Kevin O Shea: Jojo så kan de nog bli :) Nu ska vi få fart på PP ikväll mot lule inför kvarten på tisdag... För varje PP vi har ska de bli mål eller hur? :) Ja man kan ju få drömma. :)
Uddan: Tar dom Frölunda eller DIF (beroende på vilka som blir sjua), så tar ju MoDo skellefteå, om man slutar tvåa. MoDo kommer inte att välja Djurgården, förmodligen inte heller Frölunda om man kan få Skellefteå istället. Som 3:e lag kommer LHC att välja Timrå tror jag...
Blir däremot LHC tvåa kommer scenariot att bli Timrå mot MoDo eller FBK - och den kvarten vinner vi! Tror däremot att LHC kan bli för svåra, därför är det bra om dom vinner sin match idag och befäster andraplatsen...
ajon: Jag vill inte möta LHC i kvarten - därför bör dom vinna mot Mora i eftermiddag så att dom måste välja mellan Frölunda och Djurgården. Då förutsätter jag att HV tac Skellefteå...
Klaraste matchen i morn är Luleå, TIK. Skulle bli överaskad om ens Timrå försöker toppa laget nä det är klart att TIK åker på en skridsko. tyvärr klarar Luleå kontraktet på TIks bekostnad, Det är vad hockeysverge tycker att Luleå är tråkigaste laget och sämsta hallen. Rent ekomiskt är det bättre att Mora klarar sig tyvärr gör LHC dom allt för komma 2a i serien så utgången är klar. För att slppa skitsnack bör Timrå ha det bästa laget vilket dom inte har i morn. skulle ändå va kul Timrå får igång spelet inför slutspelet. såg väl inte så bra ut mot Brynäs vilket var ett blekt lag i går.
Jacksson 71: Hoppas du har rätt,har inget imot Luleå men så här mycket har jag aldrig hållt på Timrå,fast Mora har de ju i egna händer,men med risk för skriverier om läggmatcher hade det varit enklast om både Luleå & Mora förlorade ;-)
Jensen_12: Jag tror att Luleå har allt att spela för medans TIK kan inte komma längre upp eller sjunka ner i tabellen. Därför tror jag att Luleå vinner med 3-2.
Skarin: Jag tror Timrå kommer vinna faktiskt, med 2-1. Luleå har allt att vinna, jag vet, men vi vill komma igång på allvar innan slutspelet. En seger är viktig för självförtroendet. Mitt tips: seger med minst 2-1 för Timrå.
Jacksson 71: Nu har du lyckats skrapa ihop 70 inlägg av, minst sagt, skiftande kvalitet, och då varit medlem i två dagar. Det är nog lite i överkant kan tyckas.
Ja, då är det dags att börja focusera på grundseriens sista match. En omgång helt utan betydelse för Tik's placering i tabellen. Vi kan ju inte bli nåt annat än 5:a. Däremot av synnerligen stor betydelse för Luleås kämpar, syftar då på prestationen att vinna mot ett mycket taggat Mora i går, övertända av stundens allvar kanske.
Med tanke på att Luleå har att kämpa för att slippa kvalserien så tror jag det kan bli en mycket tuff tillställning. Min åsikt är att våra mannar skall ge allt för att vinna och se det som en möjlighet till en riktig genomkörare inför det stundande slutspelet. Gå för seger, JUST DO IT!