1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590763 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-01-15

« · 1112533 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tre poäng och bortavinst, KANON!

Men spelet var inte det bästa och vår nya "stjärna" rosade inte marknaden.
Mycket dräll med pucken som vanligt och det var tur att inte Luleå var taggade idag, men tre pinnar är tre pinnar.

En ny måstematch på lördag och ännu en ny vänsterforvard, Martin Sonnenberg som ska visa upp sej. Nate DiCasmirro får nog lämna när praotiden gått ut.
Kommentera

det tog då en evig tid att få fram highlights på hockeyligan. har dom typ 1 anställd datatekniker eller ? :P
Kommentera

Oj, oj, oj. Krigsdans på Ollan. Herregud vad skönt.
Kommentera

Linus Omark *klapp klapp klapp* Linus Omark *klapp klapp klapp*

Tack för årets Rembrandt! Satan vilken underbar trepoängare. Jaså, gjorde han ett mål framåt också? Å fan, det minns jag inte...
Kommentera

stoff: Blir dyrt om båda bröderna vill ha 900.000kr /mån ;-) haha skämt å sido :)
Kommentera

Fy fan vad skönt. Helt otroligt att Timrå för en gångsskull lyckas vända ett underläge. Jag satt och försökte gräva mig ner genom soffan när Omark gör årets mål. Tur för mig att jag inte hann så himla långt innan Moe kvitterade. Tror inte att mina värdar hade uppskattat om jag ätit mig igenom. Tack Timrå IK.

Sjuk kväll egentligen. Jag tror att jag satt med två hockeyorakel ikväll.

Sjukt viktigt seger. Men det som sitter kvar på näthinnan är ändock Omarks mål. Tur då att känslan i kroppen skriker 3 poäng till Timrå efter den här kvällen. Jag myser.
Kommentera

stoff: Ja dom går ut... Men Rögle vill knyta upp dom på 2 år och dom har gått ut med att dom vill stanna
Kommentera

väldigt skönt med 3 poäng. bröderna abbot skulle man inte tacka nej till heller 3 nya mål ikväll från dom nån som har koll om deras kontrakt går ut efter denna säsong
Kommentera

Olle:

Var det någon fler än jag som hörde infantilt gråt och skrik under Jämtinintervjun?

Har inte Roger Melin slutat träna LHC?
Kommentera

Vilken kväll! Vilken match! Vilket MÅL! Vilken bjudning! Vilken kanon!

JA, så kan man sumera vinsten och ack så viktiga 3poäng.

Härligt Härligt

Nu rider vi på vågen och bara kör, så kommer slutspelet så sakteligen komma närmare vårat älskade Timrå.
Kommentera

Simmalugnt: Nåja. Du vet väl vad niklas anderssons glansiga ögon och den där blicken som alltid tycks vara fäst på något långt bort i fjärran betyder, va? Tyckte jag hörde lobotomi någonstans...
Kommentera

Simmalugnt: Jo, det kan man nog kanske tycka, men en del bara glider in i studion o sitter som en pösmunk o bara sågar utan att ta reda på hur nåt ligger till öht.
Kommentera

Simmalugnt: Knal 9 är ett skämt dom har alltid tryck ner timrå sen dom fick prata av sig om Elitserien. noll kolla, karl jävlen!

MEN FAN JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ LYCKLIG VI VANN JU FÖR FAN :D 3-4 MOHAHAHAHAHHA!!!! EN TILL BORTA SEGER OCH EN TILL UDDAMÅLSVINST!! MYYSIGT!!
Kommentera

Jag har inte sett en enda bortaseger på hela säsongen vad jag kan minnas...
Bestämde mig därför för att bojkotta denna viktiga match.
Läste här på HS att det var 2-1 till Luleå efter två perioder, tänkte smärtsamt att: Jaha, uddamålsförlust som vanligt!
Gick sedan och vilade hela sista perioden. Hade telefonerna brevid mig.
Tänkte någon lär väl höra av sig OM Timrå kvitterar.
Väntade... Väntade... Och väntade...
Klockan 21.15 hade jag inte hört någonting, gav upp!

21.19 fick jag så SMS'et! Jag vågade inte tro att det var sant ens att Timrå hade tagit 1 poäng. Men 3 poäng - så fullkomligt j-vla UNDERBART!!!
Dessutom hade Luleå tydligen gjort 3-2 efter Timrås 2-2 kvittering, då blir det hela än mer ofattbart. Bad just att få matchen inspelad...

Jag lovar att hålla mig undan tv'n även fortsättningsvis när det vankas bortamatch! ;-)
Kommentera

Ser för första gången kanal 9:s hockeyextra och upptäcker till min stora förfäran att Niclas Andersson fortfarande kommer undan med bedrägeritermen hockeyexpert.

Karljäveln sitter och gör sig lustig över Challe och att han har sagt sig inte vilja ha några nya spelare och att det sedan värvats tre stycken.

Borde man som hockey"expert" inte ha koll på nytillkomna skador?
Kommentera

Vicket jädra svammel (som vanligt) från elitserieextra, sågar Timrås värvningar utan ha tatt reda på varför man tog in nate (på tryout). vi har ju för bövelen Hynning, Bogg o Andersson långtidsskadad och får inte ens ihop fullt lag annars......suck....småtyckare skulle min gamla historiemajje sagt :-P
Kommentera

kryptonit: Nja, jag tror mera på en permanent lobotomi i hans fall. Se upp därnere här kommer en Grönstedts XO till dessert. Vilken kväll, i morgon ska den trakasserande arbetskollegan uppe i Lulio få veta att han lever. Sabla videolovers...
Kommentera

Cartman: Crippe var riktigt duktig då också sen bara försvann han. Han var nästan mer teknisk än Zäta kändes det som men så blev det bara skit.
Kommentera

Kung zäta är i en annan liga;)
Kommentera

Cartman: nu tar du i lite. :P
Kommentera

dr-nix: Men de måste ju vara en av dom tråkigaste kommenatorerna som nånsin kommenterat en mach. Sen i tanken, å helt onyanserad. Ingen inlevelseförmåga alls. Tror han gick på Haldol el nåt!
Kommentera

JAAAAA! Mika "fucking" Pyörälä, bästa spelaren vi har sett på länge.
Kommentera

dr-nix: Jag håller helt med. Vi har väl tappat en 8-10 tvåmålsledningar känns det som så det är fanimej på tiden att vi har lite flyt vi också.
Kommentera

Loma: Jag tycker vi tappat många matcher den här säsongen, igentligen för många för att vara godkänt. Många av dom här övertidsmatcherna borde man kunnat vinna och många uddamålsförluster känns onödiga.
Kommentera

Olle: Ta mig fan jag också...prutt på´re!!!! sen kan man kolla på kanal 9s hockeykväll med dry-Petter med glädje.
Kommentera

Rätt svar på omröstningen till höger är alltså både alternativ 1 och 5
Kommentera

Luleå klacken, skrek bara. HATA TIMRÅ eller DOMMAR ***** eller HATA SKELLEFTEÅ
Kommentera

dr-nix: Vi har knappt haft några flytmatcher så det finns många att ta av.
Kommentera

Föresten var det bara jag som tycker kommentatorn var dålig. Alltså jag har hört sämre (bl.a. på P4) men han irriterade mig iaf.
Kommentera

ÅÅÅÅ Vad skönt, så otroligt skönt. Fan vad underbart!
Kommentera

ikväll var det verkligen ' vi är Timrå och vi ger aldrig upp '

Tack Mika , nu kan man sova gott och längta till täljematchen.

Underbart
Kommentera

Herminator: Det här var ju inte bara, med timråstandard, en mycket överraskande och smått otrolig utveckling av matchen, fy fan vad gott att få ha det där lilla flytet och ÄNTLIGEN en distinkt puckjävel upp i krysset. Jag följer ditt exempel och plockar ner något från hyllan tror jag.
Kommentera

Jag har erektion, fortfarande...

Flytet infann sig och målen kom, äntligen! Viktigare poäng än de vi tog idag är svåra att finna.

I övrigt så är det lätt att konstatera att Modig, Luleåpubliken och kommentatorn verkar sakna några kromosomer.
Kommentera

MB: Makalöst, det trodde jag aldrig, framförallt inte efter 3-2målet. Vilken moral att komma tillbaka och dra plösen över medgångs-Luleå. Härrrligt !!!!
Kommentera

Snelhest131: Det motsatta får man väl säga om stjärngänget Frölunda som nu i allra högsta grad är med och krigar om kvalserieplatserna ;o)
Kommentera

Dom här 60p lagen ska nog passa sig, jag trodde dom var onåbara men kan Timrå avsluta bra så kan man ta sig förbi dom (då måste man ha fler flytmatcher givetvis). Jag tror inte MoDo kommer dala utan dom kommer nog fortsätta ta poäng och Rögle begriper jag mig inte på men dom verkar ju ånga på.
Kommentera

fighter: Ge dom gôa göbbarna va de tål...
Kommentera

tvilligarna abbot går ju inget annat är imponeras av.
Kommentera

Herminator: Putäll på er, grevar och baroner !
Kommentera

Man måste ju lyfta på hatten endå, stark vändning alltså.
Kommentera

JD: Jag hälsar just på min 12-åriga Glennfiddich i barskåpet här hemma. Salut!
Kommentera

MODOJohan: Tackar och tack detsamma! :-D Ikväll är jag storsint....
Kommentera

Ojoj ojojjoj vad underbart!!! nu sover man gott inatt,går upp med ett leende
kl.05:00 imorn åker till jobbet inne i göteborg bland div sura frölunda miner
kan jag tro.
Kommentera

Är inte nöjd med försvarsspelet men det är inget nytt. Sedan kan det ha lite att göra med självförtroendet, jag tror att en del av problemet är att man har haft lite problem med bortaspelet. Det flyter inte riktigt på även om man idag var bra i första och tredje.
Kommentera

Foyn: Kan du gen dig fan på....skål!!! Fan vann vi SM-Guld??? Känns så!!!!!
Kommentera

Grattis till 3 poäng!
Kommentera

Faan va skön seger! Hoppas och tror på 3 nya poäng på lördag. :)
Kommentera

Hassan: Ett litet steg för mänskligheten, ett gigantiskt steg för TIMRÅ
Kommentera

mikenomad: En av de viktigaste trepoängarna i Timrås historia vill jag påstå. Detta blir strid på kniven ända in i omgång 55. Nu tar vi tre pinnar mot SSK och ser till att såga av dem färdigt!
Kommentera

MB: Fan va gööööööt !! Liket lever ! Nu är det fan bärs på lördag !!!!
Kommentera

« · 1112533 · »