Andersson: vet inte om jag tycker att en statistik under 90% någonsin är okej för en förstamålvakt. Men återigen försvarsspelet gör inte våra målvakter rättvisa. Svårt att täbka mig någon målvakt i serien behöva plocka fler klara chanser i slottet än vad Timrås keepers behöver göra. Hade kunnat se helt annorlunda ut med våra målvakter i ett bättre lag.
Woody Jokinen: Jag önskar att vi hade den växeln att ta till de dagarna vi glömt bort hur man spelar. Att bara kunna gå in och köra över motståndarna tills pucken hamnar i något mål skulle vara en styrka när det ser ut såhär.
Sen bör man väl inte ha ett lag som Malmö som inte kan något annat än den hockeyn.
Stillastående på alldeles för många spelare i Timrå!
Lite nya formationer som inte är i synk alls…
E Andersson stannar upp så fort han får pucken och då är han otroligt superlätt att plocka av pucken. Utan fart är han helt fullständigt värdelös.
Alvarez vill spela offensiv bara och han vill bara göra det om han får utrymme utan att någon stör honom, om någon stör honom så väljer han att gömma sig och titta på.
Lodin är helt ensam och då blir det inspiration därefter.
Lundin är på tomgång och då är han knappt allsvensk.
Dubbeld: Ja får då verkligen hoppas att Blomman säger ett o annat som gör att soelet blir MYCKET bättre! Pinsamt att det är så skarvigt o osynkat i sån viktig match... Skärpning nu!👊💣
Andersson: Vilket typiskt Malmö-mål. Alla kastar sig in i målgården och fäktar. De vinner inga skönhetstävlingar, Malmö. Men vi har å andra sidan inte gjort några mål alls….
DenRöda: försvarsspelet är väl lika dåligt oavsett vem som står? Johansson är väl knappast någon matchvinnare själv. Vi är seriens sämsta lag på att försvara oss och det blir genomskinligt mot ett serieseger jagande lag som Luleå.
Luleå stressar sönder oss helt enkelt. Och en del av stressen måste ju finnas i att rajaniemi står i mål. Även fast dom själv aldrig skulle erkänna det.
Sputnik: Alltså håller inte med kommentatorn. Passarna är ju oftast bra, spelarna åker och sover och är aldrig med på passarna. Bedrövligt att inte Freddan tar en tidig timeout.