TIKbiff: Samma fart och intensitet som mot MoDo så bör det gå vägen. Skulle heller inte skada att öka på effektiviteten framför mål. Snälla Kenta flytta tillbaka Z;a i centerposition tack!
kamsen: Läser på SVT Text att våra motståndare ikväll, Luleå, rustar för allsvenskan genom att bryta kontraktet med tränaren Jens Hellgren. Min första tanke var att de sportsliga resultaten varit för dåliga men tittar vi på tabellen så Luleå har rest sig mot slutet.
Ligger ekonomiska grunder verkligen bakom som SVT Text anger? Vilka signaler skickar klubbdirektören ut?
Kanske ska passa på att förtydliga att Hellgren kommer vara kvar säsongen ut. Nya spelare behöver vi med tanke på vårt tabellläge samt att vi har en del långtidsskadade spelare. (Läs Sandström och Renberg) De två nya spelarna har ju bara kontrakt säsongen ut.
Freddan: Tack, Freddan. Självklart är det svårt för SVT Text att få med alla detaljer men författaren hade kunnat kasta om lite bland orden och fått fram den informationen i budskapet.
Luleå i Allsvenskan? Tror jag inte även om det såg ljust ut tidigare under säsongen.
Förutsatt att de angivna linorna på Swehockey stämmer med verkligheten kan det bli en intressant match. Nordgren - Z - Carlsson, samt Hedström - Hagos - Modin känns klockrena. Förhoppningsvis kan det bli lite snurr på andrakedjan nu.
Lules lag skrämmer föga. Tar vi inte tre komfortabla poäng i afton är det något som är jävligt fel på sakernas tillstånd. Knappt några backar, ingen Ledin. Borde bara kunna gå på ett sätt. Nu är ju inte riksbusen #1 med heller, så det borde inte bli så mycket skador...
Johan J: Gör han det så lyfter jag på hatten. Då är trepoängarn dom väl unt. Samtidigt vore det rent pinsamt om inte Timrå kunde neutralisera deras förstafemma. Den ser jävligt vass ut, men det är det bara den som gör milt sagt.
Jag tycker att vi ska sluta underskatta Luleå, oavsett vilka skador motståndaren har får man ALDRIG! underskatta honom för då åker man på stryk (vanligtvis)
rupert: Inte mycket alls enligt radiosporten. Luleås offensiva spel lider pga att man har så mycket skador. Spelarna och då främst backarna orkar inte fullfölja när man går på så kort med folk. Timrå kontrollerar matchen, tydligen. Känns väl lite oroväckande det...
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Chef: ERIKSSON, Peter (ö)
LM1: SANDSTRÖM, Jan
LM2: JOHANSSON, Anders