Hahl Bundy: Styfs medverkan tydligen osäker. Han fick en ny smäll på sin lilla tummetott. I en sån här match så känns han kanske viktigare än nån annan back med tanke på sitt krigarhjärta. Det är bara till att knappra smärtstillande och köra!
Tvåtallar: Jag finns här för dig, för alla och inte minst för Modo Hockey. Någon måste ta ansvar för de allra svagaste i samhället, innan det är för sent. Samhället måste ta ansvar.
Knylan: Ja, stackars lagkaptenen Per, som inför miljontals MoDo-fans världen över igår var tvungen att stå och bära hundhuvudet efter misslyckandet, hur synd är det inte om honom? Hjälp stackars Per att hantera sitt liv efter det här.
Skrivet 12 mar 2010 11:08 domsjö cowboy (Ej registrerad) Timrå fuskar och myglar sig till en chans till slutspel och ÖA gör en artikel som skriver POSITIVT om Timrå! Det är SJUKT!
Mygel Timrå har det här läget BARA tack vare att dom har haft en sjuk tur genom hela säsongen och att ALLA dommare gullar med dom. Alla som kan nåt om hockey vet det här. Att en O-vikstigning över huvud taget skriver om Timrå annat än för att psyka dom vid förluster är ett SKÄMT! Här håller vi på MODO - det rättmätiga slutspelslaget som blev bortdömda genom hela serien. Det är SORG i Övik nu, så kom inte och skriv om Timrå och deras "lag"!.. Tack för ordet!!!
mikenomad: Haha, tyvärr inte, annars hade det nog passat perfekt till mitt CV för vidare jobbsökande som engelsklärare.
övikstigning... hmm... är det sånt som Freddan sysslar med när han egentligen inte ska säga någonting alls men sedan skvallrar på som den värsta skvallerkärring.
Ambroo: Vem fan bryr sig om en ny unge till världen, det är ju KRIG på lördag, inget går före hockey och speciellt inte före timrå ;-) ungar, pff, de hinner han tröttna på ;)
jag hoppas på timrå imorgon, är nästan mer taggad på att se den matchen istället för brynäs - skellefteå, eftersom den matchen inte betyder ett skit för brynäs. lycka till imorrn !
Efter att ha kommit ner på jorden lite grann så börjar jag få dåliga vibbar,
Vi har på de tre senaste matcherna bara gjort 2 mål frammåt i varje match två av dessa harr vi spelat oavgjort (de vi absolut inte får göra imorgon) det hade kunnat bli tre oavgjorde eller till och med 2 oavgjorde och en torsk om man ser till matchen mot FHC, där vi hade mycket flax, det som är bra är väl att vi släpper in lite mål, men imorgon gäller 3 poäng inget jävla oavgjort resultat!
0-3 10min in i 3:e perioden och en sjukt taggad Lindbäck hade inte varit fel.
mikenomad: Tack för tipset, Allehanda hade jag glömt bort. Tror att jag ska ta och knalla ner till biblo och bläddra i ÖA och TÅ. Får man ta in popcorn dit?
Jaji, det var ju roligt att det blev så här när allt kommer kring. I går kväll var jag skitförbannad över att vi inte lyckades vinna och när jag på bussen hem hörde att Luleå avgjorde i sudden death ville jag bara slå sönder hela världen. Men inget av detta hade ju någon som helst betydelse, skulle det visa sig. Det hade varit EXAKT samma läge om vi hade tagit två eller tre poäng eller om Luleå endast hade fått med sig en. Hmmm, ärligt talat så slog jag faktiskt sönder en del saker på promenaden hem från bussen. Till ingen nytta. Riktigt skönt så här i efterhand att ha vandaliserat och därmed ha fått utlopp för sina aggressioner utan någon påtaglig anledning.
Krossa, hata och mörda etc ni som nu åker norrut i morgon!!!1
Älskar Corsos inställning till denna match... antar att nån redan länkat till artikeln, men annars är det bara att surfa in på Dagbladet och läsa hur en vinnare tänker. Så jävla osvenskt, men riktigt mäktigt. Man vinner inga matcher om man åker runt och funderar på om man kommer att bli bjuden på middag hemma hos bröderna Abbot om man behandlar dom med silkesvantar... Corso vill inte äta middag hos Abbots.
DJ Hemp: Det var ju en kväll fylld av spänning, dramatik och felräkning. Felräkning såtillvida att vi i bilen på väg hem, innan vi fick på radiosändningen, hade för oss att MoDo trots förlusten, men tack vare att både vi och Luleå tappade en poäng, fortfarande hade kvar chansen till slutspel. När då Annica Duncan vill få det till att Modo är helt borta i detta nu så garvade vi och bad henne ta en A-kurs i matte. Men när då L-G Jansson på ett pedagogiskt sätt får oss alla att förstå hur det hängde ihop med alla poäng som måste delas ut på lördag så brast vi alla ut i ett unisont jubel. Guldkandidaten missar slutspel, liksom!
TT: Håller med... men fokuserar han bara på rätt saker så är det sådan inställning som gör att Kanada och kanadensare alltid är vinnare i denna idrott. Att förlora är en SKAM! Det finns inga hedersamma förluster... det finns inga fula segrar!
Dream Team: Vad vi inte visste var att när sudden började hos oss så var det tre minuter kvar i Ängelholm och pp för Luleå. Där kunde det ha kommit en riktig sövning.
DJ Hemp: Det är mycket hat o slå sönder saker för dig verkar det som. Ta ett djupt andetag o analysera innan du överreagerar med att dunka upp allt o alla. Bara ett tips så där. :)
Blizzard: Fokusera på att vi har vunnit två borta samt just nu ett mycket bättre spel än vad luleå visat på slutet samt det mentala, att vi lämnat det tunga bakom oss medans luleå fallit ett bra tag. Sedan har vi challe det är ett plus hoppas jag
Alltså. Sundsvalls Tidning. ST. Och så vidare. Här har man lagt ner någon/några timmar på att göra ett inslag inför morgondagens match. Man har redigerat och gjort fint. Jag har beskrivit tidigare vad jag anser om deras bevakning. Men för helvete. Timrå Hockey?
Alltid denna jäkla Lavander... Kan man radera bort Mats Lavander? Den gubben får vi nog hålla en extra get på i morgon, han har redan vunnit nog åt Fuleå mot oss. Jag vill inte se den gubben i målprotokollet mot oss igen, ta bort han bara...
TT: Tråkigt att det bara blir en buss. Men det blir nog rätt många som åker med bilar och så är det alltid folk fårn norröver som har närmare dit, tippar att vi blir cirka 100 st iaf.
Snälla, är det någon som har ansiktsfärger att låna ut till resan? Rött och vitt såklart. Skulle vilja ansiktsmåla mig på resan :) Skicka en bubbla till mig isf så kan jag komma och hämta det ikväll om någon snäll människa vill sälja/låna ut lite färg :)