1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590753 inlägg · 6217 ämnen

Livet efter Skarin

« · 407536 · » Till forumet

Sv: Livet efter Skarin
Är det verkligen ingen som ska ta över skarins jobb? jag menar..hur svårt den än är..en trumma gör sig så mycket bättre det tänder klacken,publiken,en trumma vem som en slår på den,behövs nog bättre än ingen trumma alls.. Fanzin från gävle har smygtränat väldigt mycket,han skulle kunna vara en man ; )
Kommentera

tjobba: Misstänker att en viss Knylan har tränat rätt hårt så här på försäsongen...

Vad de gäller att köra utan trumma så ska det vara fullt möjligt, dock så har den varit mer än behövd i våran klack med tanke på att trots ett satans trummande utav Skarre så har en ramsa kunnat hamna i 3-4 olika takter - så vill inte ens tänka på hur de skulle sluta utan trumma.

Men man vet aldrig - kanske funkar utan...

Tack Skarin för ditt jobb med trumman.
Kommentera

tjobba: japp stämmer det, dock så kör jag mitt race nu. På strömvallen här i Gävle....Bankar åt Superettans bästa lag :P
oavsett så tror jag att trumman lär behövas.

Längtar till Annandagshockeyn i G-rinken!
Kommentera

Fanzin: yeeeh! det ser vi ju vilken effekt det har gett med trumma,skarin tog oss till ett av sveriges bästa hockeylag,du gävle till allsvenskan(?!) hehe =)
Kommentera

Skarin är otroligt duktig, men timråklacken kan må bra av mindre klapp och trummning men mer sång!
Kommentera

OKW: Ingen Skarin= Ingen Klack.
Kommer ni inte ihåg när trumman var paj i flera veckor ?
Klacken existerade inte.
Startade någon någon ramsa , så dog den ut omgående.

Det är lika bra att inse det. Ingen Skarin ingen Klack.
Bara en massa fjölande.

Allt går att köpa för pengar , så ock Skarin.

Hur mycke skall du ha ?
Kommentera

Visst är det svårt att ersätta Skarin.. Vet själv hur mycket klagomål jag fick när jag tog över någon match när han inte var där...

Men med övning kommer färdighet och det kommer nog bli NÄSTAN lika bra som tidigare, fast utan de taktfasta samborna och allt.

Sedan tror jag inte han lägger av helt, utan kör på de matcher han känner för det.
Kommentera

Dalan_: Personligen tror jag det blir svårt att hitta en ersättare.
Ingen har konditionen att stå och "Trumma" i 60 minuter om "den" inte är proffisionell.
Tror nog att Skarin kan övertalas om vi fjäskar lite.
Inte lär det hjälpa att tala om hur han skall ersättas, för det kan han inte.
Nä, enade vi stå , söndrade vi falla.
Låt oss istället enas om att förmå Andreas att ta sitt förnuft tillfånga.
Misslyckas vi, då kan vi börjka snacka ersättare, inte förren.

Tex. Har han gratis säsongs kort ? Eller har han måsta lösa in sig själv ?

Allt har ett pris, vi får väll sala ihop till det.

Nu säger säkert någon att vi måste respektera hans beslut.
Men prövar vi inte, så kan vi ju inte få honom tillbaka.

Skarin ! Jag värvar över dig till K / L läktaren !
Så får vi stereo och hallen skulle lyfta.
Då skulle det bli en match i matchen var gång vilken "Kortsida" som hörs bäst. Men då vinner ju vi, för så taktfast kan dom inte hitta en ny som är och inte med den kondisen heller.
Kommentera

Idélådan öppnas och vad finner vi där?

"Pajas-Peter" från Globen kanske kan värvas? Ni vet, killen med försäljarutstrålning och headset som springer upp och ned för läktarna och ropar käcka ramsor i högtalarna. Det är kultur det.. -Byte mot Sjöken? ;-)

"Någon" brukar ofta låta talas om sig..men vem är det?

"Kommunala musikskolan"?

"Kvällskurs"

äsch tacka vet jag förr...då man kunde dunka huvudet i plåtväggarna på ladan i takt med bakåtmålen och misstagen i alla storförluster..0-10 etc..

Tackar Skarin för hans inställning och hårda jobb. Hoppas på en lösning.

Det kanske finns någon gammal punktrummis därute i publikhavet?
Kommentera

Dr Dängroth:
Med tanke på tidens musikutbud borde väl klacken köra singback, till och med dom gamla hederliga ? dansbanden kör med förinspelat material, i globen brukar väl "extra" klack vara inspelad.

Latinorytmer och stämsång till klacken !

Med "Ladan" in i framtiden.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Skarinte va äkta vara så köp en trummaskin - bah ett tips dårå...
Kommentera

Men vad är det här - har Skarin ingen lillebror? Det är ju så man löser problemet!
Kommentera

knaskamilla: nja det tror inte jag på. Lillebror som lillebror.

En klack kan vara beroende av trumma (Ja)
En klack kan inte vara beroende av trummis(Ja)

Men i detta fall, känns som Skarin bankar väldigt speciellt. Iaf om man lyssnar på de övriga i andra arenor. Tänker framförallt på Brynäs bankare, HV 71, Färjestad. Dessa trummisar bankar inget speciellt.

Ist när timrås trummis kommer igång så lyfter ju taket på Sydkraft Arena. Minns min första match i Sydkraft Arena(även första hemmamatch) Mot FBK, känslan att få höra bankningarna. Glömmer inte heller första matchen jag stod i klacken, en bit under mot Brynäs, seger 3-2.

Men jag tror ändå oavsett om han stannar eller ej. Så kommer man inte glömma dom tiderna. Men någon ny kommer kanske få ta över, dags att ge denna chansen.

Bam bam bam bam bam Hey!!!
Kommentera

Nu är det väl ändå passande att klacken får en nytändning då bankaren nummer ett lägger pinnarna på hyllan. Ur gyttret så kan det växa upp något bra, tror jag. Det blir knappast så att det står en hel klack som är tystare än tidigare.

Trumman har hållt uppe klacken på elitserienivå de stunder då röstresurserna & ideerna sedan länge försvunnit. En klackledare borde kunna komma in i det nya tomrummet efter Skarin & samla ihop styrkorna. Det är väl ändå så att det mesta går att förbättra från nuvarande nivåer!

Bättre ramsor, fler sånger, mer variation, högre & grövre röster, mer flaggor och halsdukar, mer koordination. Mer av allt så blir det bra!

En klack är inte summan av dess trummor utan summan av dess ingående komponenter (ovan nämda).
Kommentera

Om Skarin är klacktrummisarnas svar på Ramones, så är Brynäs och HV:s mer Lasse Stefans.
Kommentera

Smokey: Lasse Stefanz med Z för i helvete din jäkla sötvattenspirat ;)

Att stava med S är tamejfan en skymf emot dansbands-Sverige, kom detta ihåg...*asg*

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Marcus: Väl talat. Tycker det har blivit lite väl mycket trumfixering och att klacken inte skulle kunna klara sig utan en trumma. Detta skulle ju således antyda att innan trumman fanns i klacken så fanns ingen riktig klack. Vi som var med på 80-talet kommer dock ihåg att klacken 81/82 inte var att förakta (och detta kan jag säga som neutral eftersom jag då stod mittemot klacken såsom liten parvel...).

Se således inte på problemet utan på lösningen. Lösningen har nyss Marcus presenterat...
Kommentera

Marcus:

En trummare med Timråhjärta + klackledare och nytändning av klacken är väl ingen dålig kombination.

Det kan bli kul i vinter.
Kommentera

Helg Ernest: det är itne helt omöjligt att stå och trumma i 60 minuter...
Har gjort det själv då jag trummade mycket förr i tiden...
Men det är takten och de oslagbara samborna som man inte klarar hur lätt som helst. =)

Får hoppas att Skarin kör på några matcher ändå, och om inte så får väl vår lilla klack börja jobba på riktigt och sluta glida med och bara klappa händerna =)
Kommentera

Dalan_: Jo, men det är ju så att vi har den bästa trummisen i ES, då skall vi väll vara rädd om honom. Eller hur ?
Bara att inse fakta, inga trummer inget TRYCK.
Sen får fotbollsfanatikerna säga vad dom vill.
Bästa vore igentligen min 2 trummisar, en på var kortsida.
Väl värt ett försök tycker jag.
Riktiga stämmnings höjare!
Kommentera

Flytta klacken till mitten, väx åt sidorna och få med hela ståplats. Förstår inte anledningen till varför man valde att stå i hörnet. Närmare till gamla södra..?
Den långsiktiga visionen borde vara att klacken växer och fyller upp hela ståplats.
Uppgångarna på ståplats är bedrövligt utformade. Borde gå att flytta ut i på kanterna!

Kommentarer någon från Läktargruppen?
Kommentera

OKW: Om klacken skulle flyttas mer mot mitten hamnar vi nog lite för nära motståndarfansen. Inte för att risken för bråk är speciellt stor men ändå. Och som sagt är ingångarna till ståplats placerade alldeles för nära varandra, vilket gör att hela klacken troligtvis inte får plats mellan dem.

Angående trumman. Personligen är jag emot trummor eftersom det oftast dränker själva sången. För nog hade vi ganska hyfsad klack även innan vi skaffade trumma? Men om vi nu måste ha en så kanske det vore bättre med en mindre modell.
Kommentera

Xcool85: Vi kommer försöka flytta klacken mot mitten i början av säsongen iaf, för att se hur det går. Tror det kommer gå att få med sig mer folk då + att det kanske blir lite för trångt för att "fel" folk kommer dit när det är fullsatt... I en klack så vill iaf jag har folk med starka röster och som gapar för fulla muggar. Där räknar jag inte in min mormor, lillasyster eller en packad farbror....

Helg Ernest: Din teori om 2 trummor sågar jag fortfarande... Hur i hela världen tror du att 2 stycken som står på varsin kortsida ska kunna trumma i takt? För trummar de inte i takt så låter det rent förjävligt.

Har du tänkt på fördröjningen med ljudet och allt det?? Kolla på publiken på andra sidan när de klappar och lyssna när det låter....

Nej en riktig trummis och BARA en trumma är det som gäller... Sedan om någon ska kunna komma upp till Skarins klass är svårt att säga. Övning ger färdighet.
Kommentera

Dalan_: Att flytta klacken till mitten ser jag som ett positivt intiativ utav LGT.
Att "fel" folk står i klacken är nog helt enkelt omöjligt att komma ifrån då ståplats ser ut som den gör idag. I den gammla hallen var det annorlunda i och med att Östra ståplats fanns då, där kunde folket stå om man ville stå men inte stå bland klackfolket.

2 trummor i SyA? Svaret enligt mig är iaf ICKE! Det skulle istort sätt vara omöjligt att trumma i takt med varandra om man står på varsin kortsida, då ljudets fördröjning spelar stor roll.

Vi kan inte räkna med att den som ersätter Skarin ska vara i hans kaliber direkt vid premiären, men en trummis ska vi ha, och vi ska nog bara ha EN trumma, i samma storlek som den vi nu har.
Kommentera

Dalan_: Faktum är att klacken knappt hörs till andra kortsidan.
Det går säkert att kordinera trummisarna.
Dom lär ju inte vara helt taktlösa.
Det funkar ju hyffsat när hela hallen klappar händer, varför skulle inte 2 trummisar klara av det då ?
Jag antar att trummandet är för att förhöja stämmningen, eller är det bara för klacken, det skall trummas ?
Kommentera

Dalan_: Angående Skarins eventuella efterträdare. Vi snittade drygt 5000 åskådare förra säsongen. Skall det då vara så förbannat svårt att hitta en enda trummis med lite taktsinne som kan axla Skarins avlagda mantel?
Vi har inte traditionen med fotbollskörer a'la engelska ligan - så att hitta en ersättare till Skarins maniska trummande, är ta mej f_n lika nödvändigt som att hitta ett vettigt alternativ till Kapanen (om hans ohälsa fortsätter att spöka)!
Kommentera

Kevin O Shea:
Nu är det väll knappast så enkelt att du kan hitta honom/henne bland alla 5000, kan tänka mig att det är bland de dryga hundra som står i klacken och skriker idag va?
Kommentera

Helg Ernest: På den plats jag befinner mej (nedanför hk-läktaren) hörs klacken helt suveränt bra.

Jag tycker att klacken är helbra på att hålla igång, jag förstår också att det kan bli någor tyst när det går tungt för laget, det gäller att jobba bort dysterheten som infinner sej i det läget.

Visst är det tråkigt att trummisen slutar men mest viktigt är väl att han finns kvar som supporter.
Med lite stöttning finns det säkert några andra som kan altinera vid trumman.
Kommentera

Friskan: Hade dom varit smart hade dom spelat in Skarins alla trumslag o sparat det.
Mycket enklare att trycka på en knapp så börjar bergsprängaren dunka!
Kommentera

Trummisar är ett jävla skit, & nu har vi baxat dem ända hit.
Kommentera

Åke the myth:

Tungt att försöka spela in ett trumkomp till en klack. Man får mima hejarramsorna och försöka donka på trumman så gott det går, svårt att få det att funka sedan med liveklacken. man kanske borde börja med klackkörträning...kanske lönnå ställer upp !. ;-)
Kommentera

Det har väl kanske blivit dags att ge sig in i denna debatt nu.

Inlägget kan tyckas vara lite hårt........och långt. Dock är allt fakta.

* Tyvärr är vår klack beroende av en trumma. Har sagt det förr och jag säger det igen. Det finns ingen klack som är så beroende av en trumma som vi är.
Tyvärr är det så, vilket givetvis är mycket tråkigt. Så har det varit under en mycket lång tid. Dem som påstår något annat vet inte bättre.

Med detta i åtanke bör det vara läge för lite förändringar i klacken. Mer attityd, mer röj, bättre sammanhållning, mer flaggor, MER SÅNG, nya ramsor, mer starka röster. Mer Ramones - mindre Lasse Stefanz helt enkelt.
Men hur detta ska gå till vet jag inte. Är rädd för att det numera finns för få personer med dessa ingredienser.

* När det gäller att flytta klacken till mitten är det något som jag varit emot hela tiden. Dock har jag nu kommit på lite andra tankar och det kan vara värt för klacken att testa i alla fall.
Men de två ingångarna samt att motståndarfansen då kommer att hamna bara några meter från klacken är ju inte till någon fördel direkt för att detta ska kunna bli bättre än tidigare. En annan nackdel är att klacken kommer se väldigt liten ut på håll.

En av fördelarna är att en flytt till mitten kan betyda att "rätt" folk hamnar i den, tids nog. Det gäller att få fram en grupp av personer som brinner för det här med supporterkultur. Det är ett måste. För alla vill väl även i fortsättningen att det ska finnas en bra klack i "ladan", eller en klack överhuvudtaget? Tänk om alla hängivna supportrar till slut försvinner från ståplats/klacken. Vågar inte ens tänka tanken.

Och vad menar jag med det då? Jo, dem som verkligen har krut i strupen och som förstår dess innebörd att stå mitt i en klack. Nämligen att först och främst sjunga, klappa och bära fram laget till seger och hjälpa dem när det går tungt. Det sistnämda är svårt i samtliga mindre klackar ska vi komma ihåg.

Hårda ord nu kan tyckas, men det är ju så här det ligger till.

Under förra säsongen var det på tok för många som hamnade totalt fel. Dom sjung inte med i ramsor utan bara stod där rakt upp och ner som ett gäng döda fiskar, unga som gamla. Någon form av avspärrning måste testas nu. Då får vi se hur det kommer att se ut innanför den avspärrningen. Kanske inte blir mer än en 10-15 personer, vad vet jag?

Men trots denna kritik tillhörde vi den absoluta toppen bland alla klackar i hockey-Sverige! Och det har vi gjort år efter år på senare tid också!
Trots detta kan vi inte vara nöjda med tanke på den senaste (framförallt förra säsongens) utveckling på ståplats/klacken. Fortsätter det så där kommer det knappt finnas någon fungerande klack som kan göra sig hörd i slutet av kommande säsong. Tro mig.

Tempen stegras. På många sätt.
Kommentera

Skarin: Blev lite fel att påstå att inlägget var för "hårt". Raderade och gjorde om ordvalen på en del ställen men glömde att ta bort "förtexten".
Kommentera

Skarin: Håller helt med dig i ditt resonemang.

Tyvärr så har jag fått höra (och tydligen ska jag ha vetat om det tidigare) att vi FÅR inte stå i mitten eftersom vi kommer för nära borta supportrarna.....

SUCK!
Kommentera

Dalan_: Ja för att stå för nära varann är ju farligt, speciellt som HV och Järnkaminena stod hand i hand i princip då HV hade invasionsresan...
Kommentera

Frella: Lite småskumt de där med avståndet, kommer ihåg i LLA där stog klackarna mkt nära varandra och det funkade smärtfritt.
Kommentera

Kan de egentligen bestämma var folk ska stå ?
Om folk står mellan utgångarna och sjunger måste de väl få göra det ?
Kommentera

JD: Alles riktigt! Den delen av sektionen har tidigare inte varit avstängd. Den delen kommer inte heller bli avstängd, det är hemma supportrarnas del och det sjungs o klappas händer litegranna där iallafall. Var man ska lägga trumman, vilket blir klackens "kärna" har dom kanske rätt att ha synpunkter på?
Kommentera

Mange: Vad menar du med det sistnämda?
Kommentera

Skarin: Menar att TIK kanske har rätt att tycka till om vart trumman ska placeras, för det är ju runt den som klackens kärna blir.
Kommentera

Mange: Och kanske tror dom, att om den är så pass nära borta supportrarna så kanske de blir bråk, en risk som dom inte vill ta?

Tycker personligen att vi får ha klacken i mitten, tillräckligt avstånd, och om det är för bråkrisken så skulle de väl lika gärna uppstå ett bråk mellan supportrana som redan nu står där.
Kommentera

Tycker igentligen att det hela är löjligt med dessa bestämmelser, NÄR hände det att det blev bråk mellan supportrar i samband med ES match senast?
Jag kan faktiskt inte komma ihåg det, det måste vara några år sedan och säkert i samband med något stockholms derby, det bråkas väll inte ens när stockholm-göteborg dvs DIF-Frölunda möts?
inom fotbollen finns ju dessa problem med flera grupper inom DIF,AIK Bajen,HIF,IFK Göteborg,MFF som bara åker ivär på bortamatcher för att stämma träff för att slåss med varandra, som tur är så slipper vi detta i Elitserien och det har väll inte ens funnits tendenser att dessa skulle börja åka på hockeymatcher, Frölunda har ju sina Goa Gubbar, wild west support m.m och dessa killar och tjejer är ju inte direkt några Hooligans utan riktiga supportrar som vi TIK:are.
DIF känner jag inte riktigt till om jag skall vara ärlig men dom brukar ju ha en liten skara som åker på bortamatcher men jag har inte sett att dom skall vara ett problem som vill bråka.
Dom som varit störigast men ännu inte ställt till det helt är väll Linköpings supportrar, där handlar det väll om en liten klick som har stort munläder men det har stannat med det,LHC har ju även RIKTIGA supportrar som "Bobbe" som precis som vi stöttar sitt lag och inte åker för att bråka.

Nej inom Hockeyn är vi förskonade ifrån dessa rötägg och vi reser iväg för att stötta våra lag istället för att stjälpa dom, det är klart att klackarna inte behöver stå hand i hand men nog borde vi kunna stå ett par meter ifrån varandra utan att behöva vara rädda för hooligans, eller hur?
Kommentera

Kalle K: Efter kvalseriematchen mot ljushövvena i Linköping senast, var det några som inte kunde låta bli att hetsa dem med tumult som följd...
Kommentera

Swordster: Kvalseriematchen?
Kommentera

JimmyH:
antar att han menade slutspelsmatchen, orkade inte rätta honom :-)
Kommentera

Kalle K: Det skulle inte vara närmare än vad de är mellan klackarna i Karlstad.

Är väl bara för publikvärdarna här att göra samma sak för att hindra bråk som de gör där, dvs att slänga ut folk som "visar fingret".
Kommentera

JimmyH:
Man kan väl sätta upp ett par riktiga räcken med ett litet mellanrum precis som i LLA.
Kommentera

JD: Precis. För jag tycker det är lite tufft att jämföra hur situationen är i Karlstad mot för vad det kommer att bli här om klacken placeras i mitten.

Det suger verkligen att ha två klackar alldeles intill varandra.

Ett ordentligt räcke kanske är den enda lösningen?
Kommentera

Dalan_: så här är det. Senast brynäs försökte sig på tifo var ngn match jag var upp o kollade på. Vad var det då? 2 toarullar som träffade nätet bakom mål och en påse med handrivet konfetti. Inget annat skådat. Och då är jag Gävlebo. Vore bättre att de satsar på att få en bättre klack. Ja menar klacken de hade i Gavleriken ifiol var skandalös. Har inte sätt något sämre.

Däremot är ni riktigt bra tifogruppen i timrå ;=) har dock sett mest bilder o så. Hoppas iaf att flaggrören får komma in i Gavleriken när timrå kommer hit. Dags att fixa det tycker jag!
Kommentera

Fanzin: De rören sätter inte sin "fot" i den hallen =) Det har era kära vakter sett till, för de kan man tydligen döda med... Well well, att den där typen därnere inte får nånting hemma kan inte vi rå för, så vi får väl finna oss i att de har egna regler där, eller ska vi kanske skrammla till lite sällskap åt karln under matchen?
Kommentera

« · 407536 · »