8 matcher för Djurgårdaren Richard Lintner, det var väl för väl att diciplinnämnden tog sitt förnuft? till fånga. Befarade att han knappt skulle få någon förlängd avstängning, eftersom han är Djurgårdare. 8 matcher för multipla crosscheckingar - hur många fick Sjöken ifjol? Vad tycker ni ? Var det för många? För få? Personligen tycker jag att 5-6 matcher hade varit rimligt, men protesterar inte mot åtta. Hoppas nämnden håller den här nivån och beivrar spelare som använder klubban som yxa - och inte delar ut avstängningar till höger och vänster för lite skuggboxning...
Kevin O Shea: Jag man får ju nästan applådera att DIFiplinnämnden ÄNTLIGEN fattade ett sunt beslut! Det kan vi nog tacka Elo för, Alltså Hans-Göran Elo, den gamle stormålvakten som nu valts in i nämnden inför denna säsong. En norrlänning med sunt förnuft i blodet.
Visserligen fick "Sjöken" 9 matcher ifjol men det straff är okej. Och med tanke på att det var en djurgårdare fantastiskt. Nu satt nämnden åt dom jävlarna, vilket är otroligt skönt. Har länge tvivlat på deras bedömningsnivå och deras synsätt på handling och klubbtillhörighet. Men dom vågade väl inget annat denna gång än att safta på med ett ordentligt straff. Annars hade blivit ramaskri ute i övriga landet.
ernie eagle: Enligt nämndens utlåtande var mig veterligt Elo inte med om att fatta något beslut. Tur var kanske det, eftersom Elo spelat i Djurgården tidigare. Eller du kanske vill ha in ännu fler Djurgårdare i nämnden?
Snacket om DIFiplinnämnd, etc, börjar bli lite tröttsamt, eftersom det inte har någon som helst verklighetsanknytning. Bättre att isf komma med kalla fakta som visar att nämnden skulle favorisera ngt speciellt lag. I stället för att bara försöka vädra sitt 08/Djurgårdskomplex....
Weman: hela 8 matcher det trodde ja ärligt inte högst 5 men nu blev det 8 och ja som sagt rätt eller fel mitt tycke rätt..eftersom överfallet var brutalt..så nu lär han sig säkert.. bra gjort diciplinnämden
8 matcher för multipla crosscheckingar - hur många fick Sjöken ifjol?
Vad tycker ni ? Var det för många? För få?
Personligen tycker jag att 5-6 matcher hade varit rimligt, men protesterar inte mot åtta. Hoppas nämnden håller den här nivån och beivrar spelare som använder klubban som yxa - och inte delar ut avstängningar till höger och vänster för lite skuggboxning...