1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Linköping skickar hem slovak...

« · 107969 · » Till forumet

Sv: Linköping skickar hem slovak...
Helg Ernest: Ursäkta att jag skrattar lite, men du har verkligen usel koll på Linköping. :) Ny arena? Jo, visst är planerna på gång, men den beräknas inte stå klar förrän i början av 2004... fast du kanske lever i framtiden. ;)
Kommentera

Det finns bara en sak som är bra med Linköping och det är LiTHe Blås (samt SOF varannat år...)!
Kommentera

bobbe: Det är nog troligt ! ( c :
Du ser det är inte så lätt.
Fast jag har varit i Linköping i början på 90 på ett Jujutsu läger över en helg. Mycket trevligt ( c :
Mer vet jag inte om Lindköping. När det gäller Hockey
vet jag att ni byggt en ny arena , mer vet jag ej .
Kommentera

Helg Ernest: Av de du nämner är det enbart Hammarström och "Bulla" som jag inte känner till.

Du verkar inte ha så bra koll själv vad det gäller Linköping. SAAB Aerospace är det nog du syftar på... :)
Kommentera

bobbe: Dessa härrar måste du väll någon gån hört talas om ?
Inge Hammarström Toronto Mapeleafs.
Mats Näslund Montreal Canadians (Brukar sitta som expertkomentator på TV)
Att du inte vet vem Bulla är är förlåtet.
Peter Andersson tycks vi Timrå bor själva glömma bort, var det bara för att ryktet säger att han var en sådan där "Blomma"?
Men Lennart "Lillstrimma" Svedberg blir du aldrig förlåten för att inte veta vem det är .
Men och andra sidan. Linköping ? Volvo flyg motor va ?
Kommentera

dr-nix: Snarare ointresserad av vad som hände i TIK på exempelvis 60-talet... det är mig tämligen egalt. :) Känner till ungefär hälften av spelarna på din "lista".
Kommentera

dr-nix: det där lät lite väl omoget av mig..hehe
Kommentera

tänker inte delta i denna irriterande tråd mer så ni behöver inte oroa er..
Kommentera

bobbe: som sagt obildad..
Kommentera

Logan: uhmm vänd dig till Nylin..
Kommentera

dr-nix: Tack för infon då... blev bara lite fundersam. Kan ju dock inte påstå att det är särskilt många av namnen jag känner igen... ;)
Kommentera

dr-nix: Är lite osäker på några namn, men är inte Tigern från Heffners, Finn Lundström Nybro eller något liknande, Håkan Pettersson Giffarna, Janne Kock något Gävlelag,Z Njurunda, Lennart Norberg något Härnösandslag (Älgarna ?) Fredrik Modin Njurunda
Kommentera

bobbe: som sagt anses Pekka vara en TIKare ..i mina ögon förblir han det..
Kommentera

bobbe: Det var väll här han vart upplärd?
Isådanafall var väll Za Njurunda Bo också ?
Kommentera

bobbe: Pekka's moderklubb är IFK Kiruna rätt men han fick sitt genombrott i TIK.. alla andra är nog alla andra är nog TIKare tror jag..
Kommentera

Nylin: Ehrm... ursäkta, men är alla de där TIK:are? Pekka är väl från Kiruna, om jag inte har helt fel.

/bobbe, okunnig om gamla TIK:are
Kommentera

Helg Ernest och Nylin: Annars kan väl Ernst och Papa Maco, Nylin och undertecknad samla ungdomarna vid lägerelden efter någon oktobermatch och berätta om legenderna, matcherna, spelmomenten, publikreaktionerna. Ja vi skulle sannolikt mala om detta tills sulfatmolnen lagt sig som en bädd runt de trynande 70-talisterna. Jag blir så rörd vid tanken att jag nog måste gå och halsa en Portello.
Kommentera

Nylin: Ja, det är synd dom tog bort historiken som fanns i den "Gammla" Timrå IK hemsidan. Där stod allt om Timrås historik och spelare . Vi får skälla på Webb nissen att han lägger tillbaks den på den nya sidan.
Kommentera

Oban: för bövelen. Den straffspark du lägger upp här kan jag inte låta bli att toffla till. "Strimma, Bulla och nån till var tionde år...". Fakta: Eje Lindström (världsmästare 57), Bert-Ola Nordlander (62), "Tigern" Johansson, Strimma, Bulla, Finn LUndström, Håkan Pettersson, Janne Kock, Mats Näslund, Inge Hammarström, Kjell Dahlin, Anders Dahlin, Henrik Zetterberg, Per Sjölander, Peter Anderson, Pekka Lindmark, Lennart Norberg, Matti Pauna, Fredrik Modin, Tord Nänzén, Tommy Sjödin...puh! Jag ger mig där. Det finns nog ett tiotal till. Alla landslagsmän. Flertalet VM-medaljörer. Sådeså, som El Maco plägar säga.
Kommentera

En liten länk angående Linköpings språkproblem...
Kommentera

Mano: Bäst för dig att du drar. Min pappa är starkare än din pappa (och har ett användaralias på Hockeysnack)
Kommentera

Farbror Hasse: Ändå är det helst sant. Att det inte är försvarbart har jag lärt mig vid många tillfällen men alla har vi våra svagheter. Nu ska jag inte störa er mer pojkar och flickor. Jag är på ett försonande humör idag och vill inte fajtas.
Kommentera

El Maco: Jag ser din poäng. Forum kan även domineras från var sin ringhörna. Jag syftade på en gemensam attack men inser att jag lämnade en lucka.
Kommentera

Mano: Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att vi i ett globalt perspektiv kunde ha den status som Du tillmäter oss. Timrå - laget världen bryr sig om.
Kommentera

El Maco: Mitt bidrag till den tydliga jordskredssegern är lämnat. Huruvida slipsen verkligen kommer att vara fin låter jag vara osagt.
Kommentera

Mano: Men jag fattar inte den näst sista meningen. Vilket "annars" hade gjort dig möjligt att spontandominera?
Kommentera

Mano: Jag gillar dig också. Rösta på mig så vinner jag en fin slips!
Kommentera

El Maco: Fan, jag gillar El Maco. Det är lite ruter och finess i den liraren. Synd att han håller på det lag jag avskyr mest i hela världen. Alla idrotter inräknade.

Annars hade man kunnat spontandominera forumen som ett uppretat tag-team. Men man kan väl inte få allt här i världen.
Kommentera

Nu hade säkert Kentys spelare på uterinken polisonger de med (liksom Lurch inomhus) men skillnaden är att få berördes av detta faktum. Kentyspelarnas kindskägg alltså, inte Lurchs, han märktes.
Kommentera

Oban: Vet inte om det förekommer så mycket orättvist förskönande egentligen. När vi gick upp så var det inte direkt någon som gjorde en hemlighet att det var arton år sedan sist... Timrå var med i högsta serien från och med det andra året så pass nordliga lag överhuvudtaget FICK vara med i högsta serien fram till mitten av sjuttiotalet. Sedan jämmer och elände några år med ett par misslyckade come backer och ständiga Brynäsvärvningar av stjärnorna. Och så nystart i mitten av nittiotalet fram till idag.

Det som ältas är väl alla läckra Timråspelare som faktiskt härjade i absoluta Sverigetoppen i början av sjuttiotalet med ett silver och två brons som resultat. Vad kan man säga, folk trängdes på ståplatsläktarna, tröjorna var snygga, spelarnas polisonger yviga och alla hade smeknamn som "Tåget" eller liknande. Det är faktiskt något att romantisera. Sådeså!
Kommentera

El Maco: Missförstå mig rätt. Jag jämför inte på något sätt LHC och TIK. I fråga om traditioner och tidigare framgångar är TIK i en sådan jämförelse överlägset LHC/Kenty.

Det jag bara vill påpeka är att vissa TIK:are har en tendens att försköna sin egen historia (vilket iofs många historiker pysslar med). Men när man samtidigt beskyller andra för liknande tilltag blir det ibland lite komiskt.

Klantigheter och tavlor drabbar nog alla. Scoutingen av Kapus ser f.n. ut att ligga i paritet med Bajens video-juggar. Men vi får se. Något säger mig att det finns andra orsaker bakom. Om några veckor kanske vi har svaret. Tills dess tänker jag nog ligga lite lågt med ev. omdömen.
Kommentera

BlackBay: "I den mån det går så bör vi försöka att inte sjunka till deras nivå." - Du sa precis emot dig själv.
Kommentera

Laken:
"En sådan här självklar sak, att man bör kunna kommunicera med spelaren i fråga, borde väl ändå LHC ha tänkt på INNAN man värvade herr Kapus!?!"

Allt är inte alltid som det officellt sägs.
Kommentera

mike66: Jag vet ju vem Slovaken är. men vad fan är Linköping?
Kommentera

BlackBay:

Förvärrar läget lär den inte göra, iaf inte för oss i Timrå IK! Däremot kanske den fördärvar skrattmuskeln på en del utav oss! ;)

Go natt.
Kommentera

dr-nix: Sannerligen...... o det tar mej emot att säga att det faktiskt inte bara är LHCare som varit dryga..... ransakar vi oss själva så har faktiskt inte vi varit så snälla heller.
I den mån det går så bör vi försöka att inte sjunka till deras nivå.

Nä.... nu låter vi denna tråd dö ut.... den förrvärrar bara läget.
Kommentera

tycker att vi ska låta denna tråd dö nu.. detta tjatande mellan LHC och TIK fans börjar bli irriterande nu..
Kommentera

Oban: Gilla det eller inte men i Timrå har de lirat hockey mellan massabrukens skorstenar sedan trettiotalet. Under hela den tiden har man varit bättre än Kenty och LHC vartenda jämras år utom en tre-fyra stycken. Sådeså!

Vad det har för betydelse för årets serie är mer tveksamt. Att det har betydelse för engagemanget hos folk och fä på Medelpadska breddgrader är dock tveklöst. Ja, inte det faktum att vi är bättre än Kenty, men den lilla detaljen att de som inte snört på sig skridskorna själva åtminstone har gått och tittat till läget i Ladan vid Indalsälvens strand med jämna eller ojämna mellanrum. I tre generationer. Även vi stackars emigranter till 08-området är väluppfostrade nog att hålla benhårt fast vid detta guldlösa rödvita lag.
Kommentera

Bragd-Birger: Måste säga att jag blir lite full i skratt när jag läser dina och vissa andra TIK-supportrars nostalgidrypande inlägg.
Man får intrycket av att TIK är en så otrooooligt framgångsrik förening med lååååång historik i högsta divisionen (givetvis som ständiga segrare) och som i princip ensamt försett 3:- och NHL med spelare.
Så tittar man lite närmare på fakta. Strimma, javisst legendar. Bulla, jodå. Och några till. Men sedan då? Det har visst ploppat upp någon ok spelare var 10:e år eller så. Och så tittar vi på medaljsamlingen. Ojdå, det var visst lite tunt där, ja. Och högsta divisionen, nähä, bofast kan nog ingen påstå att man varit. Och det enorma kunnandet och alla traditioner till trots har man tills helt nyligen lyckats missa hela elitserieracet. Det hette allsvenskan senast det begav sig.

Det var bättre förr va? Ju mer förr, desto bättre. Så alla har glömt hur det egentligen var. Eller hur?

Tycker på något sätt att jag hör ljudet av krossat glas när beskyllningarna om hög svansföring hos LHC-supportrarna kastas i vida cirklar.
Kommentera

Alle: Hmm... nja, hoppet om vissa TIK:are har väl försvunnit i alla fall... ;)

(och förresten så stavar herr Kaputt sitt förnamn med "ch"... eller så har han bytt till "Riktigt")
Kommentera

Bobbe: "Jag hoppas verkligen att jag får några konstruktiva svar på detta inlägg och inte ännu fler glåpord. Ännu finns det hopp om mänskligheten och hockeysverige! ;)"

Efter att ha läst alla inlägg efter det här ovanstående citatet, undrar jag se sak Bobbe, har du fortfarande hopp? ;-)

"Rikard är Kaputt" el något liknande måste vara givet i en banderoll för övrigt..
Kommentera

El Maco:
Hehe, Lurch lirade i SAAB, det gjorde han. Tyvärr fick jag aldrig uppleva denna "legendar" på handbollsplanen.
Kommentera

El Maco: Även Rögle, Väsby, Hammarby mfl....... för att inte tala om Skellefteå aik....... mfl mfl
Kommentera

BlackBay: Så har ju Kiruna AIF en säsong i högsta serien också.
Kommentera

Jocce: Givetvis är det ju så.....det är i "hissen" man möts o gör upp om vilken våning den ska stanna på

glöm inte Göte Wälitalo heller...... huh vilken målis
Kommentera

dr-nix: avsett = oavsett :P
Kommentera

Jocce: bara löven får ordning på sin ekonomi så kommer dom tillbaka till ES det är jag övertygad om, dom har en förmåga att skrapa ihop bra lag så underskatta aldrig löven avsett årgång.
Kommentera

Jocce: Jag tycker att det är dags för en comeback för Matteuspojkarna.

Seriously though, det är en belastning att bo i en stad där man pratar om Lurch istället för Bulla när man är nostalgisk.

För visst spelade Lurch med Saab?
Kommentera

BlackBay:
Om Björklöven tar sig upp genom att de i kvalserien spelar ner LHC hör de hemma i elitserien och tvärtom för LHC. De hör inte hemma i eliten bara för att exempelvis Ulf Dahlén lirade där på 80-talet (eller är det kanske Östersunds IK som ska lira i elitserien?)
Kommentera

Ääääh, redan Jesus sa nåt om att den som är fri från skuld kan kasta den första stenen.

Timrå IK - klubben som aldrig gjort en dålig värvning? Visst, att sparka sin på papperet överlägset bästa center för att det uppstår språkförbistringar låter rätt fattigt. Lite som Cratzsparken för ärevarvet (även om det i sig var jävligt onödigt). Men det intressanta är väl egentligen inte skälet till uppsägningen. Tvärtom kan man väl ge beröm för att man snabbt avlägsnar en spelare som tränaren inte tror på? Ser man till en del ägg som kommit till TIK genom åren och spelat av en medioker säsong så blir jag snarast avundsjuk... Gäller en handfull såväl svenska som utländska "förstärkningar". Tycker inte att det i sak är det minsta pinsamt. Men, eftersom det framställs så på Hockeymagasinet och allerstäder så BLIR det pinsamt, ännu en sten att bära för LHC-folket i strävan efter att accepteras som ett "riktigt" lag. So be it.

Nej, det mest intressanta är att LHC som lider av svår centerbrist även med Kapus i truppen får ett sämre utgångsläge. Bra så!

Undrar om jag inte förstår Kapus ganska bra ändå? Tänk att komma till ett främmande land och bara höra bräkande Östgötska omkring sig? "Är det det där lätet jag ska lära mig?!" Förstår faktiskt att han längtar hem till Slovakien igen.
Kommentera

« · 107969 · »