1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-10-22

« · 1190560 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Rooster23:
Hmmm...vet inte vad det är med Lindbäck, men dt ser inte bra ut det här. Påminner om Backe. Minst en tavla per match. Då blir man aldrig poängräddare

Som jag alltid sagt: Förderar Kapanen typen, som är överjävlig i nio matcher och sedan släpper in tio bajsskott i tionde matchen. Vet ni vad...

Vi har en sån...

Åke!
Kommentera

Rooster23:

Jag har försökt släppa det där med skrock, men varken webb-radion eller sportradion har fungerat bra genom åren.

Så slå av!
Kommentera

Nödvändigt att ta utvisning där men Hellström som kör in klubban i Lindbäck vid blockeringen bara måste köttas ner med ansiktet i isen där. Stå upp för Lindbäck!
Kommentera

Synd på Moes utv där, men han hade inget att gör när Skogs gjorde sin patenterade "tappa puck i egenzon" fint.

Vi kom av oss där efter en fin period.

Kommentera

Tungt nu
Kommentera

The great one: Man slår på webradion och direkt ett friläge för Luleå och utvisning. Ska man slå av?
Kommentera

Praktmiss nr. 2 av Lindbäck som väljer att stå kvar istället för att spela bort pucken och vips så har vi boxplay igen.
Kommentera

Som sagt, angående Lindbäck kontra Backlund så tycker jag Backlund har fått för mycket skit genom åren.

En chansning av Challe när Hynning tog straffen, nu lär han inte göra mål på hela säsongen...

Spelet ser fortfarande lika dåligt ut, långt mellan lagdelarna inga snabba spelvändningar. Individuella prestationer som håller oss kvar i matchen.

1-2 Nu kör v!
Kommentera

snyggt, efter några snygga pass
Kommentera

2-1 genom Pääjärvi. Skönt. Sätt 3-1 nu också. Pärsinnen.
Kommentera

Härligt :) pääjärvi
Kommentera

Hoppsan riktigt vackert!
Kommentera

Det där var ett snyggt anfall! härligt mål!
Kommentera

dr-nix: Det är ju fan att de inte kan ha hjälmen ordentligt på sig, samma igår när Leksandskillen blev proppad mitt på plan, hjälmen for av, det är ju farligare än tacklingarna.
Kommentera

Challe: "Sebastian Erixon kommer ju lite efter där efter ett långt byte..."

Varför måste han hela tiden namnge dom spelare som han tycker har begått misstag, i tv-intervjuer?!
Kommentera

Olle: Nja nu blev jag osäker,
Kommentera

Kattgubben: vafan det är ju klart att det troligtvis bara är en hjärnskakning om så kraftig.

Efter Sannys smäll nere i göteborg var det där ingenting. Fan minns fortfarande blodet på isen, Sanny låg helt orörlig. Några ögonblick där trodde man det värsta..

Det som hände Raffl var otrevligt helt klart men inte ens i närheten av Sannys smäll som sagt.

Kommentera

sahp: Alltså matchen på Tisdag kan bli det viktigaste derbyt på länge.
Kommentera

RTS: Klev Styf in där efter att Karlsson gick av eller kom han tillbaka? Missade totalt detta.
Kommentera

Fan vi skulle ha slagit Modo, de är FÖR KASSA nu.
Kommentera

sahp: Dom skulle ha spelat ihop sedan match nr3 el 4
Kommentera

Johan J: Gott o blandat, men han kommer göra denna backbesättning gott.

Sedan undra jag hur länge man Karlsson får stanna?

Sedan kan man ju ha synpunkter på  att ha Skogs o Karlsson i samma backpar,

Kommentera

Kattgubben: När dom rullade ut honom så såg han ut att kunna prata utan problem, ögonen såg nästan ut att hänga med också. Lyckligtvis var det nog inte värre än en hjärnskakning.
Kommentera

Vi kan ju småglädja oss med att Modo ligger under med 2-0 iaf :-P
Kommentera

Tycker att Hynning och Pärssa snurrar på rätt bra i Luleås zon. Tror de hänger minst en ikväll !
Kommentera

Jag ser många hockeymatcher av alla olika slag. Men när det kommer till mitt egna lag, som idag kallas för timjå (med all rätt) så blir allt grått och tråkigt. Det ser så segt ut och är så orejält att jag nästan blir mörkrädd.

Tjusig dundertavla av Anders iaf och mysig straffskytt.

Tittar vi på laguppställningarna inför matchen så borde timjå kunna ta en poäng.
Men då måste man börja spela.......ishockey.

Fina missar av Pärra också. Illa!!!!!

Det positiva är väl att Sonnie är med. Han är inne i skiten framför mål. Tacka honom för 1-1.

Nu måste vi börja spela ishockey, även om det kan vara kul med innebandy med låg fart ibland också.
Kommentera

Kevin O Shea: Oki jag förstår dig,Känns på samma sätt för mig när nubbenboys får pisk.
Men som läget är nu så är det full fokus på TIMRÅIK.skulle smaka med poäng ikväll.
Kommentera

Enligt kurirens blogg så kan Raffl röra på både armar och ben, vilket såklart är skönt att höra. En rätt kraftig hjärnskakning ska vara det "enda".
Kommentera

Johan J: Ja nä men den här gången hade han ju ca 6 meter till godo. Det håller inte, hans backpartner måste ju vara vid röd för att hinna tillbaka och täcka upp för honom om Luleå kontrar.
Kommentera

RTS: Erixon kan inte spela både höger och vänsterback. Vi får hoppas Caslava kan höja backspelet ett par dimensioner. Hur har det sett ut för honom i Tjeckien?
Kommentera

Johan J: Kolan börjar likna en viss Finlandsfärja jag ej nämner vid namn.
Kommentera

Borde inte Lule och Timrå införa ömsesidigt värvningsstopp. Spelare som gått mellan dessa lag har inte lyckats i någon större utsträckning. Däremot bör ju Timrå värva så fort det finns en spelare med SSK-anknytning ledig, rena j#¤#a dundersuccerna har det i regel blivit.

Off-topic: Det kan inte vara lätt att vara Leksandsfan. Lagupställningen är mer eller mindre identisk med den som FBK vann SM-guld med i förra seklet.
Kommentera

RTS: Nä jag vette fan va Challe håller på med :-(
Kommentera

Är det förresten bara jag som njuter av hela atmosfären i Luleå? Fans, Spelare och Ledare vrålar som om någon just sänkt skotern deras i ett träsk, varje gång en hemmaspelare ramlar. Om vi tar ledningen i andra lär dom börja skandera på den där sorgliga luuuuuleeeeååååå, luuuuleeeeeåååå!
Kommentera

Olle:Straffen som han lägger är riktigt dålig..
Kommentera

Olle: Kolan inte känd som någon skridskoåkare. Han har sett ut att gå riktigt tugnt in inledningen av säsongen och undviker ju rent av närkamper.

Men sina 100 kg anser jag att han ska spela mer fysiskt - det vore konstigt om inte tränare och sportchef också tycker det.
Kommentera

Foyn: Han måste ha dragit en rövare och hoppats på att Hynning skulle lyckas tråckla in pucken och komma igång. Det gick fel, nu har han antagligen ännu sämmre målsjälvförtroende.
Kommentera

Berglund: Skulle vilja säga att det ser ut precis som förut, bra kombinerat med uselt.

Det är vissa moment vi totalt faller igenom, tänker i första hand på den situationen som Abbot med en lite vickning fintade bort både Skogs o Karlsson i ca 30 sek, eller när Skogs har chansen att bara lägga ner pucken från offensiva blå, nejdå mitt på benskyddet så en spelvändning med en jäkligt farlig målchans som följd.

Linbäck är en stor besvikelse.

Challes coching begriper jag mig inte alls på.

Granath i pp och Moe i boxplay är ju bra det.

Kommentera

Berglund:

Det blev bättre mot slutet. 1-1 känns ok med tanke på ramträff av Luleå.

Att låta Hynning slå straffen känns sådär....

Lindbäck...kom igen !! Gjorde ett par bra räddningar efter tabben.

Go go go go !
Kommentera

Challe tar ett märkligt beslut när han skickar fram Hynning ? Fler såna Challe så har du snart inget jobb...
Vinner vi ikväll måste jag dricka två vinnare imorn. Inte stor chans dock, mellanmjölk lär det bli.
Kommentera

Nervös period, första 15 minuterna är ju ungefär lika dåliga som dom brukar vara, sista 5 ser det mer stabilt ut samtidigt som Luleå börjar slarva och kör fast i egen zon. Det är med lycka man kan konstatera att både RJ och Hedström har varit helt värdelösa.

*Lindbäcks utgångsläge bör vara båsöppnare.

*Kolan kliver av efter att ha blåst in i sargen, vilket renderade i ett livsfarligt läge för luleå, vilket föranleddes av att han blev uppåkt, omkörd och bortgjord när han skulle hem och hämta puck.

*Hynning skall inte lägga straffar.

*Bröderna abbot hittar varandra bakom ryggen, i sömnen. Dom blir livsfarliga.
Kommentera

T T: Mjaa fast sista 10 va bra av Timrå, ha nog kunnat haft 1 mål till. O Lindbäck va inte direkt klockren på 1-0....
Kommentera

intervjuaren .. "You can see your own goal here"

haha
Kommentera

Luleå måste ha undrat om de mötte Clemensnäs första tio. Det är underskattning som har räddat oss kvar i matchen.
Kommentera

Tycker det ser skapligt ut ändå, hade nog kunnat stå 0-2
Kommentera

Simmalugnt: Jo vi är ju i den possitionen av tabellen att vi har råda att missa en del för att Hynning skall komma igån.
Kommentera

Raggaren Putte: Eller Anger, Pärrsinen, Sonnen, styf, ja precis alla utom MPS o Axel
Kommentera

Hoppas det där var sista straffen som Hynning fick slå den här säsongen. Han är totalt iskall.
Kommentera

T T: Efter de senaste omgångarna blir man nästan förvånad att domarn inte dömmer bort målet för offside i målgården
Kommentera

Corso borde dessutom varit det självklara straffskyttsvalet.
Kommentera

« · 1190560 · »