1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1475280 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012

Mackelito: Jag förstår givetvis vad du menar men kan inte på något sätt tycka att det är ett relevant fokus i det här läget. Fokus ska inte vara att fortsätta att gnabba säsongen som varit. Det har vi gjort sedan september och jag spyr över själva tanken att åter en gång läsa diskussioner kring misslyckade värvningar och spekulationer kring ledande figurers inkompetens. Allt det där är överspelat just nu.

Fokus är på att överleva den här säsongen och det är precis det som klubben också försöker trycka på. Det spelar INGEN roll vem som skrivit det där brevet. Absolut ingen roll överhuvudtaget. Syftet och poängen är den reaktion som brevet skapar. Det länkas hit och dit och folk blir peppade. Jag kan inte minnas senast jag kände en framtidstro kring den här föreningen. Jag blir överraskad på vilket sätt man från Timrå IK ändå tar tag i de här bitarna. Man gör alla rätt just nu.

Överlever vi det här så ska "Cordykaye" fan i mig belönas med ett pris för jag inbillar mig hon har mycket stor inverkan i skärpningen i marknadsföringen från föreningens sida.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kollar på Västerås-Rögle.
Inget bra spel alls. Känns inte som nåt hot alls.
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag tar gärna med mig VIK till Elitserien.

Kommentera

Hahl Bundy: Jag såg Per Hallin fladdra förbi i något kort inslag tidigare, var det någon puff för ett längre inslag som kommer i pausen eller?
Kommentera

Knylan: Ja precis. Timrå skulle vara i fokus inför KS.
När vet jag inte men under kvällen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:De verkar ha en maffig trumma i klacken iaf :)
Kommentera

Hahl Bundy: Lycka till i kvalserien alla tikare!!!

Själv tror jag att på att Dif och Leksand spelar elitserien nästa säsong!!

Kommentera

Sur-Rögle.... mål från ingenstans!
Kommentera

Reportage om Timrå efter pausen (viasat hockey/TV10)

Skynda till TV:n! Börjar snart :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Efter matchen var det väl?
Kommentera

Frella: Ja, det verkar nästan så.. för nu finns det inte så mycket tid kvar :/

FÖRLÅT ALLA att jag var så het på gröten

Kommentera

Jag kan inte tänka mig att vi skulle ha några problem med varken VIK eller Ouögle Kickers. Alltid nåt.

Men det blir väl Deadhawks innan det är färdigt.

Kommentera

suck och stön....
Kommentera

Simmalugnt:

Tänk på att de går över till "Operation Köttmur" när de möter er. Gäller att ha en taktik för det.

Kommentera

Icing-Ove:

Jo, absolut. Men det gäller att se ljuspunkterna. Det är inte som om vi går in i Lilla SM och tror att vi ska leka hem 10 raka.

Kommentera

Simmalugnt:

Ljuspunkterna i matcherna var att det ändå bara stod 0-0 när matchen började och att ölen alltid var kall när jag öppnade kylskåpet...

Kommentera

Pelle Hallin, jag älskar dig! Allt annat än ett C på Pelle nästa säsong är en skandal. Om han blir kvar och om han inte uttryckligen vägrar.
Kommentera

Det känns underbart att ta de avl Malin Tjenströms öppna brev. Så stilrent och poetiskt vackert. I en tid då en annan "slocknat" och inte längre orkar mana fram den där brutala ilskan och frustrationen att skaka liv i fingrarna och skriva så fingrarna blöder. Det där brevet hade lika gärna kunnat ha min signatur för 4-5år sedan. Numera orkar jag inte ryta som ett jävla brandlarm i parti och minut. Jag har kommit till den där punkten där jag faktiskt vill ha någonting tillbaks också i den tid man investerar i. En viss form av standard helt enkelt. Timrå IK har inte ens varit i närheten av acceptabel nivå i mer än några enstaka matcher.

Kalla mig medgångssupportrar om ni vill det. Men jag orkar inte längre stå som någon jävla punkare på barrikaderna och vråla inför döva öron. Tiderna är förbi när jag gjorde mig ovän med spelare och ägnade mig åt effektsökeri i form av brandtal och krönikor. Jag orkar inte längre. En del av mig har dött inombords.

Det är så jävla provocerande att se hur utvecklingen gått från hjärta till smärta. Att en annan måste stämpla in varenda dag för att få ut sitt levebröd till hyran och några kalla pilsner var 28:e dag. Medan andra kan rida på höga hästar och hosta in hundra lax och pissa på allt det en annan står för.

Det är snudd på att Sundsvall/Timrå Hockey hade gjort det bättre än årets upplaga i Elitserien. Det fanns åtminstone karaktär inom väggarna. Visst förekom det plattmatcher då också. Men det var alltid ett jävla krig därute på isen. Men för det mesta vann man om man bortser från matcherna mot IF Team Kiruna (med Pasi Mustonen i båset och Igor Vlasov på isen), Bodens IK (med Sasse Sandström, Kari Jaako, Vesa Kangas och B-O Karlsson i spetsen) och Björklöven (med piruettens okrönte konung Sascha Beliavskiy)...

BIT IHOP! TA ER SAMMAN! VRÄK IN PUCKEN Å SPY BLOD!

För trots allt....TIMRÅ IK LIVET UT I EVIGHET ALLTID OAVSETT!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Och Malmö torskade 0-1, se där ja.
Kommentera

Simmalugnt:Oskarshamn till kvalet vore ju intressant.
Kommentera

Kattgubben:

Ja Oskarshamn har jag nog inte varit i på 20 år.

Kommentera

Magnus Rövarn :

Känner igen mig i känslan. Måste ändå säga att laget Timrå inte gavs de rätta förutsättningarna i år. Truppen var tunn från början, precis som MoDos. Det skiljde bara 4p mellan våra lag när halva serien gått. Hade MoDo inte kunnat skaka fram typ Ritola, Svensson, Kalus så hade vi varit därnere. Nånstans tidigare under säsongerna måste Timrå ha chansat ekonomiskt, där verkligheten denna säsong hann ikapp. MoDo var en match från katastrof. Man vann mot SSK.

Kommentera

Strax Hallin på TV10 nu då.
Kommentera

Knylan: Skulle väl vara ganska typiskt om just det inslaget utgår för att matchen har dragit över tiden...

...men nu blev det utlovat igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

"Shane Warcraft" haha
Kommentera

Kattgubben: Intervjuer med domarna?? Meeen..kom igen! Intressepil...
Kommentera

Hyfsad rysare det där förkvalet. Det är inte osannolikt att alla lag står på 10 poäng inför sista omgången.
Kommentera

Fan Pelle Hallin, du låter ju som Thomas Di Leva ;)
Kommentera

Per HApps:

Fy fan va läskigt. Loggade precis in på HS på telefonen för att skriva samma sak! :)

Pelle Pelle Pelle DiLeva!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bara jag som tänker köra kvalserieskägg ?

Kommentera

Per HApps: Det är väl en sak, men varför hade han bloggarns keps?
Kommentera

Ambroo:

Bloggarn och di leva möttes in en " perfect storm" och resultatet blev pelle hallin

Kommentera

Ambroo: Har man skägg får man ha allt.
Kommentera

Andersson: Jag kör KS-pung!
Kommentera

Per HApps: En del har det bra.
En annan vallar skate-skidor. Swix HF8 paraffin toppat med Ski-Go C105 fluid och rak rillning.
Kommentera

Timrå Icon:

Lyllos dig, själv sliter jag med en Mariestad samtidigt som jag desperat försöker göra slut på batteriet i Paddan . Ska vi byta? Pleeees

Kommentera

Per HApps: Paddan har man ju fått ta i sedan man köpte den:-(.
Tur det kommer en ny nu 23:e ;-)
Kommentera

Ambroo: Du kör den du? Du sparar ut till kvalserien? Den är fan inte dum...jag hakar på den.
Kommentera

Olle: Lite annorlunda, men vi står enade!

Fler? Även kvinnor får ha hår!

Kommentera

Olle: Apropå det. Ni som är i branschen. Vad är en porr-pung för något...?
Kommentera

Ambroo: Jag har alltid tyckt att det varit obekvämt när pensionärerna som rendevouzar med mig i gymmets dusch, (efter ett hårt vattengympapass) med stora ögon, observerat en renrakad påse.
Kommentera

Olle: Jag har en kompis som inte använder trosor.
Det brukar pensionärerna på simhallen också tydligen finna en smula exotiskt.....
Kommentera

Timrå Icon: Det bästa med pensionärerna är att dom väldigt sällan konfronterar en, rent fysiskt. Däremot kan man få en och annan "svidande blick" om man är mottaglig för sånt.
Kommentera

Olle: Ja eller i värsta fall en sugande granny-blick *brrrrrr*
Kommentera

För er som undrar så gäller Säsongskortet i kvalserien också

Kommentera

Timrå Icon: bli inte rädd för dessa, dom vill mer än dom "kan"
Kommentera

Timrå Icon: nya paden blir det för mig!!

Haaaaaaalliiiiiiin! Hata göteborg ! Skål och sup gott!

Porrpung rakat oh fint!!
Kommentera

Andersson: Jasså, det finns alltså dom som undrar om Säsongskortet inte gäller hela säsongen ut??? Konstigt folk det...;-)

För övrigt så måste ju alla till Leksand, capice???

FORZA TIK..........alltid, alltid......

Kommentera

Per HApps: Undra varför Roland Engström släpper en sån där negativ krönika som han gjorde idag i ST?
Det är inte precis vad vi behöver nu då vi börjat få positiv energi runt oss.
Tyckte det kändes väldigt onödigt
Kommentera

« · 1475280 · »