empa11: Precis som efter förra matchen är det alldeeeeeles för tidigt att dra några som helst slutsatser. Folk fick hybris efter hemmapremiären och samma folk kommer få hjärtattack efter den här. Sjukt konstig beteende.
Luleå borta. Hemma premiär. Omark - bygdens son - tillbaka. Klart som fan det blir tufft. För vilket lag som helst.
Dubbeld: Nej så är det. Dock så är vi oerhört långt som lag denna match. Vi har spelat fast oss så oerhört mycket i egen zon bara tyvärr. Sen kommer vi i ströanfall när vi väl attackerat.
Jaja. 3-0. Hade inte väntat mig annat än förlust idag. Luleås hemmapremiär. Omark tillbaka och en fanatisk hemmapublik. Det är inte ikväll vi ska spöa Luleå på bortaplan. Väntar hellre till slutspelet. Tycker mig ändå se mycket bra trots allt. Laget känns bredare - OJ, Boyce, Lundin, Mieho, Päävärvi inponerar på mig. Jag är både optimist och pessimist. Tror på SM-guld men är samtidigt överlycklig över nytt kontrakt…
vonDöbeln: Några som trodde att vi skulle gå genom serien obesegrade!? Ingen höjdarmatch från vår sida men det finns ju också ett motståndarlag som (med stöd från publik etc) är kompakta och ett erkänt svårforcerat lag. Tror inte spelarna är speciellt nöjda heller. Nä, nya tag, ny match på torsdag!
bar mofftak: Exakt man kan lasta försvaret på en del men när ingenting händer framåt då kan man inte förvänta sig att backarna ska hålla igen tätt hela vägen
Kanske man lär sig av detta att det är en lång serie och man har inte råd att tro man är bäst och inte behöver visa det…
Att glida sig igenom hockey matcher för att vakna när det är slutspel kommer ge ett hett kval i vår om det är vad dom tänkt bjuda på i år så skiter det sig nog rätt hårt med likviditets kraven framöver…
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Skäms på er era jävla SYLTRYGGAR
Kronwall har rätt.
Med den här uppställningen på backposition så kommer vi aldrig över 9e plats!
Det måste styras upp med konstruktiva spelare.
Forsmark är inte den spelaren inte heller Erixon och inte Svensson.
Lyytinen är helt anonym och Rindell är bra när han har ytor…
Luleå mördar alla ytor så Rindell kan gå o duscha…