mikenomad: Härligt vad vi minns. Jag minns bara tråkiga saker. :)
02/03 & 03/04. Timrå åker ur i semifinal.
Jag tror att vi mötte VF bägge gångerna men jag har minneslucka. Det jag vet är jag var ensam i hela världen o var ganska lullig.
04/05. Timrå Förlorar kvarten mot Djurgården under lockout-säsongen.
Jag gråter och stänger av mobilen, dricker starköl på nån sylta.
Jag är ensam i hela världen
06/07. Timrå förlorar i kvarten mot Modo i sista matchen i sudden.
Jag sover inte på hela natten.
Det känns som om jag blivit rånad på något. Mitt hjärta antagligen.
Jag häller i mig lite starkvaror o minns inget mer.
07/08. Revanschen i kvarten mot Modo gör mitt Hjärta lite helt igen men den krossas efter 4-2 i matcher för HV i Semin.
Jag är ensam i hela världen.
Kvartsfinal mot HV 08/09. Säger bara skridskoskenan o Mikko.
Timrå har spelat ut HV under hela matchen men förlorar i förlängning ändå. Jag är otröstlig. Jag är definitivt ensam i hela världen.
Kommer inte ihåg så mycket men går inlindad i nån Timråflagga genom stan o somnar sen i en blomrabatt utanför brorsans hus.
Kvarten mot HV 09/10. Förlust 4-1 i matcher. Jag är faktiskt nykter o åker hem och skurar lägenheten, drar ut jacket. Jag är ensam i hela världen.
Min halsduk är påminnelse, som gamla kärleksbrev från en flicka som flyttade till en annan stad och träffade en annan.
Så här ser lidandets estetik ut. Den är ful som en gammal kärring men jag skulle inte vilja vara utan den när jag ser tillbaka.
Den har format o härdat mig. Den har stärkt mig.
Den har gjort mig Röd o Vit.
Redigerad kommentar
Bremberg verkar spelsugen.
"Siktar du på spel i första matchen?
– Absolut, det hoppas jag på. Det har varit en lång väntan och det ska bli kul att spela."
malkin:
Lev i nuet. Jag har både avgörande SM-finalen 1979 och 2007 på DVD, men jag har inte tittat på någon av dem.
Jag var dock på plats i Linköping. Det var gött.
Hoppas att alla som åker med på bortaresorna har rött och vitt på sig i klacken.
Redigerad kommentar
Läkerol Arena klingar lite sämre till slutspelet, då Cloetta nu beslutat lägga ner frabriken i Gävle. 150 norrlänningar till utan jobb i arbetslinjens Sverige.
Redigerad kommentar
Charles-Ingvar i Djurgårdens KS-bås, Challe har laddat med rödaste näsan och mammas hemmagjorda köttbullar i mambobostaden. Blir massivt motstånd det för Ante-Tommy.
Anonymous:
"Challe har laddat med rödaste näsan", det fick mig att tänka på en gammal Sönnsvall Fans ramsa från 90-talet. Blir det battle i KS kanske?
Någon som har koll på vilken tid supporterbussen går? Matchstart, det lär finnas både 16.00 och 18.30 där men vilken tid är det som gäller?
FORZA TIK.............alltid, alltid..........
FYFAN vad kul det ska bli att spela matcher som verkligen betyder något. Det här ska bli hur kul som helst, släpp allt som har med rädsla och ångest att göra och njut istället.
Vi har 10 matcher framför oss. 10 matcher som kommer betyda oerhört mycket för Timrås framtid. 10 matcher som alla kommer vara lika viktig. 10 matcher där varje moment och varje sekund i varje match kommer vara lika rolig och spännande.
Vill ni missa när Timrå klarar elitseriekontraktet? NEJ! Klart som fan alla ska till Leksand, redan 77 stycken anmälda och snart är det fullt. Nu jävlar är det vi mot världen. Ingen tror på oss förutom vi själva. Tillsammans ska vi klara det här och tillsammans ska vi visa att vi har Sveriges bästa fans. Vi har halkat efter lite på supporterfronten de senaste åren och i ärlighetens namn har Modo kommit ikapp och även förbi oss. Men jag vet att när vi är som bäst har vi bland Sveriges bästa supportrar. Nu ska vi upp i samma nivå som för 5-10 år sedan när Skarin trummade och Jimmy Hamrin skrek så högt att man ibland trodde att inälvorna skulle ploppa ut ur munnen på honom. Skit i om de brevid dig står tysta, börjar du skrika hänger dom på, jag lovar dig.
VI MOT VÄRLDEN!!!!!!!
NU JÄVLAR KÖR VI!!!!!!
nectis: Here!
Säger som den gamle, store engelska hockeybacken Churchill:
"Aldrig ha så få, haft så mycket vikitga uppgifter att lösa, på så kort tid"
leksand kan dom, NOT
Ståplats vuxen | 145:- |
Redigerad kommentar
Blizzard:
Äh sluta klaga och gnäll, stanna hemma om det inte passar ;)
mikenomad:
Funderar på att gå till nån spågumma imorgon så man får reda på hur detta går :)
Sover dåligt redan innan KS, hur fan skall det bli efter en förlust :/