1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591258 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2008-01-07

963595 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2008-01-07
Hahl Bundy: Ja jo alla som dömde ut mig förut när jag ifrågasatte hans coachande, Var det jätte bra lir i timrå igår? Han skulle ha bänkat Robin Jonsson och tagit time out nån gång vid 2-2 och Timrå börja tappa fokus och spelar dåligt. Det är alldeles för ojämnt.
Kommentera

Lite orolig för Hahls uttalande, tycker inte vi är värda att gå till slutspel. Tycker att vi ska ha spelat klart efter grundserien o vila inför sommaren redo för en ny säsong av smisk.
Kommentera

Mitt förtroende för Challe börjar svikta, eller så har jag blivit påverkad av all kritik som varit här. Men timrå gör en bra match av fem och det material som timrå har idag så borde det vara minst 3 av fem matcher, den ojämnhet som är sitter nog inte bara i min skalle utan i spelarnas också. När man som tränare ser att ett spelsystem inte fungerar måste man väl byta??!
Om saker o ting inte fungerar för mig i livet så gör jag förändringar!!
Kommentera

diffe: Jag tyckte det var bra för jag höll på att somna liksom att vaxproppen lossna!1!

AAAAAAAHHHHHHH VI KOMMER ATT MISSA SLUTTSPEL!!1!
Kommentera

superfalle: Och du håll reda på ditt tangentbord CapsLock är i fel läge igen,,,,,,,,,,,
Kommentera

superfalle: ja det vore fint det!! Vi måste komma ur måltorkan för andra kedjor det är omöjligt att komma till ett slutspel med en kedja...
Kommentera

superfalle: Mr CapsLock...
Kommentera

Snoop: TENKRAT GÖR 3 MÅL PÅ LÖRDAG .. PROPPEN UR..
Kommentera

Jensen_12: Jonsson ska inte spela alls. Titta på hans Boxplay mot luleå och MoDo.
Hade RJ varit en egen produkt hade han inte spelat en minut.
Kommentera

Jensen_12: Ja han hade faktiskt med en målskyttsflyt kunnat gjort 2 mål ikväll så de kan lossna när som helst för Tenkrat, förhoppningsvis känner han de också :)
Kommentera

Snoop: Sen så borde nubben värva tillbaka Mats Hansson, offensiv back härifrån med hjärta för föreningen.
Kommentera

Snoop: Phillipe Roueville är visst värvningsbar.... ;-) för att täta till därbak
Tror att ni/vi behöver skratta lite kolla länken Go natt Tikare
Kommentera

Snoop:Exakt vad jag tycker oxå. Tenkrat eller Hedström. Båda är heta just nu.
Vi måste ha en slagkraftig första femma.
Kommentera

Snoop: Jag med, han verkar vara på G nu faktiskt.
Kommentera

Jensen_12: Håller med angående Moe, sen om Pärssinen inte spelar på lördag vill jag att challe slänger in Tenkrat där :)
Kommentera

Ice Tea: Jag tycker att Moe ska matchas flitigt i PP. Jonsson ska spela BP då han är en defensiv back, samma sak med Sanny.
Kommentera

dr-nix: jag tror det jag oxå. Han måste dock få spela och inte sitta som x-tra back. Challe borde matcha vissa backar i BP och vissa i PP konsekvent. Det är ju bättre att Moe spelar pp istället för Lotvonen, Jonsson m fl. På tal om Jonsson så borde väl Lasse Jonsson i AHL vara ett alternativ att locka hem. Han var ju inte direkt dålig i HV härom året...
Kommentera

Ice Tea: Det är klart Moe kommer att få chansen, en kille som var en av dom bättre backarna i det kanske bästa laget i JVM platsar alla dagar i Timrå IK. Får han inte chansen är jag beredd att lyncha Challe.
Kommentera

Ice Tea: May be Todd Robinson?
Kommentera

Eftersom Sundsvall lånar en back från Mora så måste det innebära att Moe är på väg in i truppen nu när det är ett litet uppehåll till på lördag. Förhoppningsvis nån till om man får önska.....
Kommentera

Snoop: Klart att han kan lossna rejält tenkrat, men jag tror ändå vi har igen dom poängen för laget med hjälp av Koivisto i PP.
Kommentera

Tvåtallar: Iofs är det egentligen inte så konstigt. Spelet i pp och bp går ju i vågor under säsongens gång. För vissa lag mer än andra. Vi är inne i en svacka nu med en man mindre. En rejäl sådan inte minst.
Spelet i powerplay har jag väl aldrig varit riktigt nöjd med. Inte är det ofta i alla fall.
Kommentera

Skarin: Vi förlorar matchen mot Modo och matchen ikväll pga av ett dåligt bp.
För några matcher sedan var vi ett av elitseriens starkaste boxplaylag
Kan någon förklara vad som har hänt ?
Kommentera

JimmyH: Ja det vore ju synd att gå på fyra kedjor för en gång skull. Varför göra det när man har tre fungerande enheter.......eller nåt. Märkligt som sagt.
Kommentera

Ambroo: OM han nu inte har en plats i laget så hoppas iaf jag att man ser till att han inte går till ett annat elitserielag. Om du nu skulle ha fel på den punkten och problemet är spelarmiljö eller inställning så skulle åtminstonne jag försöka minimera risken att se honom producera i SAIK samtidigt som vi slåss om en slutspelsplats med just dom. Att man släppte Marttinen till dom ser jag som enbart oproffessionellt...
Kommentera

JimmyH: Ja de är ju något som är helt obegripligt egentligen, har Timrå en ny center på gång eller har allihopa fått hjärnsläpp ?!?!
Kommentera

JimmyH: Och Eric Moe var inte för sliten för att spela idag.
Kommentera

dr-nix: Ja det tycker jag också. Erik Andersson ska spela med Sundsvall Hockey hela januari.
Kommentera

JimmyH: jaha, underligt att han inte följde med till Linköping då.
Kommentera

Skarin: Varför inte? Som PP-spelet ser ut nu (såg inte den här matchen iofs) så är det ju krampartat. Man spelar runt och kommer till alldeles för få avslut. När Styf är inne på banan så skjuter han från blå så fort han får pucken, i ren frustration, från alla möjliga och omöjliga vinklar bara för att forwards inte förmår sig att ta sig ur sarghörnen. Ingen sidoförflyttning för målvakten och ingen som skymmer framför. Man behöver ju helt klart en spelare på blå som kan skjuta på direktskott (något man aldrig ser nu). Kan man få igång Tenkrat på den positionen så kan man nog få igång en effektiv, enkelt spelande PP-formation och kanske rent av få honom att hitta sitt spel.
Kommentera

dr-nix: Erik Andersson är frisk.
Kommentera

Tvåtallar: Både Erik A. och Hynning har haft massiva skadeproblem om du nu missat det.
Kommentera

Ambroo: Exakt så jämn är tabellen. Farligt nära ner till strecken.
Men vad har egentligen hänt med Timrås fina bp ? Dom kom ju inte ens ur zon ikväll. Och varför spelar inte Erik A han var ju enorm i bp ?
Kommentera

Skarin: Ja Timrås PP är inte alls bra, till och med när man får 5 mot 3 händer de inget och man ställer upp med Tenkrat i hörnet och ingen alls framför målet, Vi skulle behöva en Thomas Larsson framför målet i PP, men samtidigt kan man inte rekrytera hur mycket som helst så någon måste ta på sig rollen att kötta och Tenkrat ska inte stå i hörnet.
Kommentera

Ambroo:
Som ES har utvecklat sig senaste 10 omgångarna så ligger det en fara i det kan gå fort utför i tabellen. Jag har samma åsikt, men jag är inte orolig att Challe å c/o fixar inte ll det har, man har ju dock en dj,, hög kunskap om detta ädla spelet hocky.

Så nu väntar jag med spänning på vad som hända skall...
Kommentera

Olle: Då borde ditt svar ha varit annorlunda.

Tenkrat är och förblir en flopp för mig. Han trivs uppenbarligen bäst på små rinkar däe det spelas raggarhockey. Kärpät lär säkert ta emot honom med öppna armar och med lite tur så tjänar vi en hacka. Att han sen gör 60 poäng där är inget att bry sig i...
Kommentera

Olle: Jepps. Men först och främst måste han ju få fler ärliga chanser i powerplay också. Varför inte i den uppställning som Weinhandl har? Eller varför inte som back? Men Challe anser väl att 86:orna är bättre att satsa på.
Kommentera

Abron: Det är ju det jag menar.
Kommentera

Larionov: De andra förmodade topplagen, MoDo och Frölunda, ja, och definitivt Brynäs. Men som det ser ut nu så har systrarna i norr fått upp ångan rejält och det gäller i synnerhet Salomonsson som verkar gå mot en ny vår. Glöm heller inte att man ändå saknar Timander och Hållberg som förmodligen är topp tio bland samtliga backar. När det gäller FHC så har man gjort en omstart iom Melins intåg. Dagens torsk berodde enbart på bristande inställning mot ett tjurigt och vilt kämpande Luleå. I övrigt så spelar man med en ruggig fart i allt man gör och har fått igång gubbarna Andersson och Kallio. Slutligen så fortsätter Djurgården att överraska och firma Bremberg/Hörnqvist är äckligt på gång. Att man sen har en riktig vinnare därbak i Larsson gör inte saken sämre för dem. Snart är vi sjua och inblandad i streckstrid om det inte händer nåt radikalt!
Kommentera

Skarin: Så länge man hittar en position som gynnar hans potential bara. Man hade ju hoppats att stommen i spelupplägget skulle vara färdigt vid den här tiden av säsongen men om man får igång honom i PP tänker då inte jag vara den sista som säger "bättre sent än aldrig".
Kommentera

Snoop: Jag håller med.
Kommentera

Skarin: Tycker endå att de är bra av Tenkrat att vara kvar och försöka kriga istället för att springa hem till Tjeckien, han har kapacitet och de skulle vara intressant att testa honom med Riku Hahl och Pyörälä, Pärssinen snackar ju sveska så han skulle utan problem kunna lira med Jonte och någon till.
Kommentera

Snoop:

Håller med....
Kommentera

Snoop: Det är inte bara ikväll han var bra. Men självklart är han ju en flopp så här långt.

Innan jag glömmer. Jonas Fransson har vuxit ut till en riktigt bra målvakt måste jag säga.
Kommentera

Ambroo: dom senaste 4 sidorna iaf. Why, vad missade jag nu?
Kommentera

Skarin: Nej precis, ja mena idag var Tenkrat om jag får säga detta utan att de blir ett jävla liv, han var riktigt bra tycker jag ja mena han hade ju en bra chans där Fransson han dit med klubban och han jobbade och hade även ett skot i virket, jag skulle inte bli missnöjd om man bytte honom mot Koivisto, men samtidigt kan de ju lossna när som helst för Tenkrat och när de väl gör de så kan de hagla in poäng från honom, svårt de där.
Kommentera

Olle: Å andra sidan går det ju inte påstå att Tenkrat är någon......diva. Däremot måste han ju få betydligt mer istid i powerplay. Sedan är det väl läge att sätta honom i en annan kedja. Det kommer.
Kommentera

Jensen_12: Precis de som vi behöver, är inte Timrå ute efter Koivisto blir jag mörkrädd.
Kommentera

Angående Koivisto:

Saxat från eliteprospects:

"Offensiv back som är bra på att transportera puck. Koivisto läser spelet imponerande och är en skicklig passningsspelare. Gör i regel ganska mycket poäng och är en okej back defensivt. Kan ibland se lite ointresserad och loj ut dock."
Kommentera

Nej byt #62 mot #12. Det har vi hjärta , vilja och kunnande. Skulle du kunna tänka dig se #62 i j20.
Om man ser vad Robban presterar jämfört med Tenkrat jämte speltid så är jag tämligen övertygad att han haft 2ggr mer poäng.

Ang 86 kedjan så ger dom gärnet match efter annan, dom har inte samma kunnande än men det kommer, men dom visar iallafall för LAGET vad KÄMPA och jävlarannama är. Det gör inte Firma 71 och 62. Obs nu ingår inte #17 i något av kritiken.
Dock är jag nöjd med deras 3:e idag och kanske 5min i varje tidigare match.
Tenkrat linen borde ha lite högre krav på sig än vad 86 kedjan har.

Hoppas verkligen Nubben och Co ger Sundh och Björn nytt kontrakt.
Kommentera

963595 · »