yaqop: Jajamensan äntligen säger jag bara. Äntligen så verkar de lösa sig där borta. Nu kanske vi kan koncentrera oss på nästa säsong. Hoppas de inte bara spricker förhandlingarna.
Ja, Jonte trivs i Tik. Åker bara över om det blir rätt pengar. Gäller väl för Tik också att få besked snart så jobbet med att ordna ersättare kan börja.
Knappen: Tycker nog det var kul läsning. Blev som jag skrev här igår och Timrå agerar helt rätt!
Tycker vi faktiskt ska hoppas att han får sin chans i NHL, han är trots allt 28 år och detta lär vara sista chansen. Han är värd en chans att få spela med de bästa efter den starka säsong han gjorde här.
Ersättare lär det garanterat gå att hitta för den pengalucka han i så fall lämnar. NHL är inte lika överlägset på marknaden längre, det går nog lättare att locka hit "på gränsen" till ordinarie spelare därborta nu.
Läste förresten att den Schweiziska klubben Lugano erbjudit supertalangen Sidney Crosby 10 miljoner dollar(!) för tre säsonger. Vilket är klart mycket mer än han vad hans rookiekontrakt skulle kunna ge. Fast räkna ändå med honom i en NHL-klubb till hösten.
Alexandr Ovechkin och Evgeni Malkin kan få bättre kontrakt hemma i Ryssland än i NHL.
Jag åkte till jobbe i morse, vid 7 hörde då på nyheterna att NHL kommer ingång och att de bestämt ett lönetak på 39 miljoner eller om det va 36 jaja skitsamma. jobbiga nu är att det är den 15 imon hoppas inte Hedström försvinner nu!!!! tills på lördag på sig. Jag ber till Gudarna att han stannar helt klart en av sveriges största hockeyspelare, visar hjärta för sin klubb å kämpar varje byte Me Like him ALOT!
TIK-Supporter: Vi som prenumererar på morgontidningen (eller kliver upp tidigt nog för att läsa den) vet att du inte kan andas än på ett tag... Se länken nedan...
Janken: Visst....lite synd ändå att det blev NHL till slut...fast ändå en naturlig och oundviklig utveckling. TIK står sig rätt bra ändå tycker jag, Z går ju självklart inte att ersätta. I övrigt tycker jag de tyngsta förlusterna blir Hagos o Hedström om de drar.
Kipper var en väldigt bra målvakt vilket han bevisade periodvis men överjävlig var han inte! Både Kapanen o Hirsch gjorde minst lika bra ifrån sig i sina bästa stunder och nu tycker jag vi hoppas på Oksa! Modin....ja där var det väl mest namnet i laguppställningen som satte skräck i motståndarna. Förutom enstaka insatser så var väl hans gärning i TIK dressen den gångna säsongen högst medioker. A-P Berg var habil men utan att glänsa...pålitlig men inte mer. Inte oersättlig!
Nä, jag tycker vi möter våra hjältar i hemmapremiären med ett tifo bl.a. bestående av en jätteflagga som förkunnar "Timråspelare = Superstjärna". Detta för att de som är kvar ska känna vårt stöd och att de är våra egna superstjärnor!!
Db_04: Jonsson och Hagos är väl så gott som klara...de drar. Det samma gäller nog tyvärr även för Hedström. Men i hans fall så är han lite äldre, har varit över en sväng o testat samt har familj med småbarn. Så han har gjort klart att han är kräsen, dvs han drar endast om pengarna är de rätta. Så ett litet hopp finns där. Lindström tror jag nog blir kvar, har iaf inte hört några rykten om andra klubbadresser där. Det samma med Nordgren....
Db_04: Jo....men jag har iaf inte hört något om att de klubbarna skulle välja att ta över dessa i år. Klubbarna är också mer kräsna nu....det är lixom inte läge för löneförhandlingar el. dyl over there...Kan tänka mig att mindre meriterade herrar som dessa två inte är lika heta som för ngt år sedan.
rupert: Jag tror tvärt om jag..... ta t.ex Stjärnor som Foppa ,Heatley och sånna som är svindyra många klubbar vill ha dom då tror ja att kan tänka sig att ta över en del billiga utfyllnadsspelare i stället för att ha 4 bra femmor som t.ex Detroit har haft
JimmyH: Tycker inte vi ska hoppas på att Jonte sticker till NHL. Där gör han ingen nytta för oss. Det är ingen välgörenhetsgala vi håller på med, tillika "tycka-synd-om-show"! ;) Han trivs bättre här, där han får ha det lugnt och skönt och lukta på Östrand.
Skämt å sido. Han är solklart värd chansen att få spela i NHL. Han platsar hur lätt som helst. Men precis som du säger är det ju långt ifrån klart att han får ett bra kontraktsförslag.
Jag vill INTE att han lämnar Red Eagles.
Mycket bra att NHL kommer igång i alla fall. Någon Modin lär vi aldrig mer få se någon fler gång i Kvinnohund är jag "rädd".....
orion: Inte än men snart. Det firar jag på annan ort än hockeysnack. Men jag ser även fram mot att sitta med slips på företagsplats och se Rangers i vinter.