1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590565 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-10-22

« · 1189800 Till forumet

Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Man får hoppas att laget mått lika bra av matchvilan som jag gjort....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
mikenomad: 2-4
Kommentera

Hahl Bundy: 1-4! Nu vänder det.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, det är dags nu! Vi är väl enda laget som inte tagit någon bortapinne ännu..?
Kommentera

mikenomad: 2-3.
Kommentera

PEAP: Jag tror faktiskt också på vinst....känns som gångbara resultat allihopa härunder! :-)
Kommentera

Olle: Japp nu kommer vändningen.
Jag är helt övertygad, om inte, så kommer den på lördag!
Kommentera

mikenomad: Stämmer. SSK är näst sämst med 1 borta-pinne.

Efter torsdag är de sämst...
Kommentera

Hahl Bundy: 3p på Torsdag så tror jag att självförtroende finns för att ge HV ett rejält "run for the money" på lördag. Det blir hur som helst en spännande avslutning på den här veckan.
Kommentera

Hahl Bundy: Man ska försöka vara försiktig med att låta optimism ta över istället för standard-neggo-ångesten ;)
Kommentera

Olle: sant men nu har neggo ångesten tagit sig för stora proportioner o man måste väga upp den med optimism. Oändlig optimism :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag ska försöka dra mitt strå till stacken och vara "happy-go-lucky" minst till på Söndag eftermiddag. Hynning nätar på två frilägen på Torsdag! :)
Kommentera

ja tror 5-2
Kommentera

lu93rowa: Ja jag med, ni har nog föga chans mot HV. Fast med eran skadelista så får ni nog svårt att ens göra 2 mål!!
Kommentera

Olle: haha blev du sur? onödigt att tippa när du är här ser jag.
Kommentera

lu93rowa: Hur gammal är du, lille vän?
Kommentera

Hahl Bundy:

Johan Eneqvist i Leksands frysbox kan det vara nånting för Timrå?

En fundering bara från min sida, jag skulle kunna tänka mig att Granath och Gabbe tipsar deras ledning om att han är ledig. Personligen är han för dålig så varför till timrå? Jag bara filosoferar liksom med möjligheterna :)

Kommentera

lu93rowa: Äh, det var bara på lek :)
Kommentera

mikenomad:

Det är olidligt att vara i skridskor.

Ja, då vet han hur jag känner mig. Det var olidligt att se honom i skridskor förra säsongen.
Kommentera

mikenomad: Och en av underubrikerna lyder: "Poänglös", som om det skulle vara en sensation.
Kommentera

Ambroo: Vi får hoppas att defensiven funkar i morgon.
Jag är optimist o tror vi vinner, men det man är lite undrande över är, hur dom ska undvika att bli yra i knoppen när Abbotts börjar leka kull i anfallszon?
Kommentera

Hahl Bundy: finns det spelare som vi kan göra om "back till forward och tvärt om"Skogs till ?
Kommentera

Hahl Bundy: Challe menar som vanligt på att vi måste göra fler mål för att kunna vinna matcherna. Av vad jag kan se så är det fem lag som har gjort fler, men däremot så har vi släppt in flest...
Kommentera

Ambroo: Ja fokus borde ju ligga på att släppa in färre, inte göra fler, just nu. Med detta i åtanke så förstår jag inte varför Lindbäck befinner sig mellan stolparna från start i morgon.
Kommentera

Ambroo: Krogen hit,krogen dit..........
GIV OSS FRID---------- VINN!!!!!!!!
Kommentera

Skön diskussion här dom senaste dagarna. Har läst ikapp i omgångar, och den spontana känslan är väl att man därmed förlorat fler hjärnceller än om man kört en helkväll med absint.
Moralism is da shit, eller nåt.

Nåväl, nu är det i a f match. Vågar inte tro något annat än att det blir en ny, knapp förlust. Vilket givetvis vore fruktansvärt. Snart är tåghelvetet allt för långt från perrongen.

Men, jag börjar tvivla på den gode Challe. Första säsongen var en skadeparodi. Det ursäktade det mesta, liksom naturligtvis utskåpningen av Snippan i kvarten. Förra säsongen såg ut som skit, men det ansågs bero på spelare/felkomponerat lag. Dessutom gjorde man ett helt ok slutspel.
Men i år? Jag vet inte, jag. Inför säsongen var jag, på det stora hela, vansinnigt nöjd med truppen. Jag tyckte - och tycker fortfarande - att man på ett bra sätt försökt rätta till de skevheter och konstigheter som förra årets trupp präglades av. Men: på isen ser det lika erbarmerligt ut. Fan vet om det inte är ännu värre. Framför allt defensivt.

Challe verkar dock inte anse att det är bakåt det brister. Hans recept - i a f signalerat utåt - är att 'sätta chanserna' och göra fler mål. Sure, mål är alltid trevligt. Men vad faen. Var är kontrollen? Den finns inte. Spelar ingen roll om man möter ett skitdåligt Modo eller ett jävligt bra HV - chansen/risken att man sumpar en tvåmålsledning är precis lika stor. Dans på slak lina. Finns ingen kompakthet överhuvudtaget.

Sen måste jag säga att jag störde mig som fan på Månsson-historien. Inte att man missade värvningen, skit kan hända och jag vet inte alla detaljer bakom. Men Challes 'jag ville ändå inte ha hit honom' sänder ju mongovibbar genom hela föreningen. Är det Challe eller Linkan som är helt puckad i det här fallet? Tyvärr tror jag på det förstnämnda.

Nej, nu är det dags att börja leverera. Man kan inte kräva poäng, men jag kräver en total jävla uppryckning i spelet mot Luleå i kväll. Jag ger Challe dom fem matcherna fram till uppehållet. Ser det ungefär lika dåligt ut då som de gjort de senaste 65 grundseriematcherna kommer jag att go RR2 on his ass.

Nu räcker det. Basta.
Kommentera

Bragd-Birger: Att truppen var oerhört tunn innan säsongstart tror jag inte du missat, ärligt. Skulle vi ha en normal frånvaro "Inte Timrå normal" utan 2-3 spelare borta så blir vi kraftigt  försvagade. Skador hör till men hittils har vi varit förskonade, Just detta leder ju till en del funderingar, hur kommer det gå när skadorna kommer, för dom kommer var så säker, och det skulle inte förvåna mig speciellt mkt om dom kommer kring Jul/Nyår då vi har lagets bäste forward  "Lander" samt Mange borta under en längre tid.

Om tåget inte gått innan Jul är jag rädd att raset kommer då om inte truppen förstärks på forwardssidan. Bara tanken att dessa två + ev ett par nyckelspelare borta, tänker i förstahand på Timo, gör ju att man funderar en del.

Timrå har en av ES tunnaste trupper.

Sedan tror jag på seger ikväll, Sker det inte en förändring i spelet denna afton då vetifan vad detta skall sluta.

Kommentera

RTS: Tja, en forward eller två ytterligare skulle givetvis vara trevligt. Å andra sidan vill jag minnas att vi säsongen 03/04 (var det väl?) gick genom i princip hela säsongen på 3 centrar och 4 ytterforwardspar. Där snackar vi tunn trupp.

Jag räknar med att Timrå, precis som flera andra lag, kommer att plocka in något ytterligare namn i truppen framåt jul.
Just nu är jag dock bekymrad över helt andra saker.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är ju inte målmässigt det brister - vi gör tillräckligt med mål för att vinna matcher, det är ju i försvaret det inte håller.
Jag tror att det är 6 lag som har gjort mindere mål än oss, ändå ligger dom före i tabellen (ja, inte MoDo då) - så kan bara Challe få till ett bättre försvarsspel och våra målvakter får ihop en räddningsprocent uppemot 92-93 så skall det här gå vägen.
Det håller inte med 2 (förste)målvakter som ligger under 90 i räddningsprocent, då spelar det nog ingen roll hur många målskyttar vi införskaffar...
Kommentera

Läs denna blogg från NSD- Ola orerar om matchen ikväll.
Killen är ju skön :)
Kommentera

Hör här om Challe o laget:
"Timrå spelar tack vare hans Travmissbruk inte för varandra, och när backarna bara kan översteg åt ett håll bör den moralen finnas. I motgång ser laget ut som en stövare som just fått se ett korttrick."
Kommentera

Hahl Bundy:

Ha ha ha. Mycket roligt faktiskt.
Kommentera

Hahl Bundy:

Hårda ord om Challe...

"En Dressman-ikon som aldrig gjort en dålig landskamp men 13 000 mediokra. I samma anda leder han nu sitt Timrå., står och amatör-gapar efter domare och hänger ut spelare i media bara för att han blir grinig då Timrå tar tid från Solvalla- och TV4-hänget."
Kommentera

PEAP: Det finns ju nån poäng här o där :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Jo, det gör ju det.

Vi får väl hoppas att vi får anledning att gå in och kommentera hans inlägg efter matchen ikväll :-)
Kommentera

PEAP: Japp vi får skicka in Bragd Birger :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Blir perfekt.... :-)
Kommentera

Hahl Bundy: "Läs denna blogg från NSD- Ola orerar om matchen ikväll."

Han bloggar i stil med Kent - svänger sig med snygga fraser som inte lyckas skapa ett sammanhang. En del är helt är obegripligt. Men det blir väl lätt så när det gäller att göra sig hörd i mediabruset och försöka framstå som coloast av de coola!?

Intressant att han ojar sig över Jontes uteblivna aggresivitet! Har vi hört det förrut?!?
¿Kan man bli Bananas? Jag trodde det hette "Go Bananas"!

Jag ska ta på mej Axelssons keps ikvälloch heja som satan framför teven!!!
Kommentera

Jean1: Jag tycker det var skönt eftersom jag önskar att jag kunde komma på sånt där.
I längden kan det bli jobbigt att läsa men inte nån gång ibland, som nu.

Varför måste du ha Timrå attiraljer framför TV:n? Själv har jag slutat med Timråkepsar o annat synligt.
Jag kör timråkallingar lite osynligt o spännande så där :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag måste inte ha Timråattiraljer framför teven; har aldrig provat förrut så det känns som läge att göra det nu.
Timråtrosorna (som inte alls är särsklit spännande) ligger i tvättkorgen, så jag tar den enda keps jag har istället! Blir bra när jag nu har en Bad Hair Day!
Kommentera

Jean1: "en Bad Hair Day".
Det var det längesen man hade ha ha ha :)

Ikväll blir det 4-2 till oss.
Ha det!
Kommentera

Vi kommer inte ta några p uppe i lule. Tyvärr inte en chans.
Kommentera

Hahl Bundy: No Hair Day då?
Kommentera

Lugnt här.

Alla är väl lika nervös som mig antar jag....

Har ju tippat 2-3.

Lägger till målskyttar : Björn S, M Karlsson och hör och häpna Hynning.

Kom igen nu Timråååååååååååååååå !
Kommentera

PEAP: Det är dags för Hynning. Han blir minst 1+1 ikväll!
Kommentera

nixXz: Instämmer, det finns inget, absolut inget, som talar för att det skulle bli utdelning i kväll. Lulä borta är av tradition en mkt svår bortamatch .
Kommentera

U137:

Man kan säga att det enda som talar för oss är att allt talar emot oss...=oD
Kommentera

U137:

Talar för

*Kris möte med tränarna
*Kris möte med spelarna en åt gången
*nött PP och BP sen lördags
*Sonnenbergs energi
*Måste match
*REVANSCH mot hela sverige

Självklart vinner vi idag :) Mohahaha krossa lule!! 2-5
Kommentera

Kvällens tips ( fast jag hoppas att jag har fel )

Luleå 3 Timrå 3

Timråmål : Corso , Axelsson , Hynning
Kommentera

« · 1189800