roger_sundsvall: Hur kan kan vissa tro att det här är månadslöner, har ni verkligen så dålig koll? Man förstår nivån på inläggen här inne och på FB där det också är flera som tror att det där är månadslöner...
Hockeyleksing: Vore ju ritigt pajkastning om man började ta in nyförvärv nu när det redan är försent, spara pengarna och rädda ekonomin, det kommer bli ett ekonomiskt stålbad framöver.
kulltorp: ja nästan hellre de än att min biljett sponsrar alvarez 140k i månaden. Det måste göras om från grunden, nytt folk måste in på många platser och bilda en mentalitet som är värd namnet. Sportchef och tränare bör bytas ut, om inte nu så på sikt. Har den nånsin funnits en vinnarmentalitet i någon årgång av Timrå ik i shl/elitserien?
roger_sundsvall: jo oavsätt vad som sägs utåt kan jag lova att tränaren fått sparken innan ni förorat 15 matcher på rad man kanske inte vill säga det utåt men så är det. Han kommer få kicken om det forsätter så här ett par matcher till. Kanske redan efter denna.
kulltorp: hur kan rögle, leksand, Örebro, Växjö, Oskars, mf lyckas etablera sig så pass mycket enklare? Visst oskar fick frikort förra förrförra men ändå. Blir förbannad hur det ser ut utifrån. Lever Tommy Andersson än? Ring han
Nubben är ansvarig för truppen...visst...men vad har Fredant för ansvar som med öppna ögon är med på tåget. Både Freddan och Ante tappar väl all trovärdighet inför kommande säsonger. Vem vill rekrytera dessa två ? De har ju naturligtvis godkänt truppen. Även om de nu försöker likt Bagdad Bob låtsas som att det är mer otur än oduglighet.
Vilka lag värvar Alvarez, Olofsson, Lööke, Madsen, Boyce, Liljewall, Liljegren, Walli m.fl till nästa säsong? Och vilka spelare vill gå till Timrå efter detta moras? Finns det ens juniorer under ifrån? Varför får inte fler chansen? Kan inte vara sämre än de ovan nämnda.
Ok så ni har presskonferens imorn. Det mest logiska känns som att Fredrik Andersson och Liljewall avgår/bryter kontraktet. Av det jag sett så ser Liljewall inte stekhet ut precis och eran tränare verkar handlingsförlamad i båset.
9630: vi fick med frikort tror vi hade klarat ett kval men vem vet. Det är faktist inte så många klubbar som lyckats på senare år. Vi har öst pengar på problemet och har en av shls dyraste trupper så löste vi det. Oskarshamn har värvat smart och gjort det bra dock.
Nisse på Mon or: Boyce får ju knappt spela. Men han brinner i allafall och det bultar starkt i hans Timråhjärta. Ställ över spelare som Alvarez och Erik Andersson som tillför nada. Ser hellre vi torskar med Boyce på isen som man vet kommer ha gett 100 procent i alla fjuttiga spelminuter han får.
Jag gav totalt upp efter denna match, så nu känns det ganska befriande. D.v.s inga fler naiva tillbakablickar på hur lag hämtat in många poäng förr osv. Hur känner ni?
sargad: skulle lätt ta det jobbet 😂 garanterar inge vidare resultat ni här kan kanske va med och scouta spelare och så behöver vi en rätt stor swish kampanj till McDavid Ovechkin och Matthews som jag tänkte ha som 1a lina tror lite på dom faktist. Crosby som center i 2a vad tror vi om det?
Angående sparka hit och dit, jag tror att en ny tränare med pondus skulle vara bra, Freddan får bli mysfarbron och assisterande. Den nya måste få fria händer och passar inte det Freddan så får han säga upp sig.
Nisse på Mon or: Tyvärr hänger defensiv och offensiv ihop. Vi är för långsamma, passiva och enkelspåriga över hela banan, det är det som är grundproblemet. Är vi bra defensivt hinner vi inte ställa om framåt, är vi bra offensivt hinner vi inte ställa om bakåt. Fixar vi offensiven nu så kommer vi bli dåliga bakåt igen. Tyvärr.
Vore intressant med någon riktigt hockeykunnig som kunde rita på skärm och belysa de problem Timrå har i sitt spel. För problemen är många.
Icingpucken: Yes, samtidigt som det inte hade skadat att ha med Boyce om det var så att han var den absolut svagste länken som hade kunnit komma in och avlasta i en 4:e kedja. nu är han dock som du säger en i mängden och det väldigt talande hur Nubben byggt detta luftslott..
Jag har en dröm, att Timrå vinner guld innan jag dör eller att planeten går åt helvete men jag börjar misströsta. Jag tror att jag hinner dö och att planeten går åt helvete innan Timrå vinner guld.
Olle Liss: Ingen "presskonferens" imorgon som jag sett några här inne kallat det. En vanlig livesändning med lägesuppdatering på facebook som vi kört många gånger tidigare. Att Freddan ska avgå eller att Liljewall blir av med sitt C är alltså inget vi ska förvänta oss (men visst, drömma kan man göra)
Nisse på Mon or: Så är det. Jag håller med om att försvaret är största problemet fortfarande. Vi har gjort 2 mål färre med en match mindre spelad än LHC framåt. Bakåt har vi släppt in 15 fler mål. Hade vi haft ett bättre försvar hade vi legat ungefär där LHC ligger tror jag.
Kul för Didde att komma tillbaka till ett lag som redan är avhängt och klart för kval. Man lider med honom, hans jävlar anamma och timråhjärta känns som det hade kunnat gjort skillnad om han inte varit skadad fram tills nu.
Puckat: Det lär vara en gråtvals där främst Nubben återigen ska få utrymme att berätta vilket svårt jobb han har och att allt ansvar vilar på oss supportrar att nu sluta upp och stötta laget
KniveN: Skrev månadslöner av ren jävla upprörd ilska. Möjligt att det var jävligt fel på Aftonbladets upplägg och siffror. Spelarna har givetvis olika kontrakt och upplägg. Men du som tydligen håller lite högre nivå kanske kan reda ut vad våra ”lirare” har i månadslön? Är det i paritet med insats?
Mcmac: Det är ett mysterium att man inte har tagit in någon då man vet av hans långa frånvaro, en av de stora backförvärven går långtidsskadad utan att att man täcker upp, tjänstefel.
Icingpucken: Den största anledningen till hans stora Timråhjärta och hans milstolpe i klubben är att han helt enkelt inte fick andra anbud för han va inte bra nog. Vi 3 olika tillfällen har han på fyllan då jag träffat han ute deklarerat att hans mål är alltid att spela i SHL och att han drar om skulle fått ett kontraktsförslag.