SMÅLAND: God morgon grabbjävlar! 3 poäng blir det idag mot "Clöbben", allt annat vill jag inte tänka på. Sheriffen tar hand om Rattie så är vi hemma. Over and out.
Idag kan man må bra om vi vinner matchen, oavsett hur vi vinner. Sveriges näst tråkigaste lag stal ju som bekant helt skamlöst 2p av oss för bara några veckor sedan, och jag hoppas nästan vi vinner men inte är förtjänta av det.
Enda positiva minnet jag har från SAAB Arena (dåvarande Cloetta Center, helt fantastiskt namn för övrigt) är när jag under nollningen såg Johnossi där. Den spelningen var riktigt jävla rolig. All hockey har varit misär och deras fans är topp 2 sämst i Sverige.
Villervalla: nån får ta på sig att kontra min jinx här,men eftersom jag missar matchen pga födelsedagskalas tror jag på 3p. Antagligen med hyfsade siffror också. Varje gång jag missat en match har vi gjort minst 3 mål (oftast 4). Så det är laddat för Timrå storm idag. Tappar vi ledning efter halva Sista perioden kan ni anta att jag hunnit hem för att se slutet. 💩
Juel har spelat bra generellt så jag tycker det är riktigt bra att man ställer honom idag. Hade varit otroligt märkligt att behöva nöta bänk efter att hålla nollan!
erathoo: Men samtidigt, är det inte lite njutningsfullt att se och höra Håvefansen Go Berserk från läktaren när laget underpresterar? Den totala bristen på ödmjukhet är ju slående. Den här klubben har en läxa att lära. Något som man rimligen borde gjort redan när man åkte ur för ett par säsonger sedan. Men uppenbarligen har så icke skett!?
Just därför kan Håve gott få smaka vidare på förluster och gärna behållna målnollor. Hur många minuter har man till rekordet nu? Eller är det perioder?
Puckat: problemet i Timrå är ju att han hamnade på den beryktade swichlistan under tiden Timrå IK erbjöd han hjälp.. han svek alltså klubbens förtroende. . Får se hur det går i Oskars och att han rycker upp sig på det personliga planet. .
3p är det enda som räknas efter att vi slarvade bort en enkel seger hemma senast.