1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590778 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-10-22

« · 1190857 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Ambroo: Håller med fullständigt. 65 matcher borde ha lärt Challe att det som funkade i Djurgården 2000 inte ser ut att funka sådär superbra Timrå.
Fixa special-teams nu!
Kommentera

RTS: Du märkte väl att Både Karlsson och Granath utgick va? Däri kan ju svaret ligga på varför Skogs fick så mycket istid.

Äh, idag var det ett positivt steg framåt. Vi spelade bra långa stunder och fick med oss poäng. Första på bortaplan för i år. Det kan vara nog så viktigt. Nästa gång kanske det blir 3 poäng tack vare bättre självförtroende.
Kommentera

Nog för i kväll, en pinne tar vi, som det verkar var inte Luleå i tokslag ändå har vi svårt i vissa spelformer, ja då blir inte denna säsong rolig!!!
Kommentera

Ambroo: Ja jag vet inte vad jag skall säga, jag ger Challe tid fram till uppehållet, sedan kan vi ju även passa på att bryta med ett par välbetalda backar när vi ändå är i farten.

Jag är djupt oroad för Timrås fortsatta Elit existens.

Jag skulle kunna säga att allt började när Kenta J försvann, men jag avböjer, för de räddar oss inte nu...

Kommentera

Bragd-Birger:

Håller inte med om att en pinne är en skänk från ovan idag. Det är ett hån från nedan. Vi tar inga pinnar borta, ens mot ett Luleå som bara har en fungerande femma.

Däremot håller jag med om resten. Skogs är just nu ungerfär som en fasförskjuten sinuskurva, som man kollade på under fysiklektionerna. Han är så fel att det nästan är omöjligt att kopiera. Sådär så att man faktiskt tycker synd om honom. Det är liksom inte roligt länre ens att kommentera.

Den enda ljuspunkten är samtidigt den vilande faran. Vi är med i alla matcher, förlorar alla med udda målet, men förlora gör vi likt förbannat, som en töntig kille med fel frisyr som blir kompis med alla tjejer men aldrig får ligga

Fy fan - Jag är nära att ge upp av ren självbevarelse drift...
Kommentera

Ännu en fantastisk insats av CHALLE, Lindbäck, Hynning och Moe.
Kommentera

MB: Som sagt jag håller med om att han har en del brister. Inkompetent är en annan sak.

Trollkarlar, ha ha ha. Förluster mot Borås, Oskarshamn och ÖREBRO. Nja, jag vet inte jag. Men den diskussionen får vi ta på annan plats.
Kommentera

Ambroo:
Säger åter igen, sparka challe...
han har lyckats förstöra Timrås spel under sina säsonger..
jävla hästkarl.
Kommentera

RTS: HV71 vinner sina matcher i powerplay, Timrå IK skapar knappt chanser i sitt. När ska man förstå att "special teams" är viktigare än nånsin nu när man har försatt sig i den här situationen?

"De som är bäst för dagen ska spela i den spelformen höhö", säger Charlie. Spetsen ska spela, säger jag. Nu får man väl halva forumet efter sig och kommentarer som: "DÅ Kankse duh s ka ta överr då istälett?+??+
Kommentera

Tycho: Visst det går att hitta vilka paralleler som helst, men en sån etablerad HS medlem som dig borde ju även se vart det lutar.

Jag tycker det är alvarligt fel när en sån som Skogs som är sämst på plan utan konkurense får spela  princip non-stop.

Straffen får Challe ta på sig, att sätta Hynning som straffskytt i detta läge är som att ljuga om att den enögde är kung i de blidas rike.

Kommentera

PEAP: Det hade varit ett fall framåt om Luleå hade legat på i 50 minuter och vi kom undan med en poäng men så var ju verkligen inte fallet. Som sagt, dom gör förmodligen en av deras sämre hemmamatcher för säsongen.
Kommentera

Tycho: Finalnds sämsta förlorare, men han kan få ett säckgäng att spela som stjärnor...

sv.wikipedia.org/wiki/Juhani_Tamminen

www.hbl.fi/text/sport/2009/4/11/w26020.php
Kommentera

En pinne som var en skänk från ovan. Otroligt att inte munkbröderna gjorde ett par baljor. Dom vaskade fram lägen i vartenda byte.

Annars precis lika dåligt Timrå som tidigare. Det är få gånger jag kan vara så objektiv att jag anser att Timrå förtjänar ett dåligt tabelläge, men...nu gör man det sannerligen.

Försvarsspelet är bedrövligt. Bedrövligt. Och backarna...herreminje. Erixon är magisk, Styfen ok, men sen: ujujuj. Skogs är nästan parodisk därute just nu. Som en Jim Carrey film, 'Mannen utan tajming'. Allt han gör blir fel. Stöter han fram tar han beslutet precis så mycket för sent att situationen är för långt gången och han blir överspelad med spelvändning som följd. Ska han lägga pucken mot mål gör han det e x a k t i det ögonblick en klubba eller motståndarben är i vägen. Och ska han vända hemåt gör han det precis när ingen annan i laget är där för att hjälpa honom. Fascinerande.

Moe är en annan som ser helt miserabel ut. Vad har hänt med pojken? Fattar absolut ingenting. Challes hårda markering ser mer och mer motiverad ut för varje byte han gör.

Nä, hörrni. Är detta kul att titta på? Svar nej. Jag kan knappt kolla utan skämskudden framför mig som en sköld. Någonting måste hända. Och det jävligt snart.
Kommentera

PEAP: Hahaha...de är ju för fan trollkarlar, säga att de inte fått fason på AIS, då har du inte sett AIS de senaste åren före, AIS ska ju inte ens vara där dom är med sina resurser mm, så snacka om att få fason då är du ute och cyklar rejält. Tycker du att han coachar bra, tex i PP, tar rätt strafflägare mm, erkännde ju tom att han tog fel keeper i slutspelet. Nu har jag sett lite i år, men det verkar vara samma socialcoachning ifjol. Men har man inte större krav så...........
Kommentera

RTS: Jag tycker det ska bli kul att möta Sundsvall nästa år !
Eller inte..... Bra coachat av Challe idag förövrigt. Kan man klona Sebbe ?

Jävla skit säsong !!!
Kommentera

RTS: Med Pärssinens spel ikväll så tycker jag faktiskt inte att han förtjänar någon "befodran". Han har ju lätt 4-5 riktigt bra lägen och han sumpar dom alla.
Kommentera

RTS: "3p idag var nästan ett måste" Ja, nu är det ju bara 132 kvar att spela om. Panik! ;)
Kommentera

RTS:

Varför kan vi inte flytta Timo?
Kommentera

Olle: Juhani Tamminen?
Kommentera

RTS: Luleå hade 9 poäng efter 11 omgångar ifjol... Slutade femma...
Kommentera

RTS: Kört är det väl inte? Vi kan fortfarande ringa till Boork. Vi kan fortfarande ställa Skogs utanför truppen när Caslava kommer. Vi kan fortfarande starta matcherna med våran förstamålvakt...
Kommentera

fighter:

Blir det allsvenskan lägger man ner.
Kommentera

RTS:
Vi har tyvärr 2:A-målvakter även i år, fast vi har ett bedrövligt försvarspel ska
Lindbäck ta 2-av 3 i dag....Blandar och ger precis som Backlund gjorde!
Det här duger inte Challe, tror att en ny röst skulle göra susen....
Kommentera

The great one: Timo skall INTE flyttas. däremot så finns det en hel del att önska i PP,
Kommentera

De här måste bara vända nån gång, man kan ju inte förlora med uddamålet hela tiden....känner som Anger att när vi lämnar perrongen kommer de gå undan.
Kommentera

vilka lägen man missar..

bra lindbäck på 1-0 målet :)
Kommentera

Flytta upp Pärssinen till 1:a kedjan med Corso och Sonnenberg.

PP under all kritik idag igen. Låt Corso spela nonstop i PP. Det är det han har betalt för.
Kommentera

Ambroo: Nä jag vet inte, Challe o Skogs förlorar matchen åt oss idag.

Men jag tycker en sån som Anger visar vilja, och får han inte chansen nu med canadickerna nu  vet jag inte vad jag gör.

Ang Lindbäck så kommer ju tyvärr Challe in i bilden igen.

Jag är rädd att det är kört nu, tyvärr, 3p idag var nästan ett måste. En KS mot Modo klara vi aldrig.

Kommentera

The great one: Jag var tveksam till Challe redan från början.
Bort med han och linkan inför nästa säsong oavsett om vi lirar allsvenskt
eller elitserien.
Kommentera

fighter: Vi är inte bättre än så här och en kvalserie klarar inte Timrå.Årets back uppsätning är tidernas sämsta. Sparka Skogs NU.....
Kommentera

Men sparka den där sopan till tränare nu! Hur länge skall han få leka med laget, han är helt oduglig. Vad har han lyckats med? Han tränar ju knappt laget längre heller, Nygårds verkar sköta det mesta i träningsväg.

Ta hit en riktig coach som kan matcha laget, nu har challe rullat runt på alla femmorna i alla säsongerna han varit här. Nu får det vara nog, nu stänger jag sponsor plånboken för gott om inget händer inom ett par veckor.

Som det ser ut så är Timrå IK som föreing inte ens värda entrebiljetten.

Ja ja jag vet att jag är sveriges sämsta supporter, men någon måste säga ifrån nu annars så sitter vi i kvalserien med skägget i brevlådan.

Vad händer när skadorna börjar ramla in, kanske laget börjar käpa då?

Juhani Tamminen du är hjärtligt välkommen till Timrås dockhus där isprinsessorna uppträder...

Du som sa att det såg bra ut, när var du hos optikern senast?
Kommentera

MB: Challe har nog sina brister, men att kalla honom för inkompetent är att ta i.

Rönnqvist och Robertsson bör få fason på AIS först. Ok, Starka segrar mot AIK och Leksand. Annars har de ju också haft problem.

1 poäng borta mot Luleå är väl ett steg framåt, men känns tungt ändå just nu.

Timrå IK, vi ger aldrig up !!!
Kommentera

Blizzard: När var han bra senast?
Kommentera

RTS: Hur coachar Charles sitt lag?

Tomas Skogs, har han mest istid idag?!

En stilla undran, är Lindbäck inkontinent??
Kommentera

Kämpigt kämpigt värre,men nu tar vi godtemplarna i eon på lördag.
Kommentera

Berglund:
VAr Åkelund skadad?
Kommentera

fighter:

Nä, men Challe har varit här i 3 säsonger och inte fått till spelet.
Kommentera

Rooster23: Tyvärr räcker det inte i det läge vi befinner oss i.

Hela laget andas osäkerhet fast vi gör en bra match, utan nollor som Skogs hade vi vunnit idag.

Som sagt en okej match och med normalt självförtroende hade vunnit hur lätt som helst.

Sebbe i en klass för sig, tätt följt av Anger. Men Anger visar att han skall spela med Corso o Sonnen

Björn Svensson en stor besvikelse idag.

Kommentera

IDAG VAR MOE OCKSÅ K-A-S-S!!!

Hej då!
Kommentera

tiker: Nåsta såsong blir det derby i kattlådan
Kommentera

Var det styrning på Luleås vinstmål? annars tycker jag det va tveksamt av Lindbäck igen.
Kommentera

Rooster23: Lägg då också till att Luleå förmodligen gör en av sina absolut sämsta hemmainsatser för säsongen.
Kommentera

fighter: exakt! Den här säsongen blir det främst att titta neråt..
Kommentera

The great one: Rom byggdes inte på en dag,klara sig från kvalserien
är vad som gäller.
En pinne borta=ett litet steg framåt.
Kommentera

Rooster23: Uppträdandet på isen tycker jag fortfarande inte är OK. Visst, det är bortamatch och man får väl vara beredd på segare skridskor men det är bitvis samma tafatta försvarsspel och jag vet inte hur många 3-2 och 2-1 man har sumpat i den här matchen. Jag lär önska laget självförtroende och kyla i julklapp.

Nu dominerade vi hela sudden och sen gör Luleå mål på sitt enda läge. Så jävla signifikativt.
Kommentera

Olle: Poäng borta är alltid OK.
Kommentera

Ropen skalla CHALLE TILL VALLA... Vilket skämt till coach.
Kommentera

Raggaren Putte: Vi behöver vinster, inte ströpoäng.
Kommentera

Olle:
Utan att ha sett matchen är jag nöjd med en pinne i Luleå. Hemmastarka Luleå!!
Kommentera

Bänka Skogs = 3p
Kommentera

« · 1190857 · »