Smokey: Snyggt av E.P ! Hoppas förövrigt att det inte är en "one hit wonder" match av Lyytinen. Annars täpper Kapanen till truten på oss ordentligt. Speciellt om vi skall in med en klassback på det här.
Solid bortamatch får man säga. Momentum svängde lite fram och tillbaka men med två nyckelspelare borta och Hanzl borta hela tredje så tycker jag det här känns som tre pinnar. Enormt skön skalp!! Bra spel av Rautio idag också. Lyytinen gjorde ju en helt fenomenal insats. Kliver in direkt över finska gränsen och prestera så här. Ett ledord tar jag med mig från denna match:
Lyytinen gjorde inte direkt bort sig, första matchen, bara kört en morgonvärmning med laget innan. Inga hjärtinfarkter för tappade puckar på blå eller nån som dribblar sig in i sarghörnet i egen zon så motståndarna får målchans. Grym lag insats idag och 2 fina poäng på kontot efter Emil P's briljans med straffar :)
Olli Hahl: kan inte släppa att vi blir dubbelt rånade på PP i slutet. Först på den solklara trippingen på Dahlén med 5 sekunder kvar av ordinarie och den på den höga klubban på Lyytinen i förlängningen. Så jävla störande.
297: Sen gammalt, sett ut såhär hela säsongen, varför skulle det förändra sig? Har man två PP-formationer som kan släcka matcherna så passar domarna på.
vonDöbeln: Vet att man haft många mot sig i den frågan men nu måste det väl ändå vara glasklart att den jävla sopan aldrig ska dra på sig den vackraste av matchställ