roger_sundsvall: När jag åkte till dagens första möte imorse drog jag igång min spellista på Spotify. Den är drygt 32 timmar lång. Så ni förstår att det är måååånga låtar. Jag tryckte igång den på shuffle. Första låten att spelas av alla de hundratals låtarna?
"Du ska vara president"
Det tog jag som ett omen inför kvällen. Dahlén levererar ikväll!
vonDöbeln: Håller inte med, tycker det är smart psykologiskt att ställa JJ idag, plötsligt har Karolus något att leva upp till. Låt honom stå igen om 1-2 matcher då chansen att han skulle göra en så bra match igen idag är låg.
JonteD: JJ är också enastående. Låt de turas om att stå. För mig är JJ fortfarande nr1 och kommer förmodligen stå mycket i ett eventuellt slutspel så det är bra att han håller sig varm i kläderna.
7043: Eller hur. Vi har två bra målvakter. Men efter JJs förra match är det som att han är pariah och inte borde få stå något mer till förmån för frälsaren från öst. Det svänger fort bland fansen. Chilla och förstå att vi har två kompetenta målvakter.
Blir kul att se Värmhed i fjärdelinan direkt från start förresten.
Mcmac: Både och det där, men jag tror att Linköping är en bättre match att stå för Johansson då han haft en lite tuffare period. Problemet är om han skulle släppa in många kassar ikväll. Kan slå dåligt på självförtroendet men Linköping känns inte alls lika offensivt som Oskars så kan vara en bra match att spika igen och regaina lite självförtroende. Var perfekt att finnen spelade bra förra matchen så det verkligen blir en konkurrenskänsla och revanschlusta.
Labban: Varför skulle finnen stå igen? JJ har fått vila en match och ska givetvis stå nu, ohotad etta. Han kommer att stå resten av säsongen om han inte skadar sig eller om vi spelar en helt betydelselös sista match. Vilket jag har svårt att se.
Laken: Har alltid stått bakom JJ, kommer också att göra det framöver förstås, men det är nått som inte har stämt dom senaste matcherna. Förflyttningarna, läsa spelet för att komma rätt till pucken, går ner för tidigt, tappar då blicken på pucken. Hoppas att nu efter vila att allt är som vanligt igen.
FÖRSTÅR MIG verkligen inte på dom som rasar över målvaktsvalet. JJ har varit strålande hela säsongen, utan tvekan våran bästa spelare och en av SHLs bästa målvakter. Klart att han ska stå nu när han har fått vila en match och vi har häng på en kvartsfinalplats. Folk verkar ha tappat det helt efter det som hände mot Malmö
Vilket jidder om Karo el JJ - JJ är självklart etta och kommer att stå varenda match i slutspelet, men han borde rimligen vara sliten nu efter att ha stått flest matcher i SHL och därför borde Karo få ytterligare chanser. (By the way, Karos match mot Leksand var bra men inget speciellt, det var inte han som vann matchen, han hade en väldigt enkel resa).
Puckat: Håller med. Jag blir upprörd över detta. Ska JJ stå och öppna båsdörren nu när serien ska avgöras? Pga en dålig match? Äh, folk har ju tappat det. Man litar liksom mer på en målvakt som stått 1 match en JJ.
Sputnik: Lander och Dahlen måste visa vägen ikväll. Pettersson får gärna vakna till liv och måla. Hartmann får gärna fortsätta spela grymt bra. En vinst och 3p betyder otroligt mycket i detta läge.
Hoppas Timrå spelar som i tisdags med hög forechecking