Nooky: Alvarez fick tre matcher när Styrman gick in i tacklingen böjd som ett gem med huvet först. Tyrväinen tar hela norra Kvarken och åtminstone halva Van Der Poels världsrekordlopp som ansats, så jag förutsätter samma straff på Tyrväinen. Det är bara tur att LaLeggia är gjord av curlingsten.
Sputnik: tycker det kryllar av luleåfans på twitter som sågar LaLeggia i den situationen och vissa går så långt som att man vill ha matchstraff på Rattie i efterdyningarna. Oklart om dom personerna egentligen ska ha tillgång till en telefon på psyket.
Nooky: Hejar man på Luleå så ska man nog inte snacka så mycket om filmningar. Tyrväinen har precis kört rakt in i sargen och lite kött i 50km/h. Sedan får han en halvhjärtad crosschecking lite på armen och magen och stupar som en fura.
Nooky: Jag är beredd att erkänna den var klumpig av Alvarez och han fick sitt straff. Har dock inte sett en enda Lulesupporter som ifrågasatt Tyrväinens tackling idag. Nu klarade sig som väl var LaLeggia från skada så det var ju positivt i allafall
Håller också med om Lodin som du skriver om nedan. Ham är opolerad och kommer in fel i situationer mellanåt. Han är ung och måste guidas rätt.
Dock har ni Bill och Bull i Tyrväinen och Shinnimin. 😅
Fan vad stolt man är över grabbarna. Luleå är det klart bättre laget, men vi är ändå bra med i matchen på grund av att vi ligger så tätt och inte ger dem några ytor överhuvudtaget. Precis det som krävs för att ta poäng mot topplagen. Också positivt det Albin Lundin säger efter matchen att de ser på varje match som en match i ett slutspel. Stort steg i rätt riktning för Albin personligen. Detta kan nog bli kul om vi fortsätter såhär. Nu fyller vi hallen på Torsdag!
Olle: Kan säga att hade inte LaLeggia haft så pass bra koll som han ändå hade så hade det där kunnat sluta riktigt illa. Då hade han inte rest sig. Man kan jämföra med matchen i början av säsongen när Alvarez blev avstängd i efterhand efter en tackling på Styrman. Där kan vi snacka om en som bar ett stort ansvar själv, som har en historia av att spela naivt och inte ha koll. Ingen slump att just Styrman varit så skadeförföljd. Tyrväinen får Rahimi att verka heroisk och sportslig
Hassan: Tror de flesta härinne går på hemmamatcherna oavsett om man sagt man skall bojkotta för all framtid typ. Väldig mycket som skrivs i affekt och för att man tacklar motgångar på olika sätt. Nu dricker jag inte alkohol själv men kan likställa det med folk som vaknar upp efter en dyngfylla med världens baksmälla och lovar man aldrig nånsin skall dricka igen.. 😅
Olle: Ja, men då håller du ju med. Det finns väldigt mycket mer att önska. Jag sa bara att han var en smula bättre i dag än på länge. Jag sa inte att han var bra. Han har minst 30 procent kvar till att ge allt. En sak han bevisligen är vass på är styrningar. Känns som vi borde utnyttja det mer.
erathoo: han tog en tvåa i ett läge där Luleå fått någon enkel med sig tidigare och då skäller han ut domarna och slår klubban i plexit på vägen till utvisningsbåset och då åker han på en till tvåa och sen sågar han domarna i paus. Riktig gnällspik. Sen fortsätter han med att kommentera filmarens matchstraff genom att först säga att han inte såg situationen för att sen säga att det är LaLeggias fel som måste skydda sig bättre. Situationen finns det säkert massor med video på, bedöm själv. Riktigt pajasbeteende av Gustafsson.
Olle: Ingen. Jag bara påpekade när någon sa att medelpadspubliken är svårflörtad och att vi inte ska förvänta oss fullsatt, att många här inne redan har gett upp för länge sedan och inte kommer lägga en krona mer på föreningen. Det har även uppmanats till bojkott. Det var alltså bara ett förstärkande av att jag inte heller tror på fullsatt just pga det jag precis nämnt.
eliassjo : Jag säger DIF, hela vägen så länge de ej har passerat oss i tabellen. Är rätt säker på att vi kommer ha dem efter oss, och det är bara bra att Malmö, Linköping och Brynäs tappar poäng.
Timrå4ever: Nä, Stridh köpte faktiskt matchstraffet men han ville att Rattie skulle ha matchstraff för sin crosschecking i nacken på Tyrväinen. Denna nacke sitter alltså uppenbarligen på framsidan bröstkorgen och lite på vänster arm. Nu är han ju inte läkare, men viss basal anatomi om vad kroppsdelar heter och var de sitter lär man sig väl redan på dagis. Låt inte Stridh köra ”huvud-axlar-knä och tå, knä och tå” för då kommer det att bli riktigt stökigt.
Timrå4ever: Pricken över i:et hade varit om Stridh tagit på sig en clown-näsa efter att han pratat färdigt i presskonferensen, snacka om att göra sig dum på bästa sändningstid. Crosschecking i nacken ?
jeppe_TIK: Han gjorde ju likadant mot Joel Lundqvist. Delade ut en äkta sucker punch, sen när Joel ville bjuda upp till fight så fega han ur och börja grina. Fegaste spelaren i SHL. Avskum.
Nooky: Såg inte klippet, bara läste vad nån skrev på Twitter. Men har dock svårt för folk som försvarar Tyrväinens satsning ärligt talat. Visst hockey är en fysisk sport men den satsningen för hård med farten och allt.
Jag säger inte detta bara för att jag är Timråit, har faktiskt sågat våra egna spelares ageranden denna säsong. Som Lodin vid nått tillfälle som timeat tacklingar helt fel och vårdslöst.
Men tacklingen till trots, tack för en spännande kamp. 👍
KimmoK: Kan konstatera att till skillnad från då vi åkte ur förra gången börjar vi ta mycket viktiga segrar i detta skede av säsongen. Då, 18/19 efter flera torsk i rad hade vi hamnat 9 p efter säker mark efter 39 spelade matcher och loppet var kört.
Sputnik: Exakt vad finns det att gnälla på enl. Stridh? Rattie står upp på ett alldeles förnämligt sätt för sin lagkamrat, markerar att detta är ett beteende som vi inte accepterar, detta kostar 2 minuter. Vad finns det mer att säga?
Woody: Håller inte med om Alvarez. Tycker hans ingripande på Luleås 1-0 i synnerhet och hans spel i allmänhet visar att han inte hänger med i tempot. Säger inget om utvisningen han drar på sig för den är billig men för hans prislapp måste vi få ut mer av spelaren. Fast så länge vi vinner och hankar oss kvar så är det ju inte hela världen om han spelar. Kan han stänka dit några kassar är det ännu bättre.
Sputnik: Bästa jävla aktionen någonsin, synd att responsen från Tyrvainen var att lägga sig på isen istället för att ta fighten med Rattie. Man tycker att kan man utföra en boarding på 8-9 skär så ska man kunna stå upp för sig i efterdyningarna men en feg boarding och en mes när motståndarna vill ställa en ärlig. Patetiskt…
Vet inte om det bara är jag men jag gläds fan mest med reaktionen från Rattie. Så efterlängtat med att man de facto visar att man står upp för varandra. Det har varit en jäkla bristvara hela säsongen med allehanda incidenter och fula tilltag från motståndarna. Det syndes en enorm skillnad på spelet till det bättre efter det. Direkt där och då tänkte jag att vi kan fan ta detta.
Vidare? -Raja stabil med en fantastisk poängvinnande klubbhandsräddning
-Enorma styrkebesked i PP och BP (även om säsongens sämsta PP spelades i första..)
-Lundin!
-Vi slog inte bara Luleå borta utan även domarna som sket i 4-5 utvisningar i tredje.
Olle: Det finns mer att önska, men även Alvarez tog ett kliv framåt i kväll. Hoppas Blomman får ordning på de som maskar. Det känns som vi har ångan uppe nu. Ska bli oerhört spännande att se ryssen på torsdag.
Sputnik: Sen bara måste man älska Rattie. Snacka om att ära klubbmärket och stå upp för sina lagkamrater. Tror mycket av det mentala spelet vände till vår fördel i matvhen där. Hoppas vi klarar oss kvar och lyckas knyta upp han för ett par år framöver.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
ps. Tråkigt att Styrmans säsong är över pga skada