt igår :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jaja...jag tror vad jag tror. Annars...bortaresor i KS, tror du det kommer bli nån buss till Malmömatchen?
Kommentera

mikenomad: Annars har jag goda minnen från Västerås. :)
Västerås får det bli.
Kommentera

Timrå å Dif med kanske Leksand som outsider.. Örebro och Bofors verkar dippa nu i slutet, playoffgänget har ett alldeles för tufft matchprogram nu innan ks.

Redigerad kommentar

Kommentera

Challe tar över DIF med omedelbar verkan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:

Bra det! Inte lär väl Challeballe överleva två KS i rad?

Kommentera

Hahl Bundy:
Kommentera

Simmalugnt:Det beror alldeles på det... hur bra han lyckas odla sin lilla-SM-finne ;)

Senast jag såg honom på viasat har han en del att jobba på.. lär bli en del ost och choklad för Charles-Ingvar nu de närmaste dagarna

Kommentera

Livet blir jättebra när man är skitfull och lirar "ett stormande haaaaaav" med Timotey på repeat med högsta volym. Hur laddar Ni upp inför KS?
Kommentera

Kattgubben:

Odla? Den har väl sitt eget liv? :D

Kommentera

Smokey:

Veganmat, T-Röd och dagliga tarmsköljningar. Det kommer att få KS att framstå som himmelriket.

Kommentera

Smokey:vattentortyr och dansband
Kommentera

Simmalugnt: Eget liv? Challe hyr ju ut den i andrahand till bra pris , ska finnas bubbelpool och bar i köket enligt säkra källor.  :)
Kommentera

Kattgubben:

Eller som man säger i Värmland. "En trevlig lördagskväll".

Kommentera

Lemmy:

Nä nä, nu är det Herr Kilmisters vårtor du tänker på!

Kommentera

Smokey: Ranelid o Kärlekens mirakel om o om o om igen med Explorer som livselixir.
Kommentera

Usch jag är redan nervös för KS! Hoppas klumpen i magen försvinner med några snabba vinster i inledningen. Vinner vi de tre första matcherna så finns goda möjligheter att hänga kvar, lite av nyckelmatcher skulle jag säga.
Kommentera

Patrick Polly:

Som jag sa tidigare. Det kommer bli en lång månad. Kämpa!
Kommentera

Magnus Nyström , Sexpressen
"för många spelare är inte mentalt förberedda på en kvalserie. Det här går inte vägen."

Skojar du, spelarna har ju vetat om KS i 2,5 månad.

Kommentera

Per HApps: Ganska bra lottning allafall kan inte skylla på det, alla till Leksand på lördag!
Kommentera

Simmalugnt: 150%säkert
Kommentera

Per HApps:Ja, just DET argumentet mot oss var ju en smula udda får man väl säga! :O Nej, han får gräva vidare tror jag bestämt. :)
Kommentera

stoff: Tack för det! Nu är jag bombsäker på att jyrgårn åker ur!
Kommentera

Challe förresten. Jag tycker de skulle ha tagit in Robert Schnabel.

Firma Schnabel och Zabel.

Kommentera

TD: 200,300 RödVita fotsoldater på besök i Leksand hade varit magiskt.
Kommentera

Hellre Malmö än RBK. Nog kan vi torska mot Malmö men boogieteamet Rögle i en KS känns som klockrena 0-poängare för oss. 

Förövrigt drömde jag att det var jordens tryck i isladan på KS-matcherna. 
En kompakt klack skanderade "röd-å-viit" och övriga publikum var med på noterna och svarade vältajmat "håkkydynamit". Spelarna kände av publiken i ryggen och vann alla 5 hemmamatcherna efter övertygande spel...

Amen 

Kommentera

Hittar ingen artikel om Leksandsresan på Supporterklubbens hemsida. Men rykten säger att en buss snart är fylld.

Skynda på. Tiden går.
Kommentera

Skarin: finns en liten ruta

"Leksands IF – Timrå IK  17 mars. Pris och avgångstid kommer senare! Antal anmälda: 35 st. Uppdaterad 21.19  7/3 Av Emelie."
Kommentera

Skarin: Enligt uppdateringen för en timme sedan var det 35 anmälda....
Kommentera

mikenomad: Jag anmäler mig i morgon....om jag får.
Kommentera

Visserligen fel att kalla Ros expert men ändå

Timrå

TOMAS ROS:

Vad tror du om lagets chanser?

– Små. Laget har bara tio segrar på hela säsongen. Sånt sätter spår.

Vad är lagets styrkor och svagheter?

– Hittar ingen styrka.Ska kanske vara att man har ES-tempo i laget. Svagheten sitter i ett uselt powerplay.

Kommentera

Andersson:

Det är precis sådant där man vill höra! Det är när herrar Ek, Nyström och Ros har varit som mest negativa som Timrå har varit som mest framgångsrika.

Precis som jag när jag bodde i Sundsvall satte i system att gå och se och oftast gillade de filmer som Henry Lundström sågade.

Kommentera

Hahl Bundy: Visade sig att läget var detsamma för mig. Dvs att jag anmäler mig i morgon....om jag får.
Kommentera

Skarin:Vet att matchen börjar 1830  den 17/3
Kommentera

Skarin: Det står ju. Antal anmälda: 35 tror dock det är ett par st fler nu.

Hoppas att jävligt många hänger med och gör detta till en stor publikfest!

Kommentera

robinberglnd: Kvalseriedags igen, 10 år sen sist. Supportrarna mobiliserar, "tunga" namn åker på bortamatcher. Nu är det upp till spelarna. Bra resultat och detta kan bli klassiskt, ett reningsbad och en lisa för supportersjälen.

Men det kan bli bajs också. Det är det som skiljer KS från slutspel.
Kommentera

mikenomad: Går det bra så vimlar det förstås av positiva minnesbilder. 2001/02: Leksand hemma, 1-4 med tre minuter kvar. Ren magi och vinst på straffar. Det är självklart förutom avancemanget ett av de allra starkaste minnen jag har som är förknippat med hockey. Sedan att Henrik föddes en lördag, kl. 16.19, samtidigt som det var förlängning och HV71 vs. kaputt skridskoskena det räknas inte. Hoppas man får uppleva nåt i den stilen även den här gången. Fast jag är nöjd bara man fixar nytt kontrakt. Jag behöver inga mirakel, även om det är kanske just det vi kommer att behöva.

Spelschemat tyckte jag om, för övrigt.

Kommentera

Resan till Leksand kommer dessutom supporterklubben stå för halva busskostnaden, dvs resan kommer inte kosta mer än 100-130 + inträde. Givet att åka, anmäl er innan det är fullt!
Kommentera

Dream Team: Själv är jag så gammal att jag delar in mina Timråminnen i modern tid och förhistorisk tid. Minnen från förhistorisk tid; bortamatch mot SSK i dåvarande allsvenskan. Timrå vann hemmamatchen med 8-0...nere i Scaniarinken sjöng klacken "8-0 till Ti-imrå, du kan lita på mig, du kan lita på mig....8-0 till Ti-imrå......." Det var lite finess på ramsorna då....

I modern tid finns givetvis många guldkorn också. Tidigt 00-tal och Z:a-dominans, NHL-strejk och drömlag i es, kvartsfinal mot LHC. Stopp stopp stopp...jag tror vi stoppar lite här. Kvartsinalserien mot LHC är en solklar höjdare. Firma Manderville-Mathiasson skapade (TIK)historia och gav oss ett citat som blev tröja. Vårt första slutspel sedan återkomsten i es är ett annat höjdarminne. Utdömda av experterna men 4-0 i matcher mot Luleå efter bl.a. en sanslös bortavinst i sudden.

Fast konstigt nog hamnar nog kvarten mot Modo högst, trots att vi torskade. Möjligen är året efter, när vi slog ut dem, strået vassare. Då var vi som bäst, som hetast. Övriga Sverige pratade med avund om "Slaget om Västernorrland". Vi supportrar hade ännu inte fattat att förfallet låg på lut, att det började krackelera.

Men summa summarum; det är på nåt sjukt vis inte Timrås segrar och framgångssaga som format mig som supporter. Det är att ständigt vara underdog med en känsla av att slåss mot allt och alla som gjort det. Vi ÄR inga räkmackesupportrar likt FBK eller HV71. Tack som FAN för det! Jag har Timrå IK tatuerat på överarmen. Det kommer sitta där tills jag blir bra potatisjord, oavsett serie TIK spelar i.
Kommentera

mikenomad: Ja, det är nu alla supportrar borde sluta upp gamla som nya. Skrika halsen av sig på alla matcher för att sjunga fram vårat TIK! Ser fram emot resorna! Det kommer bli grymt!!!
Kommentera

haha, slog mig just att sidan som heter "Dubbeltallen" inte heter "Dubbeltabellen" som jag har trott sen den sidan skapades. Förstod aldrig varför den hette Dubbeltabellen.. 
Kommentera

« · 1474700 · »