Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Lycka till i kvalserien alla tikare!!!
Själv tror jag att på att Dif och Leksand spelar elitserien nästa säsong!!
Reportage om Timrå efter pausen (viasat hockey/TV10)
Skynda till TV:n! Börjar snart :)
Redigerad kommentar
Frella: Ja, det verkar nästan så.. för nu finns det inte så mycket tid kvar :/
FÖRLÅT ALLA att jag var så het på gröten
Jag kan inte tänka mig att vi skulle ha några problem med varken VIK eller Ouögle Kickers. Alltid nåt.
Men det blir väl Deadhawks innan det är färdigt.
Simmalugnt:
Tänk på att de går över till "Operation Köttmur" när de möter er. Gäller att ha en taktik för det.
Icing-Ove:
Jo, absolut. Men det gäller att se ljuspunkterna. Det är inte som om vi går in i Lilla SM och tror att vi ska leka hem 10 raka.
Simmalugnt:
Ljuspunkterna i matcherna var att det ändå bara stod 0-0 när matchen började och att ölen alltid var kall när jag öppnade kylskåpet...
Det känns underbart att ta de avl Malin Tjenströms öppna brev. Så stilrent och poetiskt vackert. I en tid då en annan "slocknat" och inte längre orkar mana fram den där brutala ilskan och frustrationen att skaka liv i fingrarna och skriva så fingrarna blöder. Det där brevet hade lika gärna kunnat ha min signatur för 4-5år sedan. Numera orkar jag inte ryta som ett jävla brandlarm i parti och minut. Jag har kommit till den där punkten där jag faktiskt vill ha någonting tillbaks också i den tid man investerar i. En viss form av standard helt enkelt. Timrå IK har inte ens varit i närheten av acceptabel nivå i mer än några enstaka matcher.
Kalla mig medgångssupportrar om ni vill det. Men jag orkar inte längre stå som någon jävla punkare på barrikaderna och vråla inför döva öron. Tiderna är förbi när jag gjorde mig ovän med spelare och ägnade mig åt effektsökeri i form av brandtal och krönikor. Jag orkar inte längre. En del av mig har dött inombords.
Det är så jävla provocerande att se hur utvecklingen gått från hjärta till smärta. Att en annan måste stämpla in varenda dag för att få ut sitt levebröd till hyran och några kalla pilsner var 28:e dag. Medan andra kan rida på höga hästar och hosta in hundra lax och pissa på allt det en annan står för.
Det är snudd på att Sundsvall/Timrå Hockey hade gjort det bättre än årets upplaga i Elitserien. Det fanns åtminstone karaktär inom väggarna. Visst förekom det plattmatcher då också. Men det var alltid ett jävla krig därute på isen. Men för det mesta vann man om man bortser från matcherna mot IF Team Kiruna (med Pasi Mustonen i båset och Igor Vlasov på isen), Bodens IK (med Sasse Sandström, Kari Jaako, Vesa Kangas och B-O Karlsson i spetsen) och Björklöven (med piruettens okrönte konung Sascha Beliavskiy)...
BIT IHOP! TA ER SAMMAN! VRÄK IN PUCKEN Å SPY BLOD!
För trots allt....TIMRÅ IK LIVET UT I EVIGHET ALLTID OAVSETT!!!
Redigerad kommentar
Magnus Rövarn :
Känner igen mig i känslan. Måste ändå säga att laget Timrå inte gavs de rätta förutsättningarna i år. Truppen var tunn från början, precis som MoDos. Det skiljde bara 4p mellan våra lag när halva serien gått. Hade MoDo inte kunnat skaka fram typ Ritola, Svensson, Kalus så hade vi varit därnere. Nånstans tidigare under säsongerna måste Timrå ha chansat ekonomiskt, där verkligheten denna säsong hann ikapp. MoDo var en match från katastrof. Man vann mot SSK.
Knylan: Skulle väl vara ganska typiskt om just det inslaget utgår för att matchen har dragit över tiden...
...men nu blev det utlovat igen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ambroo:
Bloggarn och di leva möttes in en " perfect storm" och resultatet blev pelle hallin
Timrå Icon:
Lyllos dig, själv sliter jag med en Mariestad samtidigt som jag desperat försöker göra slut på batteriet i Paddan . Ska vi byta? Pleeees
Olle: Lite annorlunda, men vi står enade!
Fler? Även kvinnor får ha hår!
Andersson: Jasså, det finns alltså dom som undrar om Säsongskortet inte gäller hela säsongen ut??? Konstigt folk det...;-)
För övrigt så måste ju alla till Leksand, capice???
FORZA TIK..........alltid, alltid......
Mackelito: Jag förstår givetvis vad du menar men kan inte på något sätt tycka att det är ett relevant fokus i det här läget. Fokus ska inte vara att fortsätta att gnabba säsongen som varit. Det har vi gjort sedan september och jag spyr över själva tanken att åter en gång läsa diskussioner kring misslyckade värvningar och spekulationer kring ledande figurers inkompetens. Allt det där är överspelat just nu.
Fokus är på att överleva den här säsongen och det är precis det som klubben också försöker trycka på. Det spelar INGEN roll vem som skrivit det där brevet. Absolut ingen roll överhuvudtaget. Syftet och poängen är den reaktion som brevet skapar. Det länkas hit och dit och folk blir peppade. Jag kan inte minnas senast jag kände en framtidstro kring den här föreningen. Jag blir överraskad på vilket sätt man från Timrå IK ändå tar tag i de här bitarna. Man gör alla rätt just nu.
Överlever vi det här så ska "Cordykaye" fan i mig belönas med ett pris för jag inbillar mig hon har mycket stor inverkan i skärpningen i marknadsföringen från föreningens sida.
Redigerad kommentar