1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591699 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

« · 1205381 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Om jag vore sponsor och bevittnar matchnigen av laget bl a i PP då skulle jag nog fundera på att avbryta fortsatt samarbete.

Konstruktiv kritik är det ju inte speciellt svårt att få till här inne på HS för vi kan väl inte ha fel allihopa trots att vi bara är läktarcoacher.

Vi har för dåligt lag och för dåliga tränare. Vad gör Timrå IK åt problemet?

Tanken är tydligen att värva backar på korttids kontrakt när backspelet ser ut som det gör!! Har varit lika uselt hela säsongen!!

Nä här behövs riktig storstädning...
Kommentera

erathoo: Måns och Starkov i 5 mot 3 säger allt.
Kommentera

El Maco:

Amen..
Kommentera

RocknRolf2: trots allt, Skogs har för nävarande det bästa skottet av backarna, varför fick inte han spela i 5-3 med caslava?

Corso på blålinjen - ok? - Challe tänkte väl att han skulle "se" passningsvägar, han har ju hyggliga passningar ibland, men tveksam matchning igen av Challe....
Kommentera

erathoo: Mitt i allt elände kan man ändock hitta positiva saker.

Micha får speltid, helt rätt!

Det är långt till kvalserien. Hade den varit i övermorgon hade jag varit riktigt jävla nervös. Men som det är nu har ju Timrå ett par månader på sig att försöka hitta ett spel som kommer duga i kvalserien. Som det ser ut i dagsläget har vi inget att hämta i KS heller.

Dumma, dumma Timrå IK!
Kommentera

Väntat. Eller till och med lite bättre än väntat.

Vi räcker inte till.

Vi har elitseriens mest handlingsförlamade klubbledning.

Nu är det för sent att börja agera, Kvalserien är en realitet!

Jag hade och har redan mentalt accepterat Kvalserien, känner ingen som helst besvikelse efter dagens match.
Kommentera

Klint Östwood: Konstigt enligt radioreporten så gjorde Timrå en bra match.
Kommentera

RocknRolf2: Enda chansen att Challe slutar är att han säger upp sig själv och då kommer Linkan och TJ att övertala honom att stanna kvar.
Kommentera

nixXz: precis, jobbigt att dessa misstag i egen zon/franför målet ska bli så avgörande, det är för dåligt, varför går inte Måns på Hlavac vid 2-1? varför står Jämtin fortfarande upp efter typ 6 sek framför vårt mål vid 4-2?

....nåja bara vi får ordning på inställningen och spelet i egen zon innan kvalserien finns nog chansen i allafall...
Kommentera

RTS: Ja Linkan är sportchef och då ska han agera, tror ni Nubben skulle låta detta ske
Kommentera

Bragd-Birger: Egentligen ingenting. Men jag får hela tiden ny energi för att det för varje match kommer nya anledningar att dissa Challe. Idag har vi Sunnqvists insats t ex. Varför den här väldigt lovande junioren inte har fått chans tidigare. Vi har även Challes matchning i det ytterst viktiga PP-läget i tredje.
Kommentera

RocknRolf2: Nej, men du är lika tjatig. Jag förstår bara inte vad du får ut av det.
Kommentera

RTS: Spotta ur dig det då. Känns betydligt mer konstruktivt än att bajsa via tangenterna, såsom det görs nu och som jag själv gjorde i drivor efter Rögle.
Kommentera

Bragd-Birger: Nej, det är inte nödvändigt. Ingenting med hockeysnack är "nödvändigt".

Vi vet inte att det kommer att sluta med Challes sorti. I alla fall inte när. Blir det under eller efter säsongen?

Jag är inte mer förbannad än vad jag var igår. Åt andra sidan inte mindre heller.
Kommentera

El maco: försök ha överseende med vår besvikelse, jag har hört så otroligt jäkla mkt om hur de funkar inom TIk, värvningar, prioriteringar , värderingar , ang gammla Tik spelare , Nubben , Kenta J mm att jag snart inte orkar mer.

Kommentera

Varför ens konstruktivt Olle? Bara att kasta så mycket dynga man kan rakt ut så kanske dom vänder hela jävla steken och tänker "Helvete vilka idioter, vi kan spela hockey och nu jävlar ska ni få se på annat."

Får man ge minuspoäng på spelarna skulle 99% av laget ha det, det är fan helt värdelöst.
Kommentera

RocknRolf2: Vad man bör fråga sig är väl om han gör det med vilje, för att sabotera för laget eller om han faktiskt ÄR så här dålig.
Kommentera

RocknRolf2: Jo, men är det verkligen nödvändigt att - för tusende gången i ordningen - tjata om allas avgång?
Vi vet att detta kommer att sluta med Challes sorti. Vi vet att vi hamnar i kvalserien. Vi kan anta att det jobbas på lösningar.

Hur fan kan man sitta här och bli förbannad över en förlust mot LHC borta? What's the point?
De viktiga matcherna var SSK och Rögle. Där gick det åt helvete, och nu är det bara att försöka hantera det.
Kommentera

RocknRolf2: THORNBERG ÄR VÄL LEDIG ELLER?
Kommentera

Olle: När det nu saknas en riktig 1:a femma så kunde man ju förvänta sig att de mest kompetenta spelarna får spela PP. Hur jävla svårt kan det vara för ledningen att se att de håller på att göra Timrå IK till ett åtlöje i hela hocckeysverige. Det måste bli ett slut på att värva 2:e målisar och leftovers om man inte först ser till att ha en riktig spets i laget från MV till forwards.

Sen ser vi ju grymt dåligt fystränade ut oxå...

TIMRÅ IK - SKÄMMES TA MEJ FAN
Kommentera

Olle: Matchningen i PP där var ju antagligen samma taktiska tänk som att en total iskall Hynning ska lägga en viktig straff. Menar Challe verkligen allvar? Skämtar han med oss?
Kommentera

El Maco: Släng fram någonting konstruktivt som är i närheten av att inte överskuggas av den negativa våg av exkrement som klubben just nu drunknar i så kan det säkert stötas och blötas.

Jag tycker att det finns positiva saker att ta upp efter en sån här match, Sunnqvist gör ett gott intryck, Hynning har börjat göra mål, Skogs har slutat göra självmål men det är ju lite svårt att bara ignorera allt negativt, köra huvudet i sanden och bara hoppas att allt ska lösa sig, det vore lite VÄL....svenskt.
Kommentera

El Maco: Det handlar om klubbes vara eller inte, inse skiten vi sitter i, och jag antar att du syftar på mig mfl.

Mår du så jäkla dåligt av att läsa den skit  vi skriver så att du kräks, så kan du inte ha stora problem över Tik existens.

De måste för dig var en sekundär fråga.

Kommentera

nu har jag gett upp iaf, KS blir det... löjligt att se pp, samt hur dom får närma sig mål utan att någon går på. vet inte hur många matcher jag sett detta nu. Motståndaren bara gilder in samt att vi bara backar ner till målvakten. USCH!!!!
Kommentera

El Maco: Det är bara att vänja sig. Särskilt så här 5 minuter efter matchen har slutat.

Det som i dagsläget är mest intressant är väl eventuella spelartillskott och Challes status som tränare. Det diskuteras faktiskt om du skrollar lite längre ner än inläggen direkt kopplade till match.
Kommentera

RTS: Jag vet att du vet saker om Challe Linkan och TJ och jag ser att du nu gett upp.
Kommentera

RTS: Challe beter ju sig som en jävla barnunge i intervjun, otroligt att inte kommentatorn bara ber honom att dra åt helvete. Men det är lite bilden man får av challe, en jävla gnällspik som verkligen inte föregår med gott exempel.

JA domaren var dålig men vi får spela 5-3 efter detta och sedan yttligare ett pp och vi får inte ett skit uträttat.
Kommentera

RocknRolf2: Tyvärr vänner, nu är det totalkört. Dom där jävla SSK och Rögle bara tar poäng medans TIK tappar plats på plats. Nu blir det kvalserien, går inte att komma ikapp längre, spelar ingen roll om nyförvärv inhandlas, det är för sent nu. Rögle och SSK måste få hjärnsläpp och börja förlora typ 5-6 matcher på raken, och TIK ska då ta segrar på sina matcher, då förstår ni hur sanslöst omöjligt detta är. Godnatt.
Kommentera

Kattgubben: Men det var ju inte så lite ledande frågor heller. Kommentatorn ville att Challe skulle gnälla på domaren men fick Challe i sitt eget nylle istället. Det är inte mer än rätt att journalistkräken får smaka på sin egen medicin ibland. Sedan gillar jag inte Challe för det, men det är en annan sak.
Kommentera

Jag vill bara ha sagt att jag lyckats bli mer less på alla som känner att de måste bajsa sitt stinkande gnällbajs här gång på gång på gång på gång på gång på gång än vad jag är less på att se timrå förlora. Så less är jag på vissa hockeysnackare. Det är väldigt mycket less det.

Det är fan inte mycket man som supporter kan göra åt Timrås uselhet i år men det finns en del vissa kan göra för att göra Timrås hockeysnack användbart igen.

Är det här ett ställe man kan diskutera på eller ett ställe att avreagera sig på? Tydligen det senare. I'm out.

Kommentera

Olle: Problemet är det att Challe aldrig kommer att sparkas, Sparkar man Challe erkänner TJ o Linkan sina misstag och det kommer de aldrig att göra, de håller varandra om ryggen så länge det går.

Det säger ju Linkan nästan rätt ut i tidningen,

Helvete vad pressad Challe var under interljuven,,, oj oj oj.

Jag lider nå jäkulskt nu,  fy fan. jag lider med Timrå. Men jag hävdar fortfarande att Linkan har större del i fiaskot än Challe.

Kommentera

Kattgubben: Just det. Svår inkompetens att inte killen redan är långt ifrån Timrå.

Ryggdunkarklubben på kansliet. Allesammans har det bra och har fina inkomster.
Kommentera

Skönt att challe håller på att fjanta sig i intervjun sedan också "jag förstår inte varför jag ska kommentera vad hynning har sagt, det får du väl fråga honom om"...ursäkta språket men vilken jävla f*tta han är. Hålla på och fjanta sig med kommentatorn, det riktigt hörs ju på honom hur less han blir på Challe.
Kommentera

Riktig trotsig Challe där. Idiotfrågorna haglade för att få han att gnälla öppet på domaren men han svalde i alla fall inte betet. Väck ska han i vilket fall!
Kommentera

Helvete vad dryg psykopat-Challe är i intevjun!!!
Dra åt helvete med dej!
Kommentera

För över en månad sedan fattade vem som helst att läget var akut. Ingenting har hänt.

Ett övergrepp mot Timrå IK.
Kommentera

Pär: nää nu skiter man att se timrå mera om det inte händer något!
skaffa en ny mv o sparka challe.
Kommentera

RTS: Den var bra.
Kommentera

superfalle: Ja tyvärr! Önskar att man kunde ge faan i alltihop o börja må bättre......DET ÄR SÅ JÄVLA-JÄVLA-JÄVLA-FAAN-PISS SKIT DÅÅÅÅLIGT!!!!!!!
Kommentera

Kom ihåg att vi fortfarande inte sett ett jävla skit från klubbhåll.

Jag skiter i hur mycket Linkan och Challe brinner för det här. Dem har redan brunnit av och har absolut ingenting att tillföra Timrå IK. Skadan blir bara större och större för var dag som går.
Kommentera

sarg ut: Äh. Det har ju övergått från att man varit förbannad till att man inte vinner matcherna på banan till att man är förbannad för att hela föreningen drivs av inkompetenta pajaser. Frågan är ju om Challe öht kommer att få sparken. Hans värde som elitserietränare är ju precis lika lågt som Timrå IKs värde som elitserieklubb. Vi kommer förmodligen att måsta dras med Challe även i allsvenskan, ingen etablerad tränare kommer att vilja träna oss och ingen annan klubb kommer att vilja ha Challe.
Kommentera

Ambroo: Till saken hör också att LHC gör en mycket tam insats, men ändå räcker vi inte till. LHC är förresten alltid dåliga mot oss nuförtiden men ifjol var vi i alla fall tillräckligt bra för att vinna över dem då. Nu är vi bara pinsamma.
Kommentera

Ambroo:När du kommer till stadiet i närheten av medvetlös, kommer du se i de banor LINKAN ser å saker o ting.

När du senare vaknar och saknar plånboken kommer du tänka som TJ.

Kommentera

Timrå hade nåt bra på gång innan domaren började blåsa i visslan i tredje perioden, och vi åkte på ett baklängesmål. Sen kompensationsutvisningarna borde ju investerats bättre, men vi är mer uddlösa än en tandlös kärring i den spelformen
Kommentera

Pär: men de är väl huvudsaken att han hinner spela in sej innan kvalserien börjar .. för alla fattar väl att de blir kval .. sista chansen var rögle . nu är de ju bara transport matcher
Kommentera

Raggaren Putte: Förhoppningsvis ny tränare och ny sportchef som kan ändra på det.

RTS: Ja, det är ruggigt dåligt.

Kommentera

RTS: Maler Challe på om små marginaler, vi kämpade väl osv så ska jag söka upp karln!
Kommentera

Olle: Blir man förvånad längre...
Kommentera

Johan J: Men förstå,  Vi ligger sisst, vi anväder de sämsta spelarna i de viktigaste lägena, Vi har en sportchef som är gravt hadikappad, lall on lall on.

AS here vi come

Kommentera

« · 1205381 · »