1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

« · 1245488 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Tvåtallar: Skärp dig nu. Gå och kissa.
Kommentera

Knylan: Tack för tipset ;)
Kommentera

Hahl Bundy: TT:
klart ingen är nöjd med det och att det är ett delmål.
Men jag får dåliga vibbar av utalandet
Kommentera

Hahl Bundy: Piros hade nog alla räknat bort, absolut. Jag kommer nog att sakna Nyllet till viss del. Kedjan med 16-14-11 har funkat bra som avlastning på slutet och jag blir faktiskt livrädd för det defensiva när jag tänker på att Corso ska gå in och centra där mellan varven.

Edit: Sen har jag aldrig riktigt överlag gillat när man hattar runt med centrarna. Det brukar liksom inte kugga i.

Förövrigt så verkar även A-laget ta bussen upp. Kunde man inte ha skramlat till flyget?

Redigerad kommentar

Kommentera

Tvåtallar: Det är inte hälsosamt för dig att läsa uttalanden på det där viset du visar prov på nu. Gör man det blir man till slut dum i huvudet och tror att ingen vet bättre än en själv.

Ett litet tips inför fortsättningen tänkte jag.

Kommentera

Tvåtallar: Han menar förstås delmål. Det är ju underförstått.
Kommentera

Tvåtallar: Du kan väl inte på allvar tro att dom är nöjda med det?
Kommentera

Jag gillar inte Challes utalande där han säger att
"Vi har haft ett mål att sista matcen mot Luleå ska vara en avgörande match om slutspel och nu är vi där".
På nåt sätt känns det som att nu har vi nåt vårt mål och är nöjda med det.
Är det den känsla han förmedlar i truppen så kommer vi torska det är jag helt säker på.
Luleå är inställda på krig.
Tror inte det räcker med nån nu har vi nåt vårt mål känsla
Kommentera

Ambroo: Att Piros inte spelar det visste vi ju o Ijentligen så saknar jag inte Nylander.
Det tror jag inte heller du gör.
Kommentera

JNS: Tror att vi har fler platser, men att SK inte fått något besked om hur många. Därför vill dom inte ge ut fler platser i förtid. Utan sätter folk på reservlistan ist, något sånt.
Kommentera

Challe inför på timraik.se och jag gillar inte de här raderna då det blir otakt i kedjorna om man väljer att rulla på fyra ytterforwardspar: "- Kamil Piros spelar inte mot Luleå, dessutom saknas Peter Nylander som har åkt hem till Huddinge för att vara med sin flickvän när hon ska föda barn."
Kommentera

Tycho: Jag hade tur och han anmäla mig igår men jag tycker de är konstigt bara att vi endast får 50 biljetter :)
Kommentera

JNS: Åker man själv är det bara att snabba sig in på ticnet och handla!
Kommentera

Ambroo: Men den där ska inte publiceras förrän 14:33.      ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Och blir det inte så kommer han garanterat att slå sig för bröstet och länka till sitt tidigare tips.      :)
Kommentera

Varför får vi bara 50 biljetter till matchen? Borta supportrarna har väll rätt till 150 st?
Kommentera

T T: Kör den här länken istället:

Edit: Men va fan? Bara 50 platser?! Jag tvivlar ju på att den bortasektionen inte är större än så. Sen är väl bortasupportrar garanterade viss många biljetter??

Rätsida, någon?

Redigerad kommentar

Kommentera

Äsch! Matchen imorgon är redan spelad o HV valde Luleå enl. Ros. :(
Kommentera

T T: här har ni något att bitta i må bästa laget vinna (luleå)
Kommentera

Ni som har anmält er får mejl under dagen om besked.
Kommentera

bisterfinnen: Verkligen. Landstinget ska segra.
Kommentera

250kg kärlek:
Antagligen inget uppstyrt. Men jag kan rekommendera O'Learys i Gamla stan. Kolla även TIK08:s hemsida och TIK08-gruppen på Facebook.
Kommentera

Knylan:

Lycka till i slutspelet nu. Håll länets fana högt !
Kommentera

Jaha! Hur ser det ut med mobiliseringarna inför imorgon? Hur många bussar får vi se? Vart är HETSEN? Har vi 120 platser att tillgå? Det vore bedrövligt om vi inte skulle fylla dessa platser. Varför befinner jag mig i Blekinge? Frågorna är många.
Kommentera

250kg kärlek: Dagens Corso om Luleå o Abbotts bla:

"– Vi gillar dom verkligen inte, vi hatar dom. Det finns många spelare där som åker runt och är jäkligt kaxiga och tror de är bättre än alla andra, säger Corso och fortsätter:

– Vi måste håller fokus på det som är viktigt, inget snack om det. Men åker någon runt med skallen nere så kommer jag inte tveka att köra över dom och skicka dom till sjukhuset. Jag kommer att spela mitt spel, sedan skiter jag i vilket land spelarna som står i vägen kommer ifrån."

That´s the spirit!
Kommentera

Har nu fått semester i morgon så man kan åka till Luleå och skrika fram våra hockeykrigare. Fan vad jag längtar. Såg att det blir lite folk. Tycker nästan lite synd om Modo, ........noooooot. :-)
Kommentera

Var håller Stockholms Timrå-supportrar hus i morgon? Vi är på väg ner och ändrar planerna för morgondagen. Först var tanken norra brunn men nu känns det lite mer aktuellt att sitta någonstans där man kan följa matchen.

Finns det några planer därnere?

Kommentera

The Fat Bastard: Gamla gubbtjyvar ska hålla sig hemma, tänk på hjärtat. Läs det här och önska att du blivit född nån annanstans än i klyktattarland.

st.nu/start/sundsvall/1.1878534-pojkar-i-medelpad-dor-yngst-av-alla-i-landet
Kommentera

Japp! Då var det bokat och klart! Luleåutflykt i morgon...
Kommentera

250kg kärlek: Håller med, tycker både Meunier och M.Karlsson var riktigt bra igår!
Kommentera

Sonnenberg verkar vara en otroligt skön snubbe:

– Jag trodde att den studsade in men uppenbarligen inte. Kanske är det meningen att jag ska göra mål på lördag istället och att vi går till slutspel, säger Sonnenberg, som i så fall alltså tangerar Mika Pyöräläs 21 mål från fjolårssäsongen.
– Självklart vore det kul att kunna se tillbaka på att man slagit rekordet här. Men det är slutspel som är det viktiga och det är vad folk kommer att minnas, säger han.

Jag hoppas verkligen att han får sätta 21:a och gärna 22:a kassen också. Det är han grymt värd!
Kommentera

Hahaha, han är skön Corso:

• Ni har haft många heta dueller med bröderna Abbott och många andra i Luleå?
– Vi gillar dom verkligen inte, vi hatar dom. Det finns många spelare där som åker runt och är jäkligt kaxiga och tror de är bättre än alla andra, säger Corso och fortsätter:
– Vi måste håller fokus på det som är viktigt, inget snack om det. Men åker någon runt med skallen nere så kommer jag inte tveka att köra över dom och skicka dom till sjukhuset. Jag kommer att spela mitt spel, sedan skiter jag i vilket land spelarna som står i vägen kommer ifrån.
Kommentera

Heleniz: Hade Luleå tagit tre poäng så hade vi behövt vinna med fem mål. Får man samma målskillnad räknas flest gjorda. Är det också lika räknas inbördes möten tror jag.
Kommentera

Jag har en hypotetisk fråga, säg att Luleå skulle tagit tre poäng idag och övriga resultat varit oförändrade men att Luleå skulle ha typ minus 11 i målskillnad (vi har minus 13). Om vi då hade åkt dit på lördag och vunnit med 2-0 i sista omgången, hur gör man då? Blir det sudden då eller en ny match för att särskilja inför slutspelet?
Kommentera

T T: Jo, jag anmälde mig på matchen som nummer 19 typ :) Men om de fyller två bussar så borde vi köra på det om vi får så många platser där uppe och om vi får tag i två bussar med så kort varsel.
Kommentera

Hann du anmäla dig, Heleniz? Det bara small till så var bussen full. Jag vet inte om det blir en till.
Kommentera

Olle: Den här matchen sliter Pärssinen som ett djur. En Timo som under hela säsongen försökt men inte litat på sig själv. Visst, han har inte marginalerna på sin sida, men han försöker. Och jag tycker att det är på väg. I kvällens match var han en av de bästa. Han störde, skapade lägen och var dessutom äckligt ettrig i varje situation. Antagligen en av Pärssinens bästa matcher denna säsong.
Kommentera

250kg kärlek: Skogs och Meunier håller jag med om men dessvärre tycker jag att det ser ut som att Pärssinen är slut. Dragningarna går inte hem längre, smörpassen har blivit till fladderpuckar. Han jobbar stenhårt men får inte betalt.

För övrigt känns ju lördagen ungefär som en sjunde och avgörande. Vad det har slutat i tidigare möten är nu fullständigt irrelevant. Nu är det vinna eller försvinna som gäller och att bara ha den chansen, efter våran säsong, känns riktigt härligt och NÄSTAN lite oförskämt. Det är också så vi måste spela uppe i skoterland, riktigt jävla oförskämt.
Kommentera

Till att börja med...

HATA HATA HATA LULEÅ!!!

Detta jävla skitlappfittlag kan för fan dra åt satans helvetes i nuläget - försvinn era jävla as!!!

Det står nu mellan oss och er. Vi är de goda och ni är de onda. Grattis eller...?
Kommentera

renen: då ligger nog jag i en kista ! :)
Kommentera

Snelhest131:Får tik något sm-guld? tror inte det va!
Kommentera

DJ Hemp: ja ja, absolut ! men värmer dock en TIKAREs hjärta hur Modo skulle möta nya höjder med sina hemvändare. resultat ? 2 missade slutspel !
Kommentera

Underbart med en sista avgörande match! Men om vi ska knipa 3 pinnar mot Lulää så kan vi inte ge bort pucken och låta motståndarna komma i 3mot1/2-1 så många gånger som idag, Tack Lindbäck! Vet inte hur många kontringar skansen fick idag.. Men men, vi tar det här! Timrå IK <3
Kommentera

DJ Hemp:Annars då?

Kvällens dominerande spelare:

- Meunier
- Pärssinen
- Skogs

Och förstås Lindbäck.

Kul att våra mest kritiserade spelare gör en av sina bästa insatser.

Kommentera

Snelhest131:

Jag är fullt medveten om dina 700 000 mil på bortaplan. Mycket starkt jobbat, anser en annan. Själv åker man ju bara ett par mil till E.ON Arena. Dock anser jag till skillnad från resten av alla TIK-fans att det hade varit roligare med ett slutspel med MoDo än med träiga LHF. Men nu är liksom allting upp till oss - krossa de där pissiga lappgänget nu på lördag och hockey-Sverige är räddat! Drömma kan man ju... Mot slutspelet - krossa lappsatan!!! HATA LULEÅ!!!1
Kommentera

DJ Hemp: jag har åkt över 900 mil på hockeyresor sedan nyår och min drivkraft är just Timrå IK och gemenskapen vi som åker har för vi är oftast samma folk i den hyrda minibussen. att vi vinner hoppas väl alla på men sett över hela säsongen så är vi inte värd en slutspelsplats. självklart ska vi krossa lulä men om vi förlorar så är det så ! jag är nöjd med ingemansland...
Kommentera

Snelhest131:

Sicken jävla skitinställning, kan jag känna. Fy fan, skärp dig liksom!!! Just en sådan match som den på lördag måste vi ju bara vinna, eller vad i helvete är din jävla drivkraft med att åka runt på diverse arenor i detta land??? En förlust i Luleå och allting är liksom bara förgäves, det är min känsla... Adjö till 2010. Tack och hej. Vi missade festen med någon ynka poäng. Vad fan var detta bra för? Ingenting. KROSSA LAPPSATAN!!!1
Kommentera

Snelhest131: Men ändå all credit till Foppa. 30 pinnar på 19 spelade matcher visar prov på en viss kunskap. Även om hans bäst-före sedan en tid gått ut kan han ändock dominera en svensk elitserie. Tycker hans val att spela i Modo visar prov på klubbhjärta. Såna spelare växer inte direkt på träd...
Tyvärr tror jag att Foppa själv känner att tiden hunnit ikapp honom. Han är inte alls nöjd med sitt egna spel och blir tjurig och drar på sig många dumma utvisningar. Han har varit så vansinnigt mycket bättre än det han kunnat bevisa i Modo, i år. Och han lär inte bli bättre...

Hans satsning i Modo gillar jag, hans plats i OS tycker jag visar på dåligt omdöme hos Bengt-Åke. Hans plats i det OS som var måste ha varit för lång och trogen tjänst, inget annat. Om nu Foppa kommer tillbaka hoppas jag att det är på klubbnivå. Hans tid som stor hockeyspelare är över.

Kommentera

« · 1245488 · »