1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1474877 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
mikenomad: Jag misstänker att vi är av ungefär samma årgång, eftersom ina minnen inte skiljer sig så mycket från dina. Jag valde att se endast på den senaste kvalserien och, faktiskt, så ligger den där Leksamdsmatchen iaf på topp 10 vad gäller historier för barnbarnen, o.s.v. Min topplista kan jag gärna få återkomma till.
Kommentera

Dream Team: Vändningen mot Leksand är naturligtvis också ett självklart toppminne. Herregud...vid ställningen 1-4 och 4 min kvar, då var man ju nästan på väg därifrån. Och när 4-4 slogs in samma sekund som slutsignalen ljöd...ojojoj.
Kommentera

mikenomad:Påtal om Slaget om Västernorrland. Har länge sökt efter flertalet eller alla matcher däremellan. Detta episka slag måste finnas sparat någonstans, på någon bortglömd hårddisk, någon DVD-längst bak i tv-bänken. Finns det någon hos er Timråiter som har detta? Jag har sökt hos Modo(lid)-lägret men ack inget finns att beskåda!
Kommentera

mikenomad: Härligt vad vi minns. Jag minns bara tråkiga saker. :)

02/03 & 03/04. Timrå åker ur i semifinal.
Jag tror att vi mötte VF bägge gångerna men jag har minneslucka. Det jag vet är jag var ensam i hela världen o var ganska lullig.

04/05. Timrå Förlorar kvarten mot Djurgården under lockout-säsongen.
Jag gråter och stänger av mobilen, dricker starköl på nån sylta.
Jag är ensam i hela världen

06/07. Timrå förlorar i kvarten mot Modo i sista matchen i sudden.
Jag sover inte på hela natten.
Det känns som om jag blivit rånad på något. Mitt hjärta antagligen.
Jag häller i mig lite starkvaror o minns inget mer.

07/08. Revanschen i kvarten mot Modo gör mitt Hjärta lite helt igen men den krossas efter 4-2 i matcher för HV i Semin.
Jag är ensam i hela världen.

Kvartsfinal mot HV 08/09. Säger bara skridskoskenan o Mikko.
Timrå har spelat ut HV under hela matchen men förlorar i förlängning ändå. Jag är otröstlig. Jag är definitivt ensam i hela världen.
Kommer inte ihåg så mycket men går inlindad i nån Timråflagga genom stan o somnar sen i en blomrabatt utanför brorsans hus.

Kvarten mot HV 09/10. Förlust 4-1 i matcher. Jag är faktiskt nykter o åker hem och skurar lägenheten, drar ut jacket. Jag är ensam i hela världen.

Min halsduk är påminnelse, som gamla kärleksbrev från en flicka som flyttade till en annan stad och träffade en annan.

Så här ser lidandets estetik ut. Den är ful som en gammal kärring men jag skulle inte vilja vara utan den när jag ser tillbaka.

Den har format o härdat mig. Den har stärkt mig.
Den har gjort mig Röd o Vit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bremberg verkar spelsugen.

"Siktar du på spel i första matchen?

– Absolut, det hoppas jag på. Det har varit en lång väntan och det ska bli kul att spela."

Kommentera

malkin:

Lev i nuet. Jag har både avgörande SM-finalen 1979 och 2007 på DVD, men jag har inte tittat på någon av dem.

Jag var dock på plats i Linköping. Det var gött.

Kommentera

malkin: kan kolla hemma, men är tveksam - har nog inget före 08/09...
Kommentera

Hoppas att alla som åker med på bortaresorna har rött och vitt på sig i klacken.

Kommentera

zita: Så svarta Timrå huvtröjor går alltså bort?

Jag vägrar bära röda matchtröjor. Jag är hardrcore. ;)

Edit: Förtydligande...svart huvtröja är väl det närmaste jag kan tänka mig. Går pin bra eller halsduk?

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: En av de sämsta backarna, vem som helst ersätter honom.
Kommentera

Läkerol Arena klingar lite sämre till slutspelet, då Cloetta nu beslutat lägga ner frabriken i Gävle. 150 norrlänningar till utan jobb i arbetslinjens Sverige.

Redigerad kommentar

Kommentera

robinberglnd: Får hoppas det blir bättre drag än på hovet sist, många som stod knäpptyst där.
Kommentera

Charles-Ingvar i Djurgårdens KS-bås, Challe har laddat med rödaste näsan och mammas hemmagjorda köttbullar i mambobostaden. Blir massivt motstånd det för Ante-Tommy.

Kommentera

Hahl Bundy: Såg ni inte vad fränt det var när Skellefteå var på besök i eon, hela klacken var gul /svart.
Kommentera

Hahl Bundy: Du kan få en halsduk av mig om du inte har nån ;)
Kommentera

Anonymous:

"Challe har laddat med rödaste näsan", det fick mig att tänka på en gammal Sönnsvall Fans ramsa från 90-talet. Blir det battle i KS kanske?

Kommentera

zita: Tack..Schysst. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Du kan göra som den Lulesupporter någon gång under Kempehallstiden vars enda kroppsbeklädnad var en halsduk runt halsen.
Kommentera

Anonymous: Det är bara att flytta, söderut finns hur många arbetstillfällen som helst.
Kommentera

Någon som har koll på vilken tid supporterbussen går? Matchstart, det lär finnas både 16.00 och 18.30 där men vilken tid är det som gäller?

FORZA TIK.............alltid, alltid..........

Kommentera

Jockz: Ja, det var bra drag i bussen påväg till hovet från scandic då men det dog av under matchen. Tyvärr så är det ju så nu för tiden, som t.ex i klacken. Folk står bara där för att det är billigt och sedan står dom knäpptyst halva/hela matchen! Tycker det är dålig stil, kommer man och står i klacken ska man göra väsen av sig också!
Kommentera

robinberglnd: Ja, synd att det inte var samma drag i hallen som i bussen, fan busschaffisen hängde ju också på! ;)
Kommentera

Halvless nu på den där övertron på Stockholmslagens dragningskraft. Den krassa verkligheten är väl att vare sig DIF eller AIK drar en kotte extra på bortaplan. Och AIK, herregud, de har ju knappt folk på sina egna matcher. Typ 3-4000 på hovet. Nä, det där är en media-anka modell värre. En massa Stockholmsjournalister som är allt annat än objektiva i sin mediabevakning.
Kommentera

FYFAN vad kul det ska bli att spela matcher som verkligen betyder något. Det här ska bli hur kul som helst, släpp allt som har med rädsla och ångest att göra och njut istället. 

Vi har 10 matcher framför oss. 10 matcher som kommer betyda oerhört mycket för Timrås framtid. 10 matcher som alla kommer vara lika viktig. 10 matcher där varje moment och varje sekund i varje match kommer vara lika rolig och spännande. 

Vill ni missa när Timrå klarar elitseriekontraktet? NEJ! Klart som fan alla ska till Leksand, redan 77 stycken anmälda och snart är det fullt. Nu jävlar är det vi mot världen. Ingen tror på oss förutom vi själva. Tillsammans ska vi klara det här och tillsammans ska vi visa att vi har Sveriges bästa fans. Vi har halkat efter lite på supporterfronten de senaste åren och i ärlighetens namn har Modo kommit ikapp och även förbi oss. Men jag vet att när vi är som bäst har vi bland Sveriges bästa supportrar. Nu ska vi upp i samma nivå som för 5-10 år sedan när Skarin trummade och Jimmy Hamrin skrek så högt att man ibland trodde att inälvorna skulle ploppa ut ur munnen på honom. Skit i om de brevid dig står tysta, börjar du skrika hänger dom på, jag lovar dig. 

VI MOT VÄRLDEN!!!!!!!

NU JÄVLAR KÖR VI!!!!!!

Kommentera

nectis: Here!

Säger som den gamle, store engelska hockeybacken Churchill:

"Aldrig ha så få, haft så mycket vikitga uppgifter att lösa, på så kort tid"

Kommentera

Vi har fått en ny kvinnohund.

Kommentera

leksand kan dom, NOT

Ståplats vuxen 145:-

55:- mer än vad timrå tar i ks. och 25:- dyrare än vad det var att se en ES-match iår i Timrå.

Dom tar ju förfan mer än vad modo tar för en kvartsfinalsbiljett, herregud, hoppas leksand tinar bort och smälter ut i siljan!

Leksand - "jordens mittpunkt eller vad" -.-

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: det kostar på med alla Återtåg, o aldrig få del av Elit-TV-penningarna! Tro vad TIK tar för en plåt nästa säsong, O M det onämnbara skulle hända? Kan Ewa då ändra på lånet till 1 års avbetalningsplan?
Kommentera

Blizzard:

Äh sluta klaga och gnäll, stanna hemma om det inte passar ;)

Kommentera

Nu är det 90 anmälda till Leksandsresan. Dags att lägga på ett kol för er som inte anmält er redan.
Kommentera

Hahl Bundy: Äh, matchtröja, halsduk och keps is the Timrå-way of hardcore. Huvtröja är 08-wannabee. Lustigt, jag hade nog föreställt mig dig som en matchtröje-gubbe. Möjligen med basker för poetkänslan.

Själv kör jag t-shirt och halsduk så tatueringen syns. Håller vi oss kvar får det väl bli endast halsduk nästa säsong. Jag har lovat svågern att göra en ryggtatuering med örnen om vi inte åker ur i år. Nä fy fan.....örnen...det blir nog tröja på isf ändå vid närmare eftertanke.
Kommentera

mikenomad: Måste väl vara smartare att tatueras av en hackspett än av en hafsörn... de är ena jäkla slarvers och har svårt att hålla sig inom givna ramar.
Kommentera

mikenomad: Du kan inte ha mer fel. Tänk vilka bilder man får upp när man inte har setts in real.
Du skulle se hur jag tänker mig Ikonen. :)
Kommentera

mikenomad: Nääää hardcore då har man inga kläder alls på sig!
Som då Willysson strippade i mittcirkeln....
Kommentera

Paddan:Det är väl vid såna tillfällen man nyttjar en såkallad Örnsköld som skydd. Sen får man ju hoppas att den är av tillräckligt gedigen kvalitet, att den inte sviker en.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja jag håller med!
Det är många som tänker på mig då vi pratar hardcore :-)
Kommentera

Timrå Icon: Oh yeah!
Kommentera

mikenomad: Fast är det riktig hardcore då täcker ju halsduken tatueringen....
Kommentera

Hahl Bundy: HAHAHA...ikonen ja. Med tanke på hans uppfattning om hardcore så tror jag vi släpper ämnet. Jag pallar inte bilderna som dyker upp i huvudet, de är inte hälsosamma.....
Kommentera

Timrå Icon: Hmm...hur tänker du nu? Var tror du min tatuering sitter?
Kommentera

mikenomad:
"jag hade nog föreställt mig dig som en matchtröje-gubbe. Möjligen med basker för poetkänslan. "

Den bilden hade jag i huvet också! haha
Kommentera

mikenomad: Öööööh.....på halsen....?
Kommentera

mikenomad: Och jag som precis fått min replica i skinn :-(
Kommentera

Timrå Icon: replica? gillar att basta med mina använda matchtröjor ja, så man får ur den där härliga doften ifrån när Yetman åkte på en fet tackling, fan vad manligt!
Kommentera

Blizzard: Yetman var i samma kedja som Ötzi va...? 5300 år gamla....ja då osar det bra i bastun ha ha
Eller blandar jag ihop honom med Yeti nu....?
Kommentera

Timrå Icon: Ahhhh...du tänkte SÅ. Javisstfan är halstatuering hardcore. Där sitter inte min dock. Men så har jag inte som vissa andra hävdat att jag är särskilt hardcore heller. Jag är mer av en mjukis som hamnat i dåligt sällskap.
Kommentera

mikenomad: Ja som då Hahl Bundy dök upp i klacken med rosa one-piece och hävdade att den röda och vita färgen hade blandat sig i tvätten.....
Kommentera

mikenomad:

Funderar på att gå till nån spågumma imorgon så man får reda på hur detta går :)

Sover dåligt redan innan KS, hur fan skall det bli efter en förlust :/

Kommentera

Timrå Icon: Men va i........!?
Kommentera

« · 1474877 · »