Så slår man över på huvudmatchen, för att få se highlights och några snabba ord om Timrå. Då visar de alla matcher, FÖRUTOM Timrå? Lasse säger ”Timrå leder med som vi har rapporterat om tidigare”. Jag skiter väl blanka fan i vilka inslag ni klämmer in under huvudmatchens gång. Dealen är väl att den enda match som har kommentatorer i paus säger några snabba ord om varje match?
9566: Samma här, tycker bortsett från de först minuterna i första så har vi dominerat nästan, kanske inte de vassaste målchanserna men spelet har vi ägt, nu gäller det att vi knyter ihop det här så vi får lämna Luleå en sista gång i år med 3 pinnar
bar mofftak: Kan matcherna ha det här ansiktet där vi är riktigt bleka i första men dominerar i andra och tredje så kan jag iallafall leva med att vi är kass i första. Det är en riktig styrkedemonstration i andra med leveranser från alla rätta spelare. Man åker fan inte upp till Luleå och gör en sån här period i en handvändning. Nu är det en period kvar och man ska inte jinxa men kan vi fortsätta så här så ser det riktigt jävla bra ut.
9037: Ryktas om att de fortfarande försöker massera ut indimpningen av Svenssons skägg från bröstet hans. Skadeläge oklart. Chuck Norris har i alla fall skickat sina kondoleanser med orden ”Jag önskar att det där aldrig händer mig”.
Efter en katastrofal inledning så är det ändå sammantaget två fina perioder. 1-3 känns dock inte tryggt någonstans. Man måste in med exakt samma inställning de sista 20 min och nöta ned Luleå.
Fantastiskt att det gnälls här inne efter att Timrå hållt Luleå på mattan fullständigt i två perrar. Tror inte att man kan få så mycket mer än så, ärligt talat.
Men 20 minuter kvar. Hoppas man fortsätter i samma stil och inte backar hem. Mtp att Lule har typ 8 skott på mål så är det uppenbart en bra defensiv taktik.
Kämpa Timrå! Det k a n bli en hedersam uddamålsförlust!
9908: Den där kedjan är som de här prankfilmerna där folk går runt helt ovetande och sen plötsligt så får de en smäll på röven eller en skeppstuta i örat. 54-51-14 kan ju få en att inte förvänta sig nånting. Sen bara, två mål. Tjong. Tack.
Hahl Bundy 2.0: Ok nu skriver jag det jag tänkte med risk att jinxa. Vi är Luleås boggieteam! Vi har vunnit de 3 senaste mot dem och på väg mot 4e raka. Fortsätter vi såhär och åker skridskor och inte slarvar i 3e vinner vi. 16-8 i skott. Luleå 8 skott på 2 perioder!
Kebab_House: Det är nog bara att acceptera att det är den här matchbilden vi kommer ha i många matcher. Vår förstakedja kommer bli nedstängd i 1:a perioden när motståndarna är pigga och orkar. Men allt eftersom motståndarna blir tröttare får de mer yta och börjar leka.
För övrigt har vi läst sönder Luleås långa uppspel efter kanterna.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·
Men vilken jävla skillnad det var mellan qa o 2a powerplayet?!?