1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592677 inlägg · 6217 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28

« · 2590352 · » Till forumet

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: Vi skulle ha nån med lite pondus i båset, bedrövliga första perioder. Absolut noll passningsspel.
Låst ämne

neutral: Om Dahlén får ett kontrakt i Schweiz så är det väl kanske både bra och dåligt. Han har potential att vara en ledande spelare i SHL men han är inte det. Skulle han dra så får vi lös en sån jävla pengapåse att vi skulle ha råd med en spelare som Karlqvist eller motsvarande klass. Hela Timrå skulle inte heller stå lamslaget och titta på när ”frälsaren” slår indianare i egen zon, rollfördelningen i laget kanske inte skulle lida av en förändring.

Visst är det kul att se när Dahlén dammar upp ett slagskott i krysset men för varje mål han gör så orsakar han två bakåt. Nu har han sämst +/- i hela laget på -9, det är så jävla ovärdigt.
Låst ämne

Lakesi: Vi skulle behövt en sniper som Rattie eller Lodin som kan göra mål ur ingenting som båda har gjort idag

Men nu måste vi besegra LHC genom ett starkt lagspel
Låst ämne

Lomond: Tog 12 min att komma igenom mittzon ......
Låst ämne

Zäta75: Wedda kommer snart in så då får vi iaf en spelare som kan göra mål från ingenting.

Men vi lär ju bara ha han i några matcher innan han åker på en ny skada
Låst ämne

Utan konkurrens den sämsta perioden för säsongen, likt förbannat så snurrar vi upp Clöbben i egen zon när vi faktiskt spelar hockey.

Mindre än 3p mot Linköping är oacceptabelt, alltid.
Låst ämne

Var frustrerad över den katastrofala starten. Men vart betydligt lugnare när jag läste att de var Örebro och inte Timrå jag kollade på
Låst ämne

Jag har ALDRIG upplevt en kommentator så svag som denna!

Jag blir så arg av att hör den här idioten att jag snart måste gå på gymmet istället för att se detta.

Jag stängde av ljudet under en del av 1a det här är en kille som omöjligt kan ha följt ishockey mer än 15 minuter och som inte en sekund funderat över vad ett arbete som kommentator innebär.

Med det sagt.

En av de i särklass sämsta perioder Timrå som helhet producerat i år.

Mesigt och fjompigt rakt igenom.

Att inte ta timeout när man står på hälarna på det här viset och tittar på och visar fullständig avsaknad av gnista och kreativitet visar att Ante saknar hjälp av någon som naturligt kan pusha, peppa och krysta fram energi…

Men stubbkliandet är väl energigivande på sitt sätt i det läget…

Jaja…

Det kan faktiskt bara bli bättre.

Lite rörelse och kamp i andra där vi får med oss ett par långa byten på LHC backar så är det match på riktigt igen!

Nu ska jag skriva till tv4 och be om en funktion att få fimpa ljudet från kommentatorn men behålla arena ljudet.

Statistik från den funktionen kan med fördel användas vid löne/avtals förhandling med dessa…
Låst ämne

She: Ja, men han drabbas också av att behöva byta backpartner varannan byte. Jag förstår inte varför man spelar med 7 backar? Edfeldt har varit helt vilsen.Känns som andra backarna inte vågar lägga pucken till edfeldt ens. Vågar inte spela back back med Edfeldt.
Låst ämne

Varför spelar vi på sju backar helt plötsligt? Edfeldt håller inte på den här nivån, -1 direkt
Låst ämne

söder över: Äh vad ska kommentatorn säga då? Efter halva perioden stod det väl 10-0 i skott till LHC och ledning för hemmalaget med 2-0. Det var ju propagandahockey för LHC även om det var vi som gjorde dom bra.
Låst ämne

Zäta75: I slutändan vinner ett starkare kollektiv helt klart än att leva på en Sniper. Dock är ju inte Jonte nått bättre i spelet över hela isen än Rattie just nu, med skillnaden att Rattie faktiskt levererar poäng och framförallt målskytte i 5 mot 5.
Låst ämne

Sämre kan det inte bli.
Spela nu för helvete
Låst ämne

söder över: det här var inte mycket till lördagsunderhållning! Timrå är t.om sämre än kommentatorn, och då är han jävligt dålig! Nä lika bra att bli full istället!
Låst ämne

"stänger ned Timrå fullständigt" Jaja vi vet att du är nära att komma, men detta är faktiskt underhållning inte vuxenvideo
Låst ämne

Dubbeld: Sämsta kommentatorn ever!

Rattie visar sitt fula tryne igen
Låst ämne

Zäta75: HUR FAN KAN STRÖMBERG BLI SÅ STRESSAD OCH TAPPA PUCK I DEN SITUATIONEEEEN
Låst ämne

Sputnik: Jonte borde inte ens spela i 5-5, han klarar inte av det eller så vill han inte göra jobbet som krävs. Sätt honom i fjärdelinan och spela honom bara i PP, Jonte är Conny Strömberg just nu.
Låst ämne

Didrik bjuder på läge i förata bytet.
Det kunde bli sämre.
Låst ämne

vonDöbeln: finns det nån karma så är det våran tur att hämta upp ett 0-2 underläge
Låst ämne

10415: Du och jag ser hockey med liknande hockeyögon:-) Bra formulerat och nyktert inläägg
Låst ämne

10415: det är så mycket mer än vad en kommentator säger i detta.

Vad väljer en kommentator att inte säga och hur säger han.

Det var inte propaganda hockey!

Dahlén slarvar och 44-61 missar positioneringen på två mål sedan står Timrå på hälarna och bjude LHC på utrymme rakt igenom så jag vet inte men propagandahockeyn var det då fan inte…
Låst ämne

vonDöbeln: didde är inte bra ..
Låst ämne

Karlsson74: Kom igen nu och sänd positivitet till grabbarna så vänder vi detta🙏🏻👏🏼👏🏼👏🏼
Låst ämne

söder över: Rindell i ribban!
Låst ämne

Zäta75: Gonatt
Låst ämne

Zäta75: Målvaktsbyte… Juel ska ha den där!
Låst ämne

Marysis: Bouma 3-0 från inget långt ut

God natt!

Byt målvakt...
Låst ämne

Sputnik: Sådär enkelt ska det inte vara men kommer av att vi inte gör mål på våra chanser...
Låst ämne

Fy fan...
Låst ämne

Karlsson74: Åååååå Juel högt på plockhandssidan igen, det känner man ju igen från året vi åkte ur 😂
Låst ämne

Zäta75: Juel har en skitdålig dag idag
Låst ämne

Tycker Juel är helt felplacerad, skotten ska fan gå rätt i magen där, ingen snipe i krysset direkt, står alldeles för långt till höger.
Låst ämne

Sputnik: Ja detta vänder vi ju aldrig.
Låst ämne

Zäta75: Hela laget får gå hem efter den här matchen, Ante i kluderat.
Låst ämne

bar mofftak: Nu kom kommentatorn också. Jävla Linköping. Jag stänger av ljudet nu. Kuklördag.
Låst ämne

Ingen offensiv och två gigantiska tavlor av Juel.

Pissklubb
Låst ämne

Labban: Skicka iväg Joulevi!
Låst ämne

Sputnik: Juel är inte bra ... Det är klasskillnader på Juel och johansson .
Låst ämne

Varken ettan eller trean känns otagbara idag tyvärr.
Låst ämne

vonDöbeln: Godnatt jord
Låst ämne

Synct: 13 skott 3 mål insläppta. Juel håller onte måttet idag
Låst ämne

DenRöda: Yes, den där såg väldigt billig ut, suck.
Då vänder vi på det här då...
Låst ämne

Nä nu stänger jag av o kollar på fotboll.
Tack o hej 👋
Låst ämne

Zäta75: Det är ju dock gigantiska skillnader på LHCs 13 skott och kvaliten på Tinrås skott.
Låst ämne

Zäta75: 99 fall av 100 så hade man bytt målvakt i NHL o kanske även här i SHL.

Men nu pratar vi match coachernas coach: Mr Amte Katlsson...😬💣🐴

Måste ju göra nåt för att få till nåt som väcker laget o nåt mål skulle ju Juel ta också.
Låst ämne

Lomond: Ja om inte annat för att väcka laget.
Snacka om bortkastad lördag. Gläds med er som bara kan stänga av tvn istället.
Låst ämne

Sputnik: Alltid 44an och 61an som är på isen när vi har det tufft i egen zon.

Fattar fortfarande inte hur folk kan vela ha kvar Juolevi bara för att han satt ett mål mot Mögle
Låst ämne

Sputnik: och snacket om att Timrås forward är så jävla bra .. att Dahlen är något för poängliga kampen kan vi bara kasta i papperskorgen... Frammåt är vi ett högst mediokert lag hitills ..
Låst ämne

Lomond: Vi borde kunna spara en del pengar på flygresorna om vi har med ante på videolänk hemifrån i pauserna om han ändå inte tänker göra sitt jobb under perioderna.
Låst ämne

« · 2590352 · »