Alla som ifrågasatt Printz, tycker han var bästa back idag. Sen har vi vår Hampus som nästan aldrig gör dåliga insatser. Drugge var bra också, han kommer vara viktig i år. Gallo absolut bäst annars, såg het ut, hoppas det inte bara är för att vi mötte hans gamla klubb.
Sputnik: Drugge gjorde faktiskt ett antal misstag . Framför allt i första. Dribblingar i egen zon och en del felpass. Han skärpte sig i sista, men jag tycker definitivt inte att han var bra. Printz, Falk och Larsson var enligt mig de som var godkända backar. Molinder måste lyftas bort.
FH - avdammad: I fallet Drugge / Kinnvall finns det ju chans till förbättring vad tiden lider. Molinder har nog inte sin bästa ishockey framför sig dock. Läste på twitter att 2 backar på artistkontrakt är klar, någon som vet sanningshalten i det?
FH - avdammad: Tyckte att Drugge spelade upp sig betänkligt vad matchen led. Klart godkänd i slutet. Han är konstruktiv med pucken även under press. Visst blev det en del fadäser, framför allt inledningsvis.
Tänker att man får räkna med sånt hos en sån här spelare. Jag har ändå vissa förhoppningar att Drugge kan bli en back som bidrar även offensivt.
Jag tar med Gallo, Wedin och hardegård på plus från premiären!
Resten var godkända eller sopiga. Jag väljer att inte hänga upp mig på dem än så länge...
En omgång spelad! Jag har inte givit upp iaf.
Tyckte 3e perioden var stabilare. Nog för att LHC lirade mindre desperat mot oss då med 3-1 på kontot men jag tycker tydligt att vi ger inte upp ramsan kommer skjutsa laget framåt i år med!
Håller med vem det nu va som skrev om att man gott kan sluta ta ut målvakten kämpa på med 5-5 eller filma in ett pp. Finns ingen anledning att bjuda på målskillnad...
Det finns ju trots allt mycket positivt att hämta från matchen. Förstakedjan var bra och skapade nästan alltid tryck i offensiv zon. Collberg och Gallo vågar utmana och Rensfeldt gör ett bra defensivt arbete som inte syns lika tydligt. Svedberg var bra och hade vi haft backar med förmåga att rensa i försvarszon så hade matchen fått ett annat utseende. Printz är ingen glamorös back, men jag har specialstuderat honom några matcher och han gör många rätt som defensiv back. Han spelar enkelt och tufft och står för stabilitet och rutin som den här backuppsättningen behöver. Hoppas att man behåller honom. Molinder är den som borde parkeras på läktaren. Sen om vi kan lyckas få in 2(?) stabila backar vore det toppen. Våra unga backar kommer att växa med lite trygghet och rutin bredvid sig. I övrigt måste Freddan leta upp nya forwardskonstallationer spm fungerar. Wedin kan bli riktigt vass om han får rätt lekkamrater vid sin sida. Guter måste det också finnas mer att hämta av. Han var oerhört blek igår. Såg närmast ointresserad ut. Nåväl vi åkte hem igår med en positiv känsla. Några justeringar i leden så kan det här bli riktigt bra.
jå1: den där Jalasvaraa är väl säkert klar även om man inte gått ut med det än. Han blir ju artistkontraktspelare i s f och frågan är om Nubben letar ytterligare en artistkontraktspelare eller om det är svenskt som gäller. Artistspelare säger plånboken, svenskt om lagbygge och karaktär ska premieras. Fäldt känns mer och mer som ett namn vi behöver och så jävla dyr kan han väl inte bli nu när ingen annan har nappat
FH - avdammad: Nej det här med att döma ut spelare hit och dit efter första matchen det känns så oseriöst eller mer obegåvat vi är i en helt ny serie där vi håller på att anpassa oss på alla plan! . Lite tålamod måste vi ha innan vi dömer ut någon, spelar Molinder exakt lika i omgång 20 då håller jag med...
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·