1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590770 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-01-15

« · 1099001 · » Till forumet

Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hejsan jag har funderingar om det är någon som ska upp på Lule-timrå
den 15 januari 2009

Med hälsning Timrå supporter i fiende land

Tik0920
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tik0920: jo man är la sugen.
men senaste gåmngen goick de juh inte så bra.
så ,mycket tokiga och skumma mäniskor där uppe::P
Kommentera

TikRikard: Tryck in mig där så kommre jag upp jag med!
Kommentera

Sen undrar jag om Dagbladet sikta på en Göteborgslansering? då de har ett helt uppslag med Nubben och hans Frölunda, tidigare så var i alla fall Dagbladet en tidning riktad mot Medelpad. Linkan och TIK då kanske?
Kommentera

Anonymous: Jag tror att du är lite off-topic:D
Kommentera

T T: Det var tydligen högt tempo :)
Kommentera

...men nu är det ny match och nya möjligheter. Glöm det som varit, jag är inte bitter ;)

Lulä blir en svår nöt att knäcka, men det är ju vi som MÅSTE vinna.
Kommentera

Skarin: Svår nöt är bara förnamnet. Luleå har kommit tillbaka från sin minisvacka och är svåra att få hål på och har medgång igen. Nä, det är ingen önskemotståndare, tror faktiskt vi får vara glada om Timrå kan hålla siffrororna nere. Som du skriver är det vi som måste vinna , Fuleå kan unna sig en förlust, men det tror jag inte så mycket på. Usch, programmet framöver ser riktigt avgörande ut , både med tanke på slutspel eller kvalspel.
Kommentera

HATA BJÖRKLÖVEN!!!
Kommentera

Det löser sig , MODO förlorar mot Brynäs i swedbank imorrn och vi knycker 3 pinnar uppe i Luleå

se där , topp 8 igen ;)
Kommentera

Andersson: Jag skulle nästan gilla en Brynäs torsk, Ok vi kommer upp på 8:e plats om MoDo torskar men hur länge? Känns mer troligt att Brynäs skulle åka ner och hålla sig där. moDo är på väg upp! Dom tog Rögles plats, och vi tar Brynäs plats! så på "lång" sikt tror jag vi tar Brynäs plats och inte MoDos så Brynäs kan lika gärna börja förlora redan imorgon.
Kommentera

Blizzard: är väl ingen katastrof om MODO missar slutspelet eller hur ? =)
Kommentera

Andersson: näe ;-) men känns endå illa att brynäs ska gå upp på 63poäng då är det verkligen bara MoDo vi slåss mot nästan....Får bara dåliga vibbar av det, men men vi får gärna ta MoDos plats inga problem för mig :P
Kommentera

Blizzard: MODO - Brynäs 2-2 Luleå - Timrå 2-4 då är vi 8 , dessutom nära Brynäs ;)
Kommentera

Andersson: där satt den ;) genast på bättre humör :) får be till hockey gudarna inatt och imorgon ! Och så ska man ju göra alla Ritualer man har för sig
(m, jag är en sån människa, som verkligen måste göra olika saker specielt, fast bara inom hockey :P )
Kommentera

Andersson: Du förutsätter med andra ord att Rögle förlorar mot Frölunda.
Kommentera

Paddan: Ja det kan man ju hoppas på
Kommentera

Fan, det känns som att slutspelet detta år inte är stort nog för oss båda. Och då syftar jag på Y-läns representanter. MoDo verkar, om än på lösa grunder, vara uppe ur sin djupa svacka medan vi fortsätter att vara det där "varannan-match"-laget som aldrig kan lämna ingenmansland. Brynäs lär nog fixa det, så känns det i alla fall. Medan Rögle hänger ganska löst, så länge de inte får något gratis av halvsovande videodomare. Att det ser ut att bli en strid ända in till mållinjen är annars något jag verkligen älskar. Forza elitserien! Frågan är nu om en sådan som Sonnenberg kan utgöra någon skillnad? Har ingen som helst aning, vi kan bara hoppas. Det känns dock jävligt trist att den där backförstärkningen man drömde om inte tycks bli verklighet. Kanske blir denna uteblivelse vårt fall i slutändan? Men går sådana som Lehtonen och Styf skadefria säsongen ut så kan vi knappast skylla i från oss...
Kommentera

Blizzard: Berätta om dina hockey-ritualer! Jag har också en del sjuka inför varje match... Eller ja, seminördiga kanske man ska kolla dom=) Alltid rödvita sockar på mig t.ex. som mamma har specialdesignat haha.. Brukar ta på mig Timrå-kallingarna när de är tillgängliga osv. osv.

Nagelbandet brukar i regel redan vara borta redan två timmar innan matchstart. Man analyserar allt som går att analysera, läser runt på olika forum/hemsidor för att få föraningar och vibbar inför matchen. Ja där kom en del förberedelser!
Kommentera

Yellowcard: Om vi pratar förberedelser så tar jag alltid en promenad till ICA med hög musik i lurarna. Väl på ICA så köper jag 1,5 liter Coca-Cola(Dricker inte hela på en gång, såklart) samt 200g Kina-puffar(den röda påsen). Detta inköp sker oftast på vägen hem från skolan. Väl hemma så läser jag igenom allt jag missat här på HS. Sedan är det bara att ladda tills matchen börjar.

Ikväll vinner vi!
Kommentera

Yellowcard: Jadu jag hittar fler och fler hela tiden, om vi vinner och jag gjort nå speciellt då måste jag nästan göra det nästa match också. Jag brukar välja speciella kalsonger helst röda lr den färg vi vann med förra matchen, jag stänger alltid av datorn före mobilen (endå gång jag stänger av dessa prylar) jag måste sitta på en speciell plats i soffan (detta är jobbigt när man hoppat upp och skrikit på mål ett antal gånger) har även fått dåliga vibbar av lampan vid TV'n så den är släckt. Och jag säger aldrig innan match att vi ska vinna....Och varje gång motståndar laget säger "vi kan vinna det här", då säger jag "nej nej nej" i mitt huvud, haha :P men vette fan om de funkar längre 10:e plats är inget att hurra över....Det låter ju så patetiskt men missar jag en sådan sak, ja då sitter det långt in i huvudet att det var just därför. Och kommer jag på att jag missat nått då är jag nervös i matchen!
Kommentera

Sonnenberg spelar tyvärr inte , enligt Dagbladet , han kommer på Fredag.
Kommentera

Andersson: Nu får du den här länken:
Kommentera

JimmyH: eh ??
Kommentera

JimmyH: Jag som trodde den här passade bättre
www.youtube.com/watch?v=sPHMnREkLiY&feature=related

Fast iofs så tror jag väldigt mycket och oftast inte särskilt rätt.
Kommentera

JimmyH: aha det stod på hemsidan också
Kommentera

Kvällens tre musketörer:

Patrik Sjöberg.
Fredrik Carlman, Anders Johansson.
Kommentera

Jag säger 2-4 målskyttar: Wandell, Pyrret, De Caz och Moe
Kommentera

Jag hoppas st.nu skämtar med oss aprillo när det står att RJ spelar i 3:e backpar o Tomas Skogs är 7:e back.
Kommentera

Hahl Bundy: Dom hade väl även Robin Olsson i Luleå som matchens profil va? Redan igår kunde man ju läsa att han var sjuk,tycker ST borde kunna hålla koll på sånt.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag litar inte på ST. I matchen mot Djurgården tror jag det var, bildade inte ens Moe och Lehtonen kedja med Pärssinen och Pyrret.
Kommentera

Blizzard: Haha shit och jag som trodde jag var lätt "hockey-störd" =)
Kommentera

Apropå omröstningen (Lulä ikväll): varannan tror på 3 poäng. Kul med optimister, Lule-supportrarna ligger säkert på 90% för hemmaseger.

Och Challe var inte imponerad av Lulä, undrar hur impad han är efter matchen ?

Tips: Lulee - Timrå 5-2
Kommentera

Glömde. *bump*
Kommentera

T T: Tre centrar och fyra ytterforwardspar ger alltid en något besk känsla.

Ses på ollan om 5.
Kommentera

FM: Sebbe är sjunde och det innebär att RJ-Skogs får nytt förtroende...
Kommentera

Loma: Förjävligt.. Sebbe klassar ut RJ alla gånger.
Kommentera

Yellowcard: Sebbe är en säkerhetsrisk också, dessvärre är det svårt att vara sämre än RJ är f.n....lite pest eller kolera över situationen.
Kommentera

mikenomad: Skulle jag välja så väljer jag RJ, han är lite hårdare i egen zon, tycker jag.
Kommentera

mikenomad: Man vet ju på förhand att RJ kommer säkert åka ut två gånger ikväll, om inte mer... Tycker inte vi är så duktiga i boxplay så det kan ju innebära ett mål i baken. Sen på sena tycker jag RJ sett jävligt slö ut.

Visst kan Sebbe göra lite missar osv. Men väljer honom alla dagar i veckan för RJ.
Kommentera

mikenomad: Håller med. Tycker inte Sebbe håller ordinarie elitserieklass än så länge. Men i dagsläget tycker jag det är vansinne att spela RJ framför Erixon. Sebbe kommer ju vara kvar i föreningen och kan växa stort till nästa säsong, RJ ryker förhoppningsvis all världens väg
Kommentera

RocknRolf2: Jo jo håller med om att Sebbe inte håller klockren klass än så länge, men just det jag menar, i nuläget tycker jag det är konstigt att han inte får spela istället för RJ.
Kommentera

Visas matchen på nätet någonstans förutom Canal+ ikväll?
Kommentera

Någon som vet om det är möjligt att se LHF - TIK på internet? Vill gärna ha en länk i så fall...
Kommentera

jens_88: Jag har letat men ja har inte hittat en enda sida som streamar....
Kommentera

Yellowcard: Sebbe hade ett par hårresande indianare senast...vet inte om det är nonchalans eller om han helt enkelt inte hinner uppfatta situationerna rätt och blir stressad..
Kommentera

mikenomad: Men RJ är så usel att man vill grina...bara att plocka pucken av honom åsså det där evinnerliga hakandet. Karln hänger inte med!
Kommentera

« · 1099001 · »