1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590776 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-01-15

« · 1112533 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tre poäng och bortavinst, KANON!

Men spelet var inte det bästa och vår nya "stjärna" rosade inte marknaden.
Mycket dräll med pucken som vanligt och det var tur att inte Luleå var taggade idag, men tre pinnar är tre pinnar.

En ny måstematch på lördag och ännu en ny vänsterforvard, Martin Sonnenberg som ska visa upp sej. Nate DiCasmirro får nog lämna när praotiden gått ut.
Kommentera

En sjuk match.

TIK äger första och spelar bra, sätter hög press på Luleå. Men sedan var det inte mycket att hurra över, vi har sjukt flyt som vinner denna match.

Bedrövligt spel. Men ändå den skönaste och viktigaste segern i år. Nu är vi med i racet om slutspel igen.

Roligast av allt är att vi kan ligga på slutspelsplats på lördag, 1 pinne efter Brynäs.

Brynäs till kvalserien? Eller varför inte Frölunda?

På Lördag är det bara gå all in på TIK, kan inte tänka mig annat än 3 poäng.
Hoppas bara alla papper för Sonnenberg är klara tills dess.
Kommentera

Fyfan va jag kommer sova gott inatt.
Kram på er alla! :) *happy*
Kommentera

Rätt skön och viktig seger, skön segerdans på ollan med TT o Skarre..

Godnatt TiKeRzZz
Kommentera

Jag älskar Mika Pyörälä och hela Timrå IK idag. Skön match fast man blev både arg, glad, ledsen, överraskad och överlycklig flera gånger om.

Vit och röd - Hockeyglöd =)
Kommentera

Vi svor en hel del ikväll över att övriga resultat inte gick vår väg. Kan tänka mig att en och annan gårdare svor rätt ordentligt när Pyrret satte segerpucken! :-)
Kommentera

mikenomad: Kan dom gott ha det, O8:orna!
Kommentera

Vilken underbar seger mot Norrbottningarna! Så skall en slipsten dras. Taskigt för Omark med ett drömmål och att då inte få vinna matchen.
Kommentera

John K: Vadå taskigt? :)
Kommentera

Hur Jimmy lyckas få ihop allting så lysande i sin blogg i sitt exalterade tillstånd är för mig en gåta. Briljant.
Kommentera

T T: Han är bra idag. Förutom att han verkar så lyrisk över Timo.

I övrigt så var krigsdansen det bästa hittills denna säsong och jag tackar för att jag varit med om den. Vilket tryck, vilken stämning, vilka känslor!!! Pratar givetvis om Pyöräläs 4-3 mål.
Kommentera

Skarin:

Vilket O´Learys var ni på? Det nära hamnen eller...?
Kommentera

Repris nu, två minuter kvar. Känner att det kan gå vägen. :)
Kommentera

T T: haha gött att somna till! Tror jag dock skulle få magsår av reprisen! Berättade i detalj om matchen när jag plockade upp damen ifrån jobbet och hon sa bara "Ja... du är sjuk i skallen... hur orkar du!?"

Ja hur orkar man älska Timrå så mycket egentligen!? Tydligen väääldigt mycket iaf!=) Gonatt!
Kommentera

Yellowcard: Ja inte är vi friska! :)
Kommentera

DJ Hemp: Jepps. Det riktiga O´learys helt enkelt.
Kommentera

Yellowcard: Jag menar HUR friskt är det att sitta o skrika i bilen över ett mål som om man vore på plats?!
Kommentera

Jag tänker ligga med Styf efter denna match. Hans 2-2 är bland det bättre jag sett på modern tid. Tack. Tack Pär Styf för att du finns.
Kommentera

Skarin: Jag tror inte han vill. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Det vill han visst. Fast inte på det sättet. Vi kan kramas iaf.
Kommentera

Skarin: Ha ha :)
Kommentera

Skarin:

Japp, det riktiga. Har inte varit där sedan inför en GIF-match i höstas, tror jag. I kväll hakade jag på det där SVT14/C+-erbjudandet. Sällan har linjen mellan torsk och seger varit så tunn. De skönaste vinsterna uppstår alltid när man egentligen har gett upp. Tre poäng till skänks, om än välförtjänta - man tackar!
Kommentera

Fruktansvärt skön seger. Dessa tre pinnar var välförtjänta. Men en sak begriper jag inte... Hur kunde egentligen 2-1 målet bli godkänt ??

Ska inte poängen räknas bort om en spelare från anfallande lag befinner sig i målgården när pucken går över linjen?. Någon som har en logisk förklaring ?
Kommentera

-Gurra-: Ska vara att domaren ansåg att spelaren avsiktligt pushades in i målgården av en Timråspelare antar jag? Så lät det iaf. på Lavander som tyckte målet var klockrent typ.
Kommentera

stoff: "nate kommer bli din nästa besvikelse

stoff
Igår kl. 23:46 | | Permalänk "

Nej, för jag hade inte sånna förhopningar på Nate.......
Kommentera

Jag fattar inte hur man kan bänka Lander och låta Sundh spela, Helt obegripligt.
Så iskall Sundh är för tillfället så platsar han inte i Bobarna.
Lander däremot blir bara bättre o bättre, lite mera fysik och han kommer bli riktigt jäkla bra. För tillfället petar han Axelsson o Sundh även Samuelsson alla dagar i veckan.

Sedan får vi ju hoppas att Lotvonen nackspärr sitter i sådär 13-14 omg till.
Han blir bara ämre o sämre.

För övrigt en riktigt jäkla skön vist igår.
Kommentera

På lördag gäller det att alla som på ngt vis vill Timrås bästa beger sig till
E-on arena. SSK kommer inte att lägga sig ner och dö utan man kommer att kämpa för de supporters som kommer upp i guldklubbens regi.

Jag hoppas klacken är mer uthålliga än de var mot DIF och att man får igång sittplatspubliken bättre.

Jag brukar aldrig skriva något efter en match för det mesta brukar ha sagts, men jag blir riktigt förbannad när jag läser vissa skribenters inlägg.

Kan inte vissa av er ha lite mer is i magen och vänta med en analys till EFTER matchens slut? I ena inlägget är laget inte värt ett skit, backarna ska bytas ut, Challe&Nygge ska sparkas och forwards är värdelösa. Av samma skribenter kan man i nästkommande inlägg läsa att laget har en jävla härlig moral och forwards jobbar och sliter och gör ett jävligt gott jobb.

Jag kan mycket väl förstå att man under matchens gång blir förbannad på vissa spelare som gör tavlor eller missar öppet mål, men en stilla önskan till er som känner er träffad-ha lite is i magen och analysera matchen när den är slut, det blir liksom en mer rättviss bedömning då.

ALLA till E-on i morgon!
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, taskigt för honom. Att jag sen tycker att det var bra är ju självklart, vi ville ju ta hem segern.
Kommentera

Tikinmyheart: Kanoninlägg du skrivit, verkligen jättebra.
Kommentera

-Gurra-: Är det inte så att pucken hade varit i målgården innan spelare låg där, alltså godkänt mål?
Kommentera

Tikinmyheart: Där slog du huvudet på spiken.
Kommentera

Tikinmyheart:

Jag skulle vilja påstå att många av de som sitter här och skriver under matcherna är exilare. Åtminstone under hemmamatcherna och att då skriva saker i affekt under matchens gång är inte konstigare än att stå i klacken och vädra sina åsikter. Det är inte heller världens mest nyanserade plats alla gånger.

Men har man inte tillgång till klacken som ventil och mötesplats under matcherna så är det lätt att HS blir en tillfällig ersättare.

Vi vid datorn slits lika mycket mellan hopp och förtvivlan under matcherna och det du beskriver är bara naturliga uttryck för detta.

Det är min åsikt.
Kommentera

Simmalugnt: Skillnaden är att det som skrivs här sparas för alla att gå in att läsa. Det gör vanligtvis inte det du får ur dig i klacken.

En form av chatt-funktion som försvinner vore att föredra.
Kommentera

JimmyH:

En match-chat vore en utmärkt idé.

fast jag står för det jag gör eller säger i klacken till 110%, detsamma gäller här.
Kommentera

Simmalugnt: Ja du ja. Men inte alla.
Kommentera

Maggan: Pucken lämnade även målgården och puttades in igen.
Kommentera

actionleif: Fast man får ju inte putta in Luleåspelare i målgården... Då spelar det liksom ingen roll.
Kommentera

JimmyH: Nej men jag svarar bara på Maggans inlägg.
Kommentera

JimmyH: En match-chat här på HS vore kanon, någonting för Marcus att baka in i HS+ kanske? Jag skulle bli HS+ direkt iaf.
Kommentera

Berglund: Nu ser ju jag iofs alla bortamatcher ändera på TV eller dator, men dom gånger man ser på datorn har man alltid detta forum öppet.
Kommentera

RTS: Att Sundh inte presterar speciellt bra i målprotokollet kanske beror på att han spelar i defensiv uppställning. Där är han jävulskt bra tillsammans med "Bagarn". Om han placerades i en annan omgivning i stället för t.ex Björn Svensson då skulle han med säkerhet ha presterat i ungefär samma klass som Björn. Tror du mig?
Dessutom är jag ganska så säker på att Oskar är mycket bättre än Björn på det defensiva.
Kommentera

Dunc: Exakt , tänk om Sundh också fick spela med Timo och Mika. Man kan ju prova någon match för att få igång offensiva biten för Oscar.
Kommentera

Nja Svensson är lite mer teknisk än Sundh, visst kan Sundh producera men han är inte samma spelartyp som Svensson i mina ögon.
Kommentera

Andersson: Om nu Sonnenberg ska spela center så har nog BS spelat klart i förstafemman åtminstone. Möjligheten finns väl fortfarande att han tar plats bredvid Tenkrat istället för DiCasmirro men det handlar väl då bara om tiden till dess att Hynning åter är på is. Att då spela in Sundh i en offensivare roll känns rätt onödigt sett till tabelläget.
Kommentera

Dunc: Exactemente! På radiosporten ansåg dom att han var bäste Tikare igår kanske inte offensivt sa dom men defensivt är han en jätte.
Mycket imponerade var dom av Sundh igår.
Kommentera

Dunc: Håller absolut inte med dig.

Sundh har nog haft flest givna mållägen av samtliga Timrå forwards.

Om man börjar med det offensiva spelet, så saknar inte O Sundh lägen precis,det är iofs starkt att ofta hamna i lägen där målchans ges
Men öppet mål skall nästan till om han skall måla.
Sedan måste han vara elitseriens ofarligaste spelare när han går in i offensiva zon och alltid avslutar med ett handledskott från tekningscirkeln mitt i magen på målvakten. Inte 1 på 200 skott av dessa har en chans att gå i mål. Dock skapas en tekning i offensiva zon.
Detta gör även B Svensson o Axelsson för ofta.

När det gäller det defensiva spelet så är det ofta han slarvar att rensa ut pucken när tillfälle ges. Tyker inte han är den jätte i försvaret som du menar, han har en bra bit var till Boggs nivå tex
Har sett ett antal ggr per match när Sundh drällt med pucken och motståndarna skapar tryck igen.

Sedan skall man komma ihog att Sundh rejält mkt mera speltid jämfört med B Svensson.
Hade Svensson haft samma speltid/förtroende som Sundh hade han haft betydligt mera poäng.
Nej O Sundh håller inte måttet i nuläget.
Kommentera

RTS: errr Hela Timrå suger på att rensa pucken ur zon, vilket lag har du kollat på den här säsongen?!
Kommentera

Hahl Bundy: Såg du matchen och lägena han brände?

Däremot var B Svensson en av matchen giganter.
Kommentera

RTS: Wandell & Pääjärvi missade öppna mål bägge två...
Kommentera

RTS: Nej, jag satt i bilen på väg hem från ridskolan. Hörde på radiosporten från ställningen 2-1 o där ansåg dom det jag nyss sa.
Kommentera

« · 1112533 · »