Skarin: Trendbrott var ordet. Spåkulan säger mig att den här matchen inte kommer att vara värd 89 kr i form av websändning...om man inte håller på dom vita lejonen.
5-0 blir resultatet och en bedrövlig start på en bedrövlig vecka.
John K: Hoppas att inställningen som fanns mot FBK återfinns ikväll. Tror ändå att det blir tufft. Åkerlund besitter kanske inte riktigt det där lugnet som våra darriga backar behöver för att täta till i en sån här match.
Olle: Du kan få rätt, hoppas inte det. Själv är jag optimist och går till O'learys i stan. Jag lägger inte heller 89:- på att se den hemma, jag köper öl för pengarna. 3 points, just go for it!
actionleif: klart att de är intressant, första matchen för Timrå med 2 huvuddomare, tycker man inte sånt är intressant då vette fan om man är hockeyintresserad.
sundsvallarn har tippat 2-5 inte en chans att det tipset går in,möjligtvis 5-2 tror att det blir jäkligt svårt på sin höjd tror jag på 1pinne hur som helst räknar jag inte med nån höjdarmatch ifrån timrås sida
nu kanske ni tycker att jag är väldigt negativ,rätt isåfall jag känner mig negativ inför matchen.
Tycho: Såsant. Han matchades juh rätt hårt av Måårts och gänget, och va tydligen även när en plats i All-Star laget. Kul! Skulle dock vilja se att han fick mera istid i TiK efter detta. Han har många bra kvalitéer och kan säkert växa ytterligare med uppgiften...... om han kan sluta gå sönder vill säga.
JonasD: Sex matcher på 10 dagar kan juh spela in också. Han var ordentligt seg i slutet av matchen mot Kanada. Tror han gör sig mer rättvisa hos katterna på onsdag, så kan han mycket väl ta en plats i TIK. Om han håller upp spelet och inte blir sjuk/skadad.
Undrar vaför de inte kallar in Moe åxå? Spelade juh bättre och bättre juh längre JVM-turneringen gick. Bör va fan så mkt bättre en Koskinen va sist iaf.
redline: Det känns inte alls bra att det är ryggen som spökar där igen. Pärssinen är den som bryter mönstret i förstalinen och när han inte är med så tappar både den och laget i styrka.
JonasD: Jag tror på Pääjärvi tillsammans med Hahl och Pyörälä. I övrigt så blir det väl som vanligt tre femmor och ev. avlastning från Robban och Björn emellanåt.
Abron: Prelemenärt verkar det som han bildar fjärde forwardspar tillsammans med Robban.... Nån 4:e center verkar vi inte ha iom frånvaro Hynnings och E. Andersson.
Jaa linköping borta lättare uppgift finns ju att få.får vi poäng ikväll så ställer jag mig upp o bugar,jag tror att det blir skitsvårt men inte omöjligt men man vet ju inte var man har laget nu för tiden kvällens match ja fågel eller fisk.det är bara att önska dom lycka till dom behöver all lycka dom kan få.
JonasD: jaså, Timo vilar pga ryggproblem. Hoppas att det inte är allvarligt. ( har inte någon statistik i fjol och i år, men har för mig att det brukar bli mindre poäng när Timo inte spelar)
El Maco: Detta är för övrigt TiKs första match med 4-domarsystem.... Skall bli intressant. Timo vilar pga ryggproblem och Magnus S.P. ansluter truppen direkt från JVM. Hoppas han får lite speltid.
Per HApps: Ska bli mysigt att möta LHC som har sin sämsta del av säsongen just nu. Lär lukta duktigt med magsyra i Dajmkrysset om vi får en tidig ledning. Å andra sidan lär det inte vara något fel på motivationen. Viktig match såklart.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·