1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

« · 1527072 Till forumet

Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Ska vi lyckas ta poäng ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Hälge: Var ju tvärsäker på 3 förra matchen, förhoppningsvis har jag fel även denna gång när jag tror på fet-torsk.
Kommentera

Bragd-Birger: Får väl hoppas på det då.

Ska vi lyckas ta poäng måste vi nog hålla nollan, då kanske det kan bli en trea t.o.m...

Kommentera

Det är ju fantastiskt att ett lag som snittar 1,58mål/match inte har blivit nollade än... 
Kommentera

Blizzard:

Timrå gör alltid mål ;)

Kommentera

Jasså match i morgon igen alltså? Jag börjar känna såhär; hockey är en tröttsamt överreklamerad sport. Åtminstone innan mars månad.

Tjingeling suckers!
Kommentera

mikenomad: När laget är hjälplöst uselt, i år igen, har man full förståelse för de som föredrar fotboll i alla väder. Som mest två matcher i veckan och sällan mer än en hemma i månaden (GIF Sundsvall t ex).
Kommentera

mikenomad: Jag känner så här. Varför åka 12 mil tur/retur ner till Eon för att se skit? Det är inte skoj längre att åka ner o det är ännu värre att åka hem nuförtiden.
Nä TV:n är grejen hela dan. Då kan man ju stänga av skiten när det börjar gå åt h..... el byta kanal till Big Bang Theory.

Så får det bli.

Bazinga suckers.
Kommentera

Detta forum verkar bara bestå av medgångssupportrar... ungefär som gubben i klacken i våras, som tyckte att det var de unga gardet som skulle föra liv medans han bara gnällde som F*N...

sluta gnäll och bidra med det du kan istället!

Kommentera

SuperMupster: skulle vara kul om spelarna kunde bidra lite också..
Kommentera

SuperMupster: Timrå-borna som har gångavstånd kanske skulle börja knata iväg liite mer än vad dom gör nu?
Kommentera

SuperMupster: Japp, jag är en medgångssupporter. Insåg och accepterade det för en tid sedan. Jag har tröttnat på att låta en samling klåpare ha allt för stort inflytande på mitt mående. Timrå har usel ekonomi och behöver folk på matcherna. Ok, fine...men det kanske man skulle tänkt på lite tidigare. Som det är nu försöker man sälja en produkt som är kass. Jag har själv en ekonomi som inte tillåter ohämmat med utsvävningar, framförallt inte när 5 ungar i varierande åldrar har behov som ska tillgodoses. Så nu får Timrå IK finna sig i att ha hamnat utanför min priolista. Det blir till att följa via mobilen framgent...
Kommentera

Mäster T: Alldeles rätt, dom skall gå, så är det bara. Men tror vi att Timråborna är mer villiga än andra att betala för att se en massa matchförluster?
Kommentera

SuperMupster: om det bara fanns medgångssupportrar här så skulle det väl inte finnas någon alls kvar? Nej jag säger tvärtom, här finns bara motgångssupportrar. Det är ju bara motgångar vi haft dom senaste tre säsongerna?
Kommentera

Olle: Jag väljer helst bort att bli benämnd med något speciellt prefix-ord i min roll som supporter. Min kärlek till Timrå IK - till det lag som format mig som människa under merparten av mitt liv - är gränslös. Den har en början där nån gång i barndomen, där man själv började spela och följa laget, då med en hel del distans till det hela. Ja, man var ju barn också och då var väldigt mycket på lek och inte på fullt så mycket allvar. 

Min kärlek till Timrå IK har inget slut. Den är som ett livspussel som aldrig blir färdiglagt, men man ger för den skull heller aldrig upp försöken att bli färdig. Kanske, någon gång, får man till det. 

Hade vi spelat på samma nivå som Sundsvall Hockey hade min kärlek varit precis lika stor. Var nånstans i seriesystemet vi här hemma är fullständigt oväsentligt. Jag tror jag har gjort jämförelsen ett flertal gånger tidigare; om man har stått och hejat i gamla Timrå Isstadion - byggd en gång för närapå 10.000 åskådare - men där endast ett femtiotal (50-tal) åskådare bemödade sig komma, då är man duktigt bortskämd med hur det sett ut det senaste decenniet. Vi har haft förmånen att få spela i landets högsta serie under en lång följd av år och jag tänker ta mitt ansvar och fortsätta stötta mitt lag oavsett hur bra eller dåligt det går. Jag är helt enkelt en supporter till det lag jag älskar, varken mer eller mindre. 
Kommentera

Dream Team: Kärleken till Timrå IK är grundläggande. Den är en grundlag...men den är inte blind o jag förstår inte alltid det jag ser o hör om o i kring laget.

Men jag kommer alltid att älska Timrå IK.
Så enkelt är det... Hur ont det än kan göra.
Kommentera

Dream Team: Precis så.
Kommentera

Mäster T: Nu börjar även skadorna hopa sig i en redan lövtunn trupp. Och från Peking hörs det inget....suck.

Agera för f-n, Nubbsatan!!! Annars blir det här pinsammare än t.o.m jag förutspådde...
Kommentera

mikenomad: japp blir en del borta

"TIK: Tommy Stenqvist (axel), Robin Lindqvist (knä) och Andreas Molinder (rygg) saknas sedan tidigare. Alexander Larsson och Jesper Dahlroth är sjuka och missar matchen. Yared Hagos är ett frågetecken."
Kommentera

Blizzard: Hagos frågetecken och skall testas under dagen. Ok, han spelar alltså inte. Har inte varit med om ett enda tillfälle de senaste åren när sådana uppgifter har slutat med att spelaren i fråga kommit till spel.
Kommentera

Inte mkt som talar för poäng ikväll. Så då kanske man kan hoppas på en bragdmatch och tre friska då kanske...

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Nej, idag känns det som rent självspäkeri att sätta sig och kolla. Hualigen.
Kommentera

Bragd-Birger: Å andra sidan är det vår bästa gren. Självspäkeri alltså. Så man lär ju sitta där ikväll och finslipa just den spetskompetensen.
Kommentera

mikenomad: Ja man kanske skulle damma av den gamla spikmattan för att maximera upplevelsen liksom....?
Kommentera

mikenomad: Indeed
Kommentera

HMM...

hur fan ska vi vinna idag då?

Lundström i mål? eller?

sedan lär dom juh behöva respektera försvars jobbet ikväll...

o kanske behöver dom ha lite extra tålamod med anfallandet...

jorå det kan gå...

kan man hoppa fallskärm från 3-4 mils höjd så borde vi klara att slå winhandlarn o co...

=)

Kommentera

mikenomad: Klart det är självplågeri det vi håller på med. 
Vi som utgör basen är idioter. Vi vet om att vi är idioter.
Vi sliter halvt ihjäl oss för att ha råd att gå på hockey, resa till Ängelholm, Växjö, Jönköping, Karlstad, Stockholm. Luleå, för att följa ständigt utbytbara spelare dra på sig VÅR tröja och representera vårt livs största kärlek.

Vi fans som alltid utgör basen får bara pisspillet på oss.
Det är vi som går på matcherna, köper tröjorna, sitter på värdelösa bussturer till värdelösa städer och fryser våra beniga arslen av oss på "värdelösa" läktare och smuttar avslagen folköl i plastmugg.

Spelare som säljer sig kommer alltid undan o de är alltid många.
När vårt lag förlorar el. spelar som arslen gång på gång… är det vår värld som rasar.
Det är vi som mår mer dåligt än vad som är tillrådligt från läkare.

När o om vårt lag åker ur…vilka är det som är kvar o får plocka upp spillrorna från hjärtat som krossats? Jo…Vi!

Det svider i oss när vi inser att många spelare i vårt älskade lag ser sin tid där som en tillfällig parkeringsficka i väntan på något större.

Kärleken till laget i våra hjärtan är större än vad vi tror i vårt självspäkeri... annars skulle vi ha lagt av för längesen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Sticker ut hakan och säger att Timrå har större chans att ta poäng i kväll än Sverige mot Tyskland :->
Kommentera

sargad: Jag tror vi vinner med uddamålet. Ska vi säga 1-0...? Det är precis den här typen av match vi kan vinna; nederlagstippade, uträknade och bortaplan.

Känner mig helt säker :-)

Kommentera

Timrå Icon: Vi får hoppas på en reaktion hos LHC efter ett ganska tufft schema med många matcher på sistone.

Kanske hemmets lugna vrå igår invaggat dem i en underskattning inför dagens match...

Kommentera

Timrå Icon: proppen ur åt fel håll 7-2 LHC
Kommentera

Blizzard: först o främst: vi ska alltså klara av att göra 2 mål i samma match?

sedan hoppas jag verkligen att det är bella som står isf...

min heder skulle vara rejält sargad om Lundström skulle masa in 5-7 baljor..

Kommentera

mikenomad: Var väl borta mot LHC som vi gjorde en bragdmatch för några år sen, vi hade knappt tre kedjor och ett backpar bestående av två centrar, Wandell och Erik Andersson om jag inte missminner mig.

Kommentera

söder över: direkt efter att jag skrivit 7-2 slog tanken mig "fan, TIK, 2mål" men jag orkade inte ändra på ajfånen.

ja med lundtröm blir det som sämst 3-1.

så 7-2/7-1
eller 3-1 
Kommentera

KniveN: ah denna match, LHC var bästa lag hemma, pumpde fram segrar, vi kom totalt sargade och lyckades vinna ;D 
Kommentera

KniveN: har för mig det med... var på plats o det var en jävligt taggad challe rönos efter den matchen! =)
Kommentera

KniveN: Ja den matchen minns man. Hade vi inte en storspelande Lindbäck i mål då? Eller var det Backe?
Kommentera

mikenomad: PW tydligen...
Kommentera

Formationerna för kvällen:
Kommentera

Hälge: Ingen Hagos alltså. Är man förvånad...? :P
Kommentera

mikenomad: Ska se matchen, jag tycker Nordgren sett lite tung ut i skridskoåkningen på några highlights, när jag jämför med tidigare landskamper. Är han inte helt kry eller ser jag i syne?
Kommentera

Icing-Ove: Du ser nog inte i syne. Han spelar i Timrå IK, bara det räcker för att bli tung i benen...
Kommentera

varför kan man inte spela wedin som målskytt för, han kommer ju måla ikväll, jävla skit jävlar!
Kommentera

Bra att det är landskamper i fotboll för Sverige ikväll med start för en stund sen. Då kan man kolla på det när det börjar spåra ur i hockeyn.
Kommentera

Mäster T:

eller tvärtom ;)

Kommentera

Blizzard: Nänänä. Idag blir det mål från Crippes, Jontes, Gunnos och Öneruds klubbor.
Trot ellet ej pojk
Kommentera

Mäster T: Frågan är ju var det kommer spåras mest. Tror hockeyn blir mer spännande.
Kommentera

Timrå Icon: ska vi skjuta så mycket? 

Jonte och Crippe kan vara de största målsumparna i moderntid! och jonte är juäven kass på allt annat just nu därför är han sämre än crippe, som iaf spelar ok. 
Kommentera

Blizzard:

Boork på tv =/

Kommentera

Blizzard: Ja men de behöver ju inte spela så mycket. De behöver ju bara stå och skyffla in puckar....
Kommentera

Hade precis som Jimmy hellre sett Önerud som center med Gunno. Men ska bli kul att se om han kan övertyga så pass att han blir en permanent centerlösning.
Kommentera

« · 1527072