297: Såklart ingen respektingivande period, men klassar vi detta som en av våra bedrövliga perioder denna säsong så tror jag vi kommer gå riktigt långt 😉 Jämfört med vissa tidigare säsonger skulle jag säga att detta är en fullt godkänd period.
Med det sagt så är det många som slarvar något kopiöst!
Herminator: Jamen det de kändes ju som en period som skulle avklaras. Kraftig intensitet från Luleå och Timrå fick mest ägna sig åt att stå emot. Ta en bra paus nu. Sen klarar vi 2 min BP innan matchen vänder.
9908: kan köpa att Luleå spelar med högre energi än oss, det är ju ändå deras hemmapremiär. Kan köpa att Luleå vinner skotten och har lite mer tryck. Har betydligt svårare att köpa att vi ger bort puckar när vi har saker under kontroll, vi får aldrig någon chans att skapa tryck i deras zon för Rindell och Lyytinen spelar med huvudet under armen. Att Per Svensson vispar en puck i rundeln och på egen hand skapar en 3-2 till Luleå, det är förståeligt ibland men Lyytinen och Eronen måste vara giganter i såna här matcher.
Henrik_Tikare: Hoppas att vi får se mer av våra offensiva spelare resten av matchen. Speciellt Dahlen och Hållander. Luleå pressar högt och vi blir stressade i våra uppspel. De orkar knappast pressa så hela matchen
Zäta75: Timrå jobbar aktivt på att skapa goda förutsättningar för Luleå. Kan ju tyckas vara schysst och så... men det är ju svårt att vinna matcher om man konsekvent passar Luleåspelare och fubbar med byten.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳