Kerstin_k: Tro mig, jag är den sista du behöver övertala om att man ska ha tålamod, och inte hänga sina egna.
Men en sån här insats har inte en SM-guld kandidat. Punkt. Det är på sån nivå att det inte ska vara möjligt att ens nära spela så här katastrofalt osammanhängande, för ett lag som aspirerar på medaljer.
Sen kan vi få en helt ok placering ändå, men vetskapen att detta kan ske gör att jag är väldigt väldigt mycket mer ödmjuk.
Trodde på något sätt att vårt grundspel, även om det kommer leda till förluster, aldrig skulle vara på nära denna nivå.
Långben: blir så när man lägger precis allt krut på forwards och ingenting på backarna .. Möter man lag med en backuppsättning som lyckas stänga ner vårt anfallsspel effektivt så blir vi överkörda och förnedrade.. tyvärr kommer det nog se ut såhär i fler matcher ..nu med Didrik borta en längre tid blir våra problem rätt uppenbara .
Rallarn: Sen behöver vi inte håna vårt eget lag. Vi kan konstatera att detta är en urusel insats rakt igenom, att den till och med nästan behöver någon form av förklaring.
empa11: utan förstalinan är vi inte en slutspelskandidat, då är vi snarare en kvalkandidat. Så tajt är ligan. Nu kommer säkert DHL att vakna förr eller senare men med alla dom där miljonerna på förstalinan så måste man kunna ha skyhöga krav. Dom ska leverera i varenda jävla match, inte 1/3 matcher. Sen är det ju solklart att Rindell och Forsmark kommer att ha problem att etablera sig i SHL, Kapanen måste förstärka redan nu.
Aja, nyttigt att fort komma ner på jorden och veta vad som behöver jobbas på. Det kan ju inte direkt bli sämre än såhär. Nya tag mot skellefte på söndag
Det var väl ett jävla gnäll här inne idag! Torsk mot Luleå på bortaplani omgång 2 av 55? Var det nån som trodde vi skulle gå igenom serien obesegrade? Skärpning! Vi är Timrå IK!
Laken: 22-15 i skott och 4-0 på tavlan. Vi är bättre än såhär. Blir en tuff match mot Skellefteå på torsdag. Då vill man se bättre spel. Inte kan Didde och Hartmann betyda så mycket?
Spanskaryttarn: problemet är att jag kan inte ens kan minnas när vi lyckades vinna mot Skellefteå senast så jag antar vi får satsa på Modo hemma istället.
Helt oacceptabelt att åka upp till Luleå, underskatta och sedermera inte anstränga sig för att vinna.
Man får verkligen hoppas att de bärare av hockeykultur som vi har i laget sätter ned foten direkt och förklarar att om man inte tänkt spela för att vinna så är man välkommen att dra åt helvete.
empa11: Menade bara att folk gick bananas över premiärsegern. Där och då var Timrå solklar för sm-final och guld. Pääjärvi skulle vinna poängligan och Hanzl bli tvåa.
Och nu ska vi kicka Dahlén, Pettersson, Lander, matrialarn och kassörskan i Anton Landet cafe för att spara pengar inför kval mot Modo. Highs and lows utan filter.
Typiskt jävla obra match - från start till mål. Men så gick man förmodligen in i den här matchen med guldhattarna på. Sjukt dålig inställning.
MEN! Det kan också vara nyttigt. En jävulsk pissig match av alla. Stäng dörren till omklädningsrummet, prata igenom den här katastrofen och kom överens om att ALDRIG någonsin mer uppträda på det här sättet. Bli mer ödmjuk inför uppgiften.
Det här var helt värdelöst. Hoppas att dom lär sig av det här.
Zäta75: Skellefteå som har haf en rätt tveksam start på säsongen lär vara rätt revanchsugna. Tror det kan komma att bli att åka av även då. Vårt boogeyteam dessutom. Hua.
Nisse1: Låt Omark ha den här kvällen, han är en jäkligt bra spelare och Lule ett bra hemmalag. Nu hoppas jag att vi är lika bra när vi spelar hemma resten av säsongen också, som vi var stundtals i första matchen.
Kerstin_k: En match säger inte allt. Men Forsmark gör ingen bra match. Fortsätter detta och Didde blir borta länge måste vi få in en backförstärkning. Tar för givet att Kapanen kollar på detta nu
Idag är det dock offensiven som lyser med sin frånvaro. Defensiv och offensiv hänger iofs ihop
Vargher85: Timrå påstod man skulle vara jävulskt samspelta och slippa den vanliga uppstartsperioden.. detta efter att ha nästintill samma lag som ifjol.. vi sas även att vi skulle ha en forwards uppsättning utöver det vanliga och att Dahlen skulle vara en kandidat till poängligasegern Tillåt mig småle lite efter att ha sett det detta oerhört tafatta spektakel.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Och en backhand blev det och miss. Så.lättläst