Modano: Inte alls tråkigt att Rattie har noll mål på senaste 8 matcherna heller. Hånen från LHC-supportrarna om hur jäkla mycket han kostade att värva har upphört totalt. Fullt förståeligt.
Tom Topp: Fast näe - där hade dom ju faktiskt rätt. Han ÄR orutinerad. No doubt. Däremot hade dom fel att det på något sätt - 15 matcher in i serien - skulle vara något negativt. Han levererar som en rutinerad och agerar trendsättare. Tror jag i alla fall.
Zäta75: tyckte att alla tre mål höll hög klass vad gäller ögongodis. Tre olika sorters mål som alla på sitt sätt var vackra. Landets för att det var en upprullning deluxe och att det var våra tre största stjärnor. Pääjärvi för hårdheten och beslutsamheten. Wedins för det kliniska avslutet. Går liksom inte att skjuta ner i krysset än så.
Walli Walterholm! Han växer ju förfan för varje match som går. Han är en av få som vinner varenda sargduell och gör det med kroppen, inga krusiduller överhuvudtaget. Han har varit min matchens lirare många matcher nu. Och puckkontrollen och lugnet är ju inget snack avsevärt bra. Så jävla kul att se!!!!!
Bara njuter av lagmaskinen och så jävla skönt och sätta grislaget LHC på läktaren med deras idioter. Inte att förglömma Antes sköna tuffa Tortorella stil att gå för det YES 😎🏒👌💪💯🕳
Zäta75: Inga fler timråspelare till landslaget nu. Helst ingen alls. Dom där pajasturneringarna kan dom skicka juniorer till, våra dyrt förvärvade stjärnor ska inte åka på ledbandsskador mot Lettland i en landskamp.
Olle: Wedin är verkligen i fin form nu. Fortsätter han såhär bör han tas ut till landslaget också. Kanske borde varit med redan nu. Vad är det poäng eller mål 4 matcher i rad.
Tycker ni Wedin eller Pääjärvis mål var snyggast? Wedins avgörande var kliniskt enkelt i krysset. Nhl klass som någon sa. Men inget slår en stenhård slagga upp i nättaket tycker jag :) Pääjärvis skott var så otroligt snyggt enligt mig
Labban: Hartmann har 2 poäng på 13 matcher och är -2. Han har fått alla chanser. Om det är tidigare skador som hämmar honom det är oväsentligt, någon annan måste få hans plats i hackordningen. Han åker ju runt och spelar hockey med en hand på klubban, han går knappt in i sargspelet längre. Nåt är galet där.
Sputnik: Jag hoppas Hartmann kommer tillbaka till förra säsongens form. Men just nu platsar han inte i första eller andra, men kan säkert göra ett bra jobb t.ex med Andersson och Walli. enligt mig borde man åtminstone prova med Halloran i första med Wedin och Hanzl, tror hans speed skulle kunna bli en positiv injektion där. Eller att man Kör Wedin, Hanzl Dahlén. Sen Pettersson, Lander och Halloran.
Vad höll Björn Oldéen på med idag egentligen? Flertalet felsägningar. Säger att man inte får plocka målvakten i flygande anfall när det var exakt det vi gjorde i förra matchen? Reprisen vevades ju flera gånger på den sekvensen, ändå säger han att man inte får göra så?😅
hockeyärnice: Nu kommer jag in här: Negativa August. Vi har oftast oerhört svårt mot Växjö, lär nog tyvärr bli samma visa igen. Hoppas att jag har fel.
Andersson: Kände egentligen bara igen "den gamle" Hartmann vid en sekvens. Det var i bytet direkt efter han fått straffen emot sig och på ren tjurighet malde fram lite farliga lägen i offensiv zon. Annars saknar man det obekväma spelet där han på autopilt sökte sig in på kasse den obekväma vägen på kassen, plus att han var rätt finurlig och intensiv på grillorna med puck.
Inte för inte som Sanny kallade Hartmann för en av seriens bästa spelare i slottet/boxen, innan säsongen vill säga. Nu finns knappt ett fragment kvar av den gamle gode Barre.
Huge: Vet inte om jag tycker LHC var bättre spelmässigt över hela matchen. Vi vann skotten och ägde stundtals spelet. Sen slarvade vi i egen zon och bjöd in LHC så de fick tryck vilket de var skickliga på speciellt i slutet av matchen. Överlag kanske en poäng hade varit mer rättvist med tanke på hur vi spelade i vissa stunder.
Just flytta buren har man ju sett otaliga gånger målvakterna göra med flit som inte renderat någon utvisning. Så ja denna var tuff, han går ju för att rädda pucken. Blomqvist utvisning händer ju vid varje tek även.
Tom Topp: å när fan ska vi börja plocka 3 poängare då?
AVGÅ ALLA?
Nej skämt åsido så är det kul att Wedda verkar kommit igång och att Ante äger OT... IGEN Snacka om att tekningsvinst vid nedsläpp i OT kommer att bli viktigt framöver
Zäta75: Kollar man reprisen så verkar det mer som att det är deras gubbe som aktivt söker kontakt med Pettersson och försöker få det att se oavsiktligt ut. Bra känsla av domarna, en tvåa på den uppsökande äggätaren hade isf varit mer befogat. Stark vändning från 0-2 och det spelmässigt bästa laget vinner som vanligt inte alltid….👍
Olle: Äsch vi vann matchen. Sjöqvist får väl åka hem och grina, han gjorde det han kunde för att döma bort oss men misslyckades. Det gick inte hitta någon mer utvisning i hemmalagets favör.
Fredde0152: hade räckt till en femteplats ifjol. Men vi behöver börja plocka trepoängare också. Hoppas på ett rejält bättre taggat Timrå mot Växjö. Tre pinnar där vore lite av ett statement.
Dubbeld: Det är lite irriterande att det verkar tippa över till motståndarens fördel lite för ofta. Dahléns straffsituation är ju solklar. Han är fri, det är straff. Svenssons delay of game är ett skämt. Han täcker skott och flyttar målburen INNE i buren. Går ju knappt att rubba kassen ens om man försöker. Vilket han inte gjorde. Sen plockar dom Blomqvist på delay of game vid tekning, alltså vad fan är det?
Kerstin_k: Puuh nu är man i bilen ut från parkeringen från Saab Arena, 2 poäng tar man alla dar i veckan när LHC "borde" fått med sig 3 poäng, Johansson ville annat, en av seriens om inte till och med DEN bästa målvakten just nu!
Känner spontant efter att ha sett spelet även från Läktarn att det nog börjar bli dags att splitta på Landerkedjan trots allt. Blev ännu mer uppenbart en kväll som denna då Lander inte riktigt hade den där sista punchen i offensiv zon, då är Emil och Dahlén alldeles för sköna och mjuka i spelet.
Pallar inte med samma domare, herregud vad vinklad han var idag återigen.
Som tur är gick gränsen vid Littles lilla försök till att filma till sig en utvisning; Såg sig hålla för ansiktet nära slutet av 3:e, sen när han såg att det inte blev till någon utvisning så ställde han sig upp snabbt och fortsatte spela som om inget hände.
Sen i ÖT så SÖKER han till sig EP för att kollidera och viftar mot domaren.
LHC tränaren säger att EP söker Little...Jaja, för reprisen visar verkligen inte hur EP försöker kasta sig åtsidan innan.
Öndulat: Tror inte vi kommer ha något större ras när hemvändargänget anslutit. Lander är en foppa light och sen har vi en Alvarez som jag tycker förtjänar sjukt med hyllningar framöver 👌
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·