Zäta75: Helt ok första period. Ett misstag och bål i baken. Jag må vara enögd, men jag tycker att vi har otur med studsarna. En gång kan väl pucken få studsa ut framför vår forward och inte till ensam back. Det fattas lite i offensiven, men fortsätter vi så här borde det gå vägen.
söder över: Jag börjar ana vad du har för kravbild, under matchinfluens ska sägas, leder vi inte med 2-0 är det bara att byta halva truppen ;-) Håller inte riktigt med...
BoyceBoyceBoyce: det var en ny ”take”. Det är alltså Timrås fel att Dahlén inte levererar? Han spelar med några av ligans bästa spelare, det är bara ut och leverera.
297: en ny take att visa spelare passar bättre in i vissa spelsätt, och att en viss spelartyp kan lida av ett visst strukturellt ramverk som kanske passar andra bättre? Nej
Vill se mer planerade passningar i anfallen, ser ut att bli stressad så fort man kommer ner och skickar iväg passningar och hoppas på att dem kommer fram till egen spelare.
BoyceBoyceBoyce: exakt vad är det för kreativ frihet Dahlén behöver som han inte har idag? Spelar i en topplina. Får spela alla PP. Mot försvarsskickliga lag som Luleå så hamnar man ofta ute i sarghörnen, då behöver spelare som får betalt det där ”lilla extra” också plocka fram det lilla extra på isen.
Kerstin_k: Vore tacknämligt om Skelet vinner mot en av våra potentiella räddningsplankor. Just matchen efter dom har slagit oss kan dom gå ner sig. Har för mig att dom torskade mot Brynäs matchen efter möte med oss.
297: Nog för att Luleå är skickliga defensivt, men det är nog ändå centralt man ska gå på dem. Rulla puck på utsidan hjälper föga. Vi behöver forwards som vågar utmana som t.ex Walli visar prov på ibland och även Wedin.
Dubbeld: Det är för långt mellan tanke och handling i Timrå. Man tvekar på att ta skott, man håller i pucken för länge osv. Men vi är ju oftast helt värdelösa i första perioden så kan vi kliva upp några snäpp från det här så bör vi ha chans på poäng. Tycker det var långt ifrån vår sämsta förstaperiod denna säsong.
297: handlar om spelstruktur och spelarroller samt individuella direktiv. Någonting som Björn Hellkvist är väldigt bra på. Antes ”alla ska vara en del av samma struktur” har absolut funkat hittills och har gagnat sonen hans väldigt mycket, men en av de spelarna som får lida är just Dahlén. I mitt tycke.