Redigerad kommentar
Anonymous:
ja detta är sannerligen inte bra för nerverna.. Kommer bli sjukskrivning tror jag bestämt , tro mig en leksing klarar inte hur mycket sådant här som helst ;)
Redigerad kommentar
mikenomad:
Jo iof men det svider ju ändå att missa ES , det har vi gjort förut =)
Dream Team: Leksand har ju de senaste åren belånat sig långt jävla över nocken på sin arena för att finansiera sina satsningar. Leksand har nog inte så många försök på sig till innan rullgardin åker ner och ett nytt Löven är skapat, även om de till synes fått ordning på en del saker den senaste säsongen så är arvet av misskötsel en alltför tung börda att klara i AS så många säsonger till.
Så Leksand har visst en hel del att förlora.
Anonymous:O nu ska ju Cloetta lägga ner (Läkerol/Leaf) i Gävle, hur länge kommer Gävlarnas hall heta Läkerolen? Hrr Baron vill väl samla sponsringen till Flopp-center, nu när som sagt Stenbäck jr dragit. Kapitalet är flyktigt!
Ingen rysk oligark som vill köpa TIK?
Redigerad kommentar
"Leksands IF – Timrå IK 17 mars. Avgångstider: E.ON Arena 12.00, Timrå E4 strax därefter, Navet ca 12.20. Pris: 100kr resa, 100kr matchbiljett. (Medlemskap obligatoriskt). Antal anmälda: 93 st!! Uppdaterad 22.19 den 8/3 Av Emelie."
Var det ingen som nämnde att biljetterna hos Leksand gick på 145:- ståplats? Är det billigare för gästande supportrar?
nectis: Jag vet inte hur det fungerar i Kvalserien samt Allsvenskan men i Elitserien så finns det bestämmelser som säger att biljetter för bortasupportrar inte får kosta mer än 100 kronor.
Så: 200 spänn för en resa till Leksand inklusive matchbiljett. Det är marginellt dyrare än vad det kommer kosta för den som vill köpa hem matchen. Det finns med andra ord inga ursäkter för att inte åka med Timrå IK Supporterklubb nästa lördag. Vi får dessutom mer än 160 platser vad det verkar. Färre än tre bussar är ett stort nederlag. Hockeysnack ska vara stendött under nästa lördag.
mikenomad: Jag missar oxå. Fick precis reda på att jag ska opereras på Fredag. :(
Helt omöjligt att åka med.
F.ö vet jag inte om det här är så smart.
Känn ingen press liksom....eller?
Hahl Bundy:
Helt rätt tycker jag, under fyra veckor står en hel klubbs existens på spel.
Då skall spelarna fokusera på detta och då kan man låta bli facebook, twitter och spånken. Jag vet att man är skitless på spelarnas krogvanor inom klubben.
nomaden och HB: En får inte för kvinna (DU är kvinnan) och en annan ska operera tarmen...
Nån annan med "bra" ursäkter?
Redigerad kommentar
zigge: Jasså är det Baron som styr i Cloetta. Har matchat i golf mot B.B för typ ett dussin år sedan o vunnit whiskypavor, så här i backspegeln skulle det ha varit ett bett om hur han placerat sina sponsorpengar i dom bolag han bossat över.
I övrigt bör det väl ses som en bra lottning att möta "förkvallaget" först i omgång 4. "Förkvallaget" borde vara det lag som har matchångan upp för fulla segel när KS drar igång medan flera andra lag kan tänkas vara lite ouppvärmda. Ju längre KS går ju jobbigare bör det rimligtvis vara för "förkvallaget", elle..?
Ambroo: Jag hade sett framemot att få träffa dig mfl. :(
Kanske DIF matchen?
Några kommentarer till denna blogg är väl; Motin/Granath tycker jag inte ens bör vara omklädda.
Törs vi ha Bremberg och Riddarn med mot DIF?
Vad tycker ni......?
Timrå Icon: Jag ifrågasätter starkt Granath. Dalroth är hetare nu.
F.ö säger EK detta idag:
"På torsdag i nästa vecka, parallellt med slutspelet kickar kvalserien i gång. Med ”mesta mästarna” Djurgården, med galna BIK Karlskoga som har häftiga derbyn mot seriesegrande Örebro, med Timrå som säkert tänker sig en revansch på sig själva och hela jävla hockey-Sverige som precis som jag dömde ut dem. I september."