roger_sundsvall: Hur kan kan vissa tro att det här är månadslöner, har ni verkligen så dålig koll? Man förstår nivån på inläggen här inne och på FB där det också är flera som tror att det där är månadslöner...
söder över: vi kan faktiskt få ett jävla psykiskt övertag mot exempelvis Djurgården som finner sig i kval mot "historiens sämsta SHL lag" snöpligt i sista omgången. Vi får skapa nåt bizzart "vi mot världen" tema i form av "dom må vara ett jävla säckgäng, men det är VÅRT säckgäng!"
Icingpucken: Precis. Hade räckt med att Nubben kollat lite på SHL-slutspelet när vi satt i karantän förra säsongen för att se vad mycket snabbare spelet i SHL är. Jag gjorde det själv och tänkte något i stil med: "Oj, här hade Timrå inte haft en chans". Att man då plockar med sig en massa halvdana spelare från allsvenskan och fyller på med ytterligare halvdana spelare är helt obegripligt.
Kolla på lönerna. En jävulsk massa kompiskontrakt som kastar pengarna i sjön. Fy fan. De enda som går härifrån med feta löner är spelarna och ledarna och vi, supportrarna är de stora förlorarna som betalar för dyra matchbiljetter och Cmore.
söder över: det är inte så lätt och sparka folk hit och dit du lär betala lön ändå tills någon annan klubb vill ta över avtalet eller att spelaren ledaren går med på och bryta det. Gör dom inte det blir det jäkligt dyrt och byta. Brynäs avlönade 3 tränare förra året har jag för mig.
Apropå livesändningen i morrn; Tror chansen är stor att man lägger ner resten av serien och låter toppspelarna lämna trots kontrakt. Man spelar bara av kvarvarande omgångar och fyllet på ned juniorer för att med sedvanlig naivitet hoppas på kvalet.
Timrå är för långt efter i serien. Ingen kommer behöva lämna mot sin vilja. Fredant kör detta i kvav.
Vem vet, kanske föreningen är black. Förra SHLsejouren undrade vi vart pengarna tog vägen. Kanske samma visa nu.
Undrar om man kan kräva likviden för säsongsbiljetterna tillbaka? Vilket hån och vilken skam. Hur ska man få sponsorer och supporters att vilja vara med nåt mer?
thorwald: Nej som sagt så skall Nubben ha kritiken för att han tar med liljewall och flertalet med samma kvalite med upp. Spelare som skulle fått hänga med upp beroende på vad de presterat i HA. Lundin,Lööke, Hartmann, Svensson, Carlson, Westerlund, Lodin, Walli och Blomqvist. Därefter byggt med 2 kedjor som hållt SHL klass.
Sputnik: Bra tillfälle att ta igen den SHL-hockey han uppenbarligen inte såg förra året då han var överraskad över att lagen åker skridskor snabbt i ligan. Så kanske han är redo om fem är igen när Jonte kommit hem och spelat upp oss igen
Vad Freddan vill göra framöver kunde jag inte bry mig mindre om.
Men ett par sparkade spelare nya ledare, nystart.
En tränare får uppgiften att spela ihop ett lag inför kvalet i vår.
Det är allt.
En tacksam uppgift ändå!
Klarar man kvalet kommer det kännas som sm guld oavsett.
För supportrar och sponsorer kan jag tycka att man ändå bör kunna sparka spelare och ledare för att visa oss att det inte är ok att representera föreningen när man uppenbart inte bryr sig det minsta om den utan match efter match när det blir tufft bara viker ner sig och låter motståndaren köra sitt rejs…
FH - avdammad: Det är förstås tragik på alla nivåer och inte någon som önskat detta. Men man måste ju vara realistisk i kommentaren och konstatera att detta måste vara det mest underlägsna (märk väl ej nödvändigtvis sämsta… SHL utvecklas) laget i historien. Sjukt trist att konstatera men det är en klasskillnad av guds nåde mot alla andra lag.
Så - spelarna måste ju ställa sig frågan: Är jag en del av och en av de sämsta spelarna i det sämsta laget som någonsin spelat i den här ligan? I relativa termer. För nu är det nog uppenbart så att kommer inte den här truppen ut och äter upp nästa motståndare med 400-0 så måste de ställa sig frågan om de är kompetenta uppgiften. De är inte mogna en SHL roll i en topp tre kedja.
Titta på andra går ju, men vem kan med bibehållen självbild peka på andra och säga ”jag gör mitt men alla andra suger”?.
Helt ärligt suger dom allihop resultatmässigt med kanske två undantag, men jag tycker att alla måste se sin del i detta apokalyptiska fiasko. Därifrån får man säga nu räcker det och skicka nästa motståndare till akuten och vinna en jävla hockeymatch. Sluta skyll på annat och vinn för helvete
Sputnik: Jo jag gillar också Liljewall personen. Men det går inte ha med hur många som helst upp som man gillar som personer om man ska ha någon chans. Det är ju rätt uppenbart nu. Utan spets i försvar och framåt är man ju tyvärr rätt körd. Vi har några få spelare som sticker ut, resten är katastrof. Nubben hade en idé att spelare i laget skulle blomma ut och lyfta i SHL, nu vet vi ju ungefär hur det gick med den biten.
7043: Hartmann och Lodin kan få va kvar med, de river och sliter ändå. Nubben som inte gett dom rätt förutsättningar att få växa in indet ännu mer med bättre medspelare.
Propagandus: Jag skulle vilja gilla och såga Liljewall vid fotknölarna. Men nånstans gillar jag hans ödmjuka framtoning, jag har varit väl hård mot spelare som Olofsson med innan. Men ärligt talat är det Nubben som skall ha kritiken som byggt laget kring dessa mfl som har varit så pass naiv och dålig koll på läget. Klart Liljewall tar chansen att hänga med upp till SHL, sen att han faktiskt inte räcker till ja det är en sanning det också.
SMÅLAND: In Kjell Lönnå we trust. Nr 11 inne på 3 kassar idag ser jag. Vi har tyvärr gått fetbhom på värvningarna. Bara Hanz-Råtta o Raija som tydligt hade stärkt upp Timrås allsvenska trupp förra säsongen. Övriga nyförvärv håller liknande eller sämre klass än medel-Timråiten 20/21... ja, ni hör hur det låter... Det blir problem helt enkelt. Antagligen hade vi inte haft mindre poäng nu om vi fortsatt med förra sässens besättning(-Jonte) rakt av. Lätt att vara efterklok, men fasiken va sköna stålar vi hade sparat in...
Laken: Jo och redan i försäsongen såg man ju att det inte såg bra ut. Att inte vissa spelare höll på SHL nivå. Det har gått 23 matcher och ingenting har förändrats. Det gäller att ha tålamod.
bar mofftak: Fast hade inte spelare som Sebastian Ohlsson typ 75 000 i lön hos Timrå senaste debaklet? Tror Nubbens fingertoppskänsla har sinat rejält vad gäller få ut bang for the buck. Tack och hej men efter tiden i Frölunda har du inte bevisat nånting utan Jonathan Dahlén i laget..
Alla förstår att det är för sent nu va? Spelar ingen roll om vi tar in fem spelare under novemberuppehållet. Vi är för lång efter på grund av en totalt handlingsförlamad sportslig organisation. En sportchef och två tränare som bara lät allt rulla på mot avgrunden… Inte en förändring…
Hur många matcher tog det innan våra tränare splittade på Zajac och LaLeggia? Hur kunde Olofsson få så många chanser? Varför har vi inte bytt lagkapten?
Villervalla: Vi har nog vaskat tillräckligt. Sanningen är att inga formationer fungerar. Det är solklart och inte ens en diskussionsfråga. Vi gör mindre mål än ett halvtaskigt lag i fotbollsallsvenskan. Jag bet ihop länge och önskade ett mirakel. Men det har gått för långt. Det kollektiva självförtroendet är så långt ned i grusgropen att det inte går att ta sig upp. Nubben är inte korkad, han ser detta. Det stora mysteriet är att han väljer väntläge ändå. Det är obegripligt.
cloon: Ja vete fan. En kapten önskar man ska vara högst delaktig och drivande i spelet. Behöver inte vara bäst i laget, men gärna en skicklig och samtidigt kämpande spelare.. 52 verkar inte ens särskilt förbannad utan mest uppgiven, kanske inte så konstigt med tanke på att han inte håller på den här nivå. Säkert en bra kille dock vad det verkar.
SebastianH: Hockeyspelares pensionsupplägg gör att årsinkomsten kan bli rätt missvisande. Om Alvarez gått från 50k/månad till 140k/månad så är vi dock ordentligt blåsta.
vonDöbeln: Alltså nubben och Freddan. Kliver båda av nu, vem ska anställa dom till i närheten av samma lön dom har idag? Dom kommer suga ut varenda krona ur den här klubben för när festen är över har dom ingenstans att gå. Nubben kanske kan jobba åt Sundsvall hockey? Freddan kanske kan ta över Örnsköldsvik hockey i ettan?
Smokey: Orkar snart inte engagera mig i Timrå mer denna säsong. Dränerar för mycket energi ärligt talat. Förespråkar inte att folk slutar gå på matcherna, men föratår samtidigt om man inte orkar ta sig ut till arenan när det ser ut såhär och inget händer alls från Nubbens och aportsliga ledningens håll.
Jo i Novemberuppehållet kanske man skall fundera på om man ändå inte skall titta över saker. Efter kort funderamde från Nubben. Njae laget vi har som skall göra det, måste tro på det man gör och hela den biten!
Rallarn: Ja, förra årets skattepliktade inkomster ser jag med. Men att benämna det med månadsinkomster är snudd på uppvrigling. Speciellt i det här forumet
En vinst mot Brynäs innan landslagsuppehållet… På hemmaplan…. Få känna vinnarkänslan… Går det? Det vore en underbar dröm och jag HOPPAS 🙏 att det slår in! Vi måste tänka lite POSITIVT i mörkret också! IK Oskarshamn reste sig efter 16 raka förluster förra säsongen.. Växjö låg i botten å vann hela skiten…. Än får vi fan inte kast in handduken!!!
Jag blir faktiskt lite brydd på pp uppställning, Dahlén-Lundin-Lööke skulle inte göra bort sig i SHL, varför då aldrig ens prova Hanzl/Rattie-Lundin-Lööke-Laleggia och Westerlund?
cloon: Det är väl ändå rätt mycket Molinder över honom. Trevlig och hyfsat vältalig (för att vara hockeyspelare). Det är väl den typen av personer som Freddan och Nubben gillar.
Sputnik: Sen varför sitter Nubben i Luleå ikväll? Borde han inte köra roadtrip i Europa för att scouta spelare för att vända detta nu? Nubben upp till bevis nu, snart ett sekel sen du bevisade att du har vad aom krävs för SHL/Eiltserien.