1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591249 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2008-01-07

« · 963406 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2008-01-07
Olle: Har du överhuvudtaget läst vad jag skrivit?
Kommentera

Abron: Vet inte om jag missförstår dig nu men Tenkrat har ju fått hyffsat mycket förtroende, tillräckligt mycket för att han ska kunna prestera, även fast man kanske inte skulle förvänta sig att snubben ska leda poängligan i slutet av serien.

Jag vill gärna vända på det och säga att spelarna kanske behöver bli påminda att om man inte gör sitt jobb så ska man heller inte inte få jobba. Man ska få sitta där på bänken och låta alla i arenan se att man uppenbarligen är överbetald, en besvikelse och spelar under sin förmåga.

Jag tror att unga spelarna höjer sig när dom får förtroende. Försöker undvika påhopp nu när jag säger att detta inte är fullt applicerbart på en spelartyp som Tenkrat. Han FÖRVÄNTAR sig förtroende och speltid för att det är vad han alltid haft och det är vad han är van. Det är deras vardag. Ok att Tenkrat kostar mycket pengar och ok att han snurrar ganska bra ibland ute på isen MEN han levererar inte. Han levererar inte den tjänst han är anställd för och INGEN förtjänar förtroende för att NÄSTAN göra mål i match efter match.

Om han bara nästan gör mål så kan man ju lika gärna prova att sätta in robban även fast man tror att han också bara "nästan" kommer att göra mål. Jag inbillar mig att detta tjänar dubbla syften. Det kanske är hårt att kalla Tenkrat för "överbetald diva" men i dagsläget så är han ju åtminstonne överbetald.

Han kan lika gärna vara överbetald på bänken för han lyfter ändå samma lön. I grund och botten vill alla spelare vara på isen och en sån som Tenkrat skulle nog inte uppskatta att träna dag ut och dag in och sedan få skämmas på bänken. Placera honom där och ge honom ett mål att arbeta mot. DÅ kanske vi får se förväntad produktivitet från killen...
Kommentera

Tenkrat spelar ju i helt fel kedja, helt rätt Skarin. Problemet är ju att finnfemman med Pärssinen inte bör ändras så länge Timo spelar men nog fan måste väl Tenkrat vara ett alternativ när han inte gör det. Annars tror jag på Regin och Tenkrat och kanske Sundh. Jonte och Axelsson med J Andersson sedan Robban och Pääjärvi med roterande centrar. Svensson x-tra fwd

backsidan måste förstärkas omgående här finns det en del namn lediga just nu typ Tom Koivisto (som Mora vill ha) som är rightare. Helt klart så måste vi få en pucksäker PP back snabbt + Eric Moe in i truppen, alltså 2 rightbackar till 2 PP formationer.
Kommentera

Skarin: Förstod det! var impad av deras inställning, men hela J-lagets inställning var för jävla härligt, kanske junisarna kan väcka liv i laget med sin inget-är-fan-omöjlgt-attityd, DET BEHÖVER detta lag.
Kommentera

MB: Ja, även den andra så klart.
Kommentera

Skarin:
Näää för fan,,,,, 37 32 å 26(62)

Eller ??? Å så skall Pär dubblera då blir jag nöjd, kvällens bästa back.
Kommentera

Skarin: Båda killarna SKA vara med, spelar man så bra mot Canada i en VM-final så är det fan tjänstefel att ställa dom utanför. Dom visade att dom pallar trycket och J-Canadas lag ÄR bra.
Kommentera

RTS: "86 kedjan är ju 2 klasser bättre". Hmmmmm? Vart då någonstans?

Ska vi hårddra detta litegrann så har ju Jonte aldrig varit någon poängmaskin. Bagarn är ju en klasscenter när det gäller defensiven, men kanske inte den spelskickliga center som en sådan som Tenkrat behöver. Tenkråttan kanske även behöver mindre rink.

Fläska in #62 med #32 eller #13 på lördag så får vi se vart det bär. Men framförallt ge den där juniorvm-liraren chansen.
Kommentera

Nu är det bara att nöta PP och BP tills lördagens match, och då borde fan i mig Moe vara med !
Kommentera

Olle:
Sant det.

Men som spelare höjer man sig ju när man får förtoende av tränaren, fa det kanske är 20% av ens kapacitet....
Kommentera

Abron: Säga vad man vill om Challe men kenta lyckades iaf med bedriften att få mindre namnkunniga spelare att överprestera i match efter match. Nu gäller raka motsatsen med challe som har stjärnor som istället underpresterar.
Kommentera

RTS: Ja inte kan väl jag påstå att vi spelar någon 1-3-1-hockey iaf. Vi släpper till lite för mycket målchanser för det. Svängdörrar och gräddfil.
Kommentera

Skarin: Nä, men verkar stark mentalt, tar chansen när han får stå, det gillar jag, kanske ska fortsätta med honom, Backis verkar ju sjunka igenom om han får en start som mot Modo.
Kommentera

Ambroo: Nej inte som dom spelar korta perioder i matcher , men i stordelen av matcherna hittils syns dom ju fan inte. Den formationen ska ju producera i varje match , varje byte. inte 3min per match.
Hade ärligt talat tron på att dom skulle slåss med Finnedjan att vara första line.
Prata om besvikelse.
86 kedjan är ju 2 klasser bättre.
Även Björn Svensson som vissa klagar på gör ju iallafall sitt jobb. Björn kommer aldrig bli en teknisk konung med en massa solomål, men han gör ju iallafall sitt jobb match efter match.
Kommentera

Skarin:

Spelar nog imgen roll vad som händer när det inte finns backar med en uns spelinteligens!! Sedan att centern promt ska föra upp pucken i pp är så lättläst för motståndarna så dom knappt kommer över röd!!
Kommentera

Ambroo:

Javisst, hååler med.

Men det är även dj,,, viktigt att man bygger lagets spel mot den kompetens som man besitter, tycker jag inte man gjort i år, ännu.

Man har inte rätt gubbar för det här spelet, så tycker jag, men fråga Pär S, han har säkert ett jätte smart svar på hur man skall spela.... Timrås spelskickligaste back, gillar hans uppspel.....
Kommentera

Ambroo: Spelarna måste ju FÖRTJÄNA att uppgraderas i form av speltid också. Tenkrat har varit i förgrunden hela tiden och inte åstakommit ett skit, förutom bra skridskoåkning och en uppsjö av skott som inte hittat nätet. Det får mig osökt att fundera på varför robban bara spelar i fjärdefemman...
Kommentera

Ambroo: Men.... med tanke på hur jämt det är i tabellen måste ju i så fall alla andra lag underpresterat också? :)
Kommentera

Ambroo: Exakt. Som att spela enkelt, rejält, sarg ut, slå icing, tackla, hålla koll på Weinis och Tony.............typ.
Kommentera

Abron: Ja fast det är samma sak där. Spelarna måste ta sitt ansvar/spela efter de resurser var och en har. Det gäller att hitta sin roll och underkasta sig den.
Kommentera

MB: Ja han gjorde det riktigt bra. Måste vara grymt svårt att stå i mål när försvarsspelet inte funkar.
Kommentera

Tvåtallar: Nu till kanske något ointressant ,men gud vad många människor man träffar som är otroligt besviken på spelet Tik visat upp i år. Timrås adelsmärke med fart och frenesi känns som bortblåst. Lasse Falks 1-3-1 hockey var ju rena underhållning mot vad Tik visat upp i år.
Timrå har blivit tråkigare att se är den vanligast kommentaren när man pratar hochey med gammla Tikarvänner.
Som sagt kanske ointressant.
Kommentera

Larionov: Ja men det är ju enbart för att övriga lag underpresterat. Har man förlorat i stort sett varannan match så ska man inte ligga fyra.
Kommentera

Ambroo:

Men det finns inga grunder, linjerna är ju som bortblåsta, där hade Kenta gnuggat in det bra. Nu verkar det som om det är skönspel i första rummet, sedan kommer kansk elite kämpa för varann, laget..

JaJa, blir vinst på lördag.....
Kommentera

Tvåtallar: Såg ju inte matchen, men kul att Åkerlund verkat spelat bra.
Kommentera

Pssst. Bara en liten påminnelse. Ni ligger 4: i tabellen.
Kommentera

RTS: Men om de, som du önskar, spelar en hel match som de gjorde i tredje så ska de väl ändå inte husera i fjärde?
Kommentera

Skarin: Absolut, men man måste kunna kräva en lyckad tvåmetare, åtminstone ibland. När defensiven inte funkar så funkar ingenting då det är det enda som de, nästan, är bra på.

Hahleluja!
Kommentera

RTS: Det låter bra. Tycker ändå Tenkrat skulle få spela i första nu när Timo är skadad. Känns ändå som de skulle kunna lossna för honom.
Åkerlund räddade oss från förnedrande siffror ikväll.
Något radikalt måste ske nu i laget annars blir de nog inte ens slutspel
Kommentera

Ambroo: okej men sett över hela matchen skall dom inte spelat annat än i fjärde
Kommentera

Ambroo: Det ligger ju mycket i det där.

Det som är värst är väl att försvarsspelet inte bör vara så här himla dåligt. Att vi har mindre begåvade offensiva backar är ju allmänt känt.

Äh, vi ligger ju fyra...........;)
Kommentera

RTS: 10 punkter, men det brast i logiken efter 3:

"2. Hedström och Tenkrat spelar hela matcher som i 3:e idag.
3 Tenkrat och Hedström blir 4:e line."
Kommentera

RTS: Nja...men bara en nyfikenhet, vad hans tankar är bara.
Kommentera

RTS: Ja Kenta är den största förlusten någonsin, faktum är att han skulle ha varit kvar.
Kommentera

MB: Undra om han läser HS.
Kommentera

RTS:

Den uppställningen gillar jag till nästa 100%
Kommentera

RTS: Undrar vad Nubben egenligen tänker??? Fan vad nyfiken jag är på det.....
Kommentera

Timrå kommer inte att bli stabilt förrän:

1. Challe startar matchen med 4kedjor.
2. Hedström och Tenkrat spelar hela matcher som i 3:e idag.
3 Tenkrat och Hedström blir 4:e line.
4 RJ bänkas omgående, även Styf och ger plats för E Moe och S Erixon.
5 Förrän backspelet sker med 1 eller 2 pass i egenzon inte 4-5.
6 Forwards skjuter och rakare på mål, inte 5-6 pass i offensiva zon.
7 ROBERT Carlsson spelar som lägst i 3:e line. Så jävulskt dålig har han väl inte blivit helt plötsligt.
8 Challe tar bort sin arroganta stil möjlit lämnar sin syssla.
9 1 helst 2 nya backar.
10 Målvakts spelet "Backlund" gör jämna matcher.

Tror mina vänner att förlusten av Kenta är den störst förlust vi Tikare känt av i modern tid.

Sedan gillar jag inte ad Hahl gör idag när han bryter av klubban som Ursäkt för sin indianare.
Kommentera

Olle:

Håller med, det gick fort där,,,,, å då hade vi kanske haft 3 stycken backar i nu läget
Kommentera

stoff:

Inte enligt statsen.

5Timrå IK3434178329:1319,104
Kommentera

stoff: fortsätter vi så här så är vi snart sämst i BP också :(
Kommentera

sämst pp har vi...
Kommentera

Ambroo: Om man tittar på vilka backar vi matchar i dagsläget och ser att RJ ofta håller till bland top-5 spelare över istid så undrar åtminstonne jag om man inte släppte Marttinen lite för snabbt. Han kanske hade förvandlats till den hockeyspelare han var tänkt att bli för Timrå när han i dagsläget troligtvis hade förvisat RJ längst bak på bänken...
Kommentera

RocknRolf2: Challe har kommit in i ett ottacksamt läge, han har inte ett par år på sig att bygga ett lag utan kommer till en färdig trupp som alla förväntar sig ska producera. När inget märkvärdigt händer blir man självklart besviken.
Kommentera

salle11: Nu vet åtminstonne jag vad nattens våta drömmar kommer att handla om! Mårts med lite karaktär och lite pondus skulle säkert kunna få lite fart på våra överbetalda divor. Två potentiella top 10 i poängligan, jonte och Regin, spelar fortfarande gravt under sin förmåga.

Förutom RJ då...han måste lämna. Han är fan inte smartare än så här. Hade det inte varit för att Koskinen sprattlar till och gör några bra matcher i följd så hade den, till synes gipsade åldringen, också fått fundera på att packa väskorna i förtid.

Däremot så bör Sanny kontrakteras på livstid. Han må bidra med sin beskärda del av misstag men när det inte finns någon i laget som är intresserad av att sänka en motståndare eller två så behövs det åtminstonne EN spelare i laget som är beredd att kliva upp i mittzon och påminna motståndarna om att man inte kan glida obehindrat in i anfallszon utan att faktiskt riskera kroppsskada.

Johan Andersson kan vara den bästa spelaren i boxplay i hela ligan. Hur ser hans kontraktsituation ut?

Kontraktera stommen på forwardsidan så snabbt man bara kan och vårstäda bland backarna. Vem vet, pengarna räcker kanske till en värdig ersättare till en svajig Backlund.
Kommentera

dr-nix: Fine. Men point is att han säkert gör vad han kan (om det nu är tillräckligt?)

Matchningen idag känns dock sådär. Tycker han varvar spelare i kritiska lägen där det borde toppats (framförallt i tredje). Dessutom förstår jag som sagt inte logiken i att dra in kalla doldisar i förstalinen
Kommentera

Hur som helst är det inte Anfallspelet jag är orolig över utan försvarsspelet.
Kommentera

dr-nix: Han har mycket riktigt inte producerat och han har därför sannolikt ett kraftfullt naggat självförtroende. Därför imponerar det på mig att han lyckas vara så drivande och företagsam som han var idag. Ska han vara kvar i laget så vill jag se honom som idag - jag tror dock vare sig han själv eller klubben orkar jobba vidare om det inte resulterar.
Kommentera

adde_1337 mfl: Ni har inte tänkt på att det kan vara i materialet det brister? Tenkrat värvades som potentiel poängkung och detsamma gällde för Hynning. Regin har dippat rejält och en sån som Hedström är på tok för ojämn. Dessutom så har killar som Sundh och Svensson det mer än lovligt jobbigt emellanåt. Till deras försvar så kan man ju dock ändå hänvisa till det jobbiga andra året. Backarna bör vi inte tala om, men här skulle ju Marttinen vara den poängmaskin vi saknat. Tittar vi på dem vi har i dagsläget så är det bedrövligt. Jag såg inte ett enda, ETT ENDA genomtänkt uppspel idag och när man inte heller har en bra dag i defensiven så är vi inte bättre. Slutligen så är det ingen underdrift att påstå att Backlund är för ojämn för medalj.
Kommentera

« · 963406 · »