För att citera Tycho Jonsson: Ja, jag är ju knappast rätt person, men jag känner att stämningen här inne kräver att jag redogör för hur många pinnar vi bråkar om:
2000/2001 Slutspel 68 Nytt kontrakt 58 2001/2002 Slutspel 62 Nytt kontrakt 55 2002/2003 Slutspel 67 Nytt kontrakt 54 2003/2004 Slutspel 65 Nytt kontrakt 62 2004/2005 Slutspel 62 Nytt kontrakt 48 2005/2006 Slutspel 60 Nytt kontrakt 45
Det krävs alltså i runda slängar 10-15 pinnar till för att helt kunna avskriva kvalserien (förutsatt att denna elitsäsong är exeptionellt jämn).
Det krävs likaså ca 15-20 pinnar till för att helt kunna räkna in ett slutspel (återigen förutsatt att denna elitsäsong är exeptionellt jämn).
Givetvis en liten brasklapp för att vi spelar om ytterliggare 15 pinnar i år i och med 55 omgångar. Därmed kanske man kan lägga till 5-10 pinnar på de ovan.
Om man därtill lägger att om vi på resten av fjolårssäsongen tog ytterliggare 6 pinnar, så är det ju i alla fall ett fall framåt.
...fan om jag inte blev på lite bättre humör där - En Lagavoulin på det här så är man ju på solskenshumör!!!!
RocknRolf2: Hur kan alla vara så otroligt kassa samtidigt, i en månad.
Jag kan endast hitta en förklaring: Alla är så otroligt slitna efter alla skador pga att Organisationen Timrå vägra matcha juniorer likt Luleå och MoDo. Psykiskt och fysiskt utmattad. Precis som oss supportrar. Less och Deprimerad.
.........så länge det finns liv finns det hopp.....vi behöver Robban, Nylander och Pärsinen desperat...dom kunde minsann sätta puckar i oväntade lägen...och det behövs sannerligen.......
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen