Ambroo: Det känns som att man befinner sig på en jävla cirkus. Vi får fem mot tre och matchar dåligt, vi sparkar ut puckar ur zon, vi bjuder på mål, våran målvakt vet inte var han har sin egna stolpe, vi slår puckar flera meter ifrån mottagarbladet...ändå är det här inte ens i närheten av det sämsta man sett denna säsong.
Tror jag gör som dig, jag lägger ner skiten. Det är mer nerv och glädje i slumpmässigt utvald NHL-match än vad det är när man följer laget i sitt hjärta. Årets Timrå IK är fullständigt slaktat, sett ur fler än en dimension, och ingenting händer. Man är inte ens nervös när man tittar på hockey längre. Tack för det Challe och linkan.
Kattgubben: Tror faktiskt att vi skulle torska ofta mot Linköping även om vi som startuppställning alltid var en man mer på isen. Så uddlösa är vi i PP.
Raggaren Putte: Man tar den pucken med INSIDAN av skridskon så att pucken stannar upp, inte med utsidan så man styr den ifrån sig, det fattar en 15-åring.
RTS: Intressant situation nu när Jämtin sparkar undan klubban från Corso. Kolla på kroppsspråket från Corso...killen har ju för fan gett upp. Han bara står där och slår ut med armarna.
Ambroo: Det känns som att det har varit extra mycket skit den här säsongen. Jag har öht ingen förtroende för domarverksamheten i Sverige. Fast det kanske blir så när man ligger sist.
Nämen spel i 5-3, klubban går av för motståndaren och vi tar BACKSKOTT!! Det är ju för fan GATA ner...jag blir alldeles slut. Vi spelar ju för fan mot 2,5 motståndare!
Olle: Jag blir alldeles matt... Att inte domaren kan läsa av situationen bättre i det där läget. Mårtensson nyper ihop och då är det självklart att klubban sitter limmad.
Meunier är ju en handplockning från firma Linkan/Challe. Jag tror inte det finns någon annan i hela Sverige som hade handplockat honom. Möjligtvis nån allsvensk klubb, typ Örebro, till reapris.
othan: Jasså. Innan dagens match har Sunnqvist spelat totalt 33 minuter. Säkert 15 av dem kom senast mot Rögle och då var han knappast sämre än någon annan, snarare tvärtom. Så med tanke på dina scoutrapporter är det ju en smärre sensation att killen presterar så här bra nu när han får lite mer speltid.
Eller så kan man se en annan verklighet med en riktigt lovande junior som direkt tar chansen när han väl får den...
Kuriosa: Tomas Skogs har spelat 6.5 timme hittills. Drygt 18 min / match.
Olle: Såhär ser jag på saken, visst gör övriga lag fula grejor. Dom är dock mycket bättre på att dölja dom för domarna. Det är den ända förklaringen jag komma på..
Tycker man kan ge en kille som Owuya speltid också. Kanske inte just idag då motståndet är lite väl tufft men jag tycker man kunde ha gett honom lite istid mot Rögle. Tror inte det är speciellt givande att låta grabben bara sitta på bänken.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.