1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet

« · 1245790 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
Blizzard:
Måtte det inte vara en "foppa fot"
Kommentera

LingaN: Då när detta sa var det väl tummen som spökade är det foten går det nog inte men vi har chans ändå kanske Sonntag får återdebutera...
Kommentera

htikare: Dumt att på ST.nu ha länken uppe på löpsedeln.
Kommentera

Tycho: Kanske lite pubertalt? Men man ska ju bejaka barnet inom sig säger dom så jag skrattar med :P
Kommentera

LingaN: Ne, LingaN håller du till här fortfarande? Hur är det på Hemmanet?
Kommentera

ersson: Självklart, läser dock mest nuförtiden. Det är bara bra. :D
Kommentera

Jag tycker jag kan ta på nervositet jag...

FORZA TIK..........alltid, alltid.................
Kommentera

Friman SR: Är Styf skadad?
Kommentera

Själv ser jag den på hemmaplan men för den som vill se Timrå spela och är i Stockholm vidarebefordrar jag följande info som just laddades upp på TIK08-gruppen på facebook

Kvällens avgörande match visas på BG:s Sportbar, Hornsgatan 136, för de som vill förstärka matchupplevelsen med lite rödvitt hockeysällskap. Nedsläpp 18.30. (Inga garantier för platstillgång osv.)

Kommentera

Har flyttat mig från turfåtöljen och åkt 44 mil söderut så det lär bli så att säsongen tar slut idag. Mitt fel.

Förlåt!
Kommentera

Det blir

18:30 Luleå HF - Timrå IK

JOHANSSON, Morgan
PERSSON, Sören

LYTH, Peter
JOHANSSON, Anders

som skipar rättvisa ikväll.
Kommentera

14. STARKOV, Kirill
16. AXELSSON, Anton  
  4th Line

27. PÄRSSINEN, Timo 51. LANDER, Anton 10. MEUNIER, Laurent  
  3rd Line 4. GRANATH, Elias 2. MOE, Eric  

7. HYNNING, Fredrik 49. KARLSSON, Gabriel 19. SVENSSON, Björn  
  2nd Line 9. CASLAVA, Petr 23. SKOGS, Tomas  

91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 13. CORSO, Daniel 25. SONNENBERG, Martin  
  1st Line 33. KARLSSON, Mattias 3. ERIXON, Sebastian  

Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus  
  35. LINDBÄCK, Anders  

Timrå IK

Kommentera

DAGENS DOMMARE IKVÄLL - FÖRDEL LULEÅ!!!!!

Referees: Johansson, Morgan & Persson, Sören
Linesmen: Lyth, Peter & Johansson, Anders

Hur har då dessa dömt i år??? Se statestik nedan.

Morgan Johansson

Morgan Johansson har totalt dömt 17 matcher i årets elitserie, dessa matcher har slutat med 65% hemma segrar 18% ovavgjorda & 18% borta segrar.

För Timrå har Morgan Johannsson dömt totalt 3 matcher i år. Detta är fördelat på 2 Timrå förluster och 1 oavgjord.

För Luleå har Morgan Johansson dömt 2 matcher i år, Detta är fördelat på 1 Luleå förlust och 1 oavgjord.

Med denna statestik på Morgan Johansson kan man inte se någon skillnad på matcherna som han dömt enskilt för varje lag. Dock ser man att Luleå har en fördel av att hans matcher till 65% leder till en hemma seger.

Sören Persson

Sören Persson har totalt dömt 22 matcher i årets elitserie, dessa matcher har slutat med 59% hemma segrar 5% oavgjorda och 36% borta segrar.

Sören Persson har dömt 4 matcher för Timrå i år. Detta fördelat på 4 förluster för Timrå. Timrå har inte tagit en poäng när Sören Persson dömt.

För Luleå har Sören Persson dömt 5 matcher i år. Detta fördelat på 2 Luleå vinster och 3 Luleå förluster.

Av allt att dömma kan man även se att Sören Persson är en fördelaktig dommare för Luleå när de idag möter Timrå. Även hans totala statestik siar om att det är hemma seger som är det vanligaste utfallet, dock har han en hyfsat hög borta statestik som kan gynna Timrå 36%, vilket är betydligt bättre än Johanssons 18%. Sören har även valdigt lite oavgjorda matcher bara 1 av hans 22 dömda matcher har slutat oavgjort.

Om man ser till poängskörden mellan lagen har Timår kammat hem 1 poäng av 21 möjliga när dessa dommare dömt en match.

För Luleå ser det bättre ut de har kammat hem 7 poäng av 21 möjliga.

Totalt har båda dommarna dömt 39 matcher, fördelat på 24 hemma segrar, 4 oavgjorda och 11 borta segrar Detta i procent är 62% hemma segrar, 10% oavgjorda och 28% borta segrar.

Vad säger då allt detta, egentligen ingenting, då varje match är unik. Det kan gå hur som helst. Dock visar statestik att vi troligen inte kommer få se en oavgjord match, då utfallet för dessa herrar tillsammans endast är 10%.

Att de sedan är 62% hemmasegrar och 28% borta segrar, gör att det troligen är något av dessa utfall vi kommer att få se. Dock är en hemma seger det allra mest troliga.

Om vi slår ihop de 14 matcher som dessa dommare dömt Timrå och Luleå blir statestiken följande. 10 hemmasegrar 2 oavgjorda och 2 bortasegrar. I procent fördelat på 72% hemmasegrar, 14% oavgjorda och 14% bortasegrar.

Detta var statestik som än mer talade emot vårat kära Timrå.

Timrå har med andra ord 14% chans att gå vinnande ur denna strid emot Luleå idag medans Luleå har 86% chans att gå segrande hur denna strid då oavgjort räcker för dem. Detta är statistiska argument som baseras på hur Morgan Johansson och Sören Persson dömt tidigare i år.
Kommentera

lungan:

Men hur fan orkar du? Det finns tre sorters lögner: Lögn, förbannad lögn och "statestik". Kom igen nu...
Kommentera

DJ Hemp: Har inget att göra :)

Nä som du säger detta säger ingenting inför denna match.

Det enda som jag kan tyckas vara värt att tänka på är skillnaden på Kanadickerna som är på plan idag.

C.Abbott & C. Abbott vs. D.Corso & M.Sonnenberg.

De som är bäst av dessa fyra vinner Matchen
Kommentera

nu är jag nervös så fy fan!
Kommentera

Blizzard:
Uh, börjar bli nervös nu jag med... uhh.

Forza forza...
Kommentera

lungan:

Detta angående kanadensarna tror jag mer på. Samt vilken målvakt som vinner den inbördes kampen. Men det är förvisso självklart. Givetvis är spänningen olidlig i skrivande stund och det är knappt man vet vad man skriver. Til syvende og sidst lär det väl endast vara tillfälligheter som avgör ändå. Minns våra sortier ur kvartsfinalspelet -05, -07 och -09 t ex. Var vi det sämre laget i dessa serier? Knappast. Rena tillfälligheter...
Kommentera

DJ Hemp: Ja, jag håller med. Det är väl för fan inget att skriva om en massa negativ statistik ang. hur domare dömer. Nej, här gäller att vara optimist så länge det går.
Kommentera

Vilken match vi kommer att få se ikväll. För mig spelare det ingen roll om vi vinner eller förlorar. I ärlighetens namn är jag fortfarande hög på ruset av att Timrå kommer spela i Elitserien säsongen 10/11. I min värd, pga. hur denna säsong utveckats var en 9:de & 10:de plats lika värdefull som ett SM-guld.

Har tidigare i år skrivit att för mig är allt ovanför 9:de platsen bonus. Att Timrå nu har chansen att knipa den 8:e och sista slutspelsplatsen i omgång 55, gör att den dramatik som Timrå bjudit på i år, kommer vara det man minnas för all framtid. Säsongen 09/10 är den då Timrå i sista omgången slogs för en slutspels plats.

För att få lite kultur in i resonemanget brukar de flesta draman sluta med ett lyckligt slut. Skulle Timrå ta 8:e och sista slutspelsplatsen är säsongen 09/10 den bästa "bok" jag läst.

Men jag vågar inte tro eller hoppas, absolut inte tippa denna match som börjar om 45 minuter. Jag ser fram emot en bra match där bästa laget vinner.

Det ska bli riktigt roligt detta!
Kommentera

Vinner vi den här matchen så vet jag inte hur man ska ranka den alltså. Det beror på hur matchen ser ut, men det känns på förhand som att den kommer bräcka det mesta man sett sedan vi gick upp. Det som också spelar in är att man vet att slutspelet sedan kan gå lite hur som helst. Vi har bra statistik på både Linköping och HV. Fy fan. Fruktansvärd nervositet.
Kommentera

lungan: Det är en jävla skillnad ekonomiskt över att ha spela färdigt eller att få vara med i ett slutspel. Varken TIK, MODO, BIF har råd egentligen att stå utanför ett slutspel
Kommentera

65selander: Hörruduru! lungan menar förstås hur dom sportsliga framgångarna sett ut under säsongen.
Kommentera

tik02:

Jaji, man vill inte direkt mötas av negativism så här nära inpå matchstart. Det är jobbigt nog som det är ändå. Å andra sidan är det inte helt fel av lungan att liksom anti-jinxa heller. Luleå på bortaplan är ju en satans svår match. Inget snack om den saken. Egentligen handlar det bara om en löjlig kvartsfinalplats och vi lär förmodligen inte överleva kvarten om så blir fallet. Men ändå. Jag vill besegra Luleå. Dessa tröga lappar. Jag vill pissa på Jonte och hela gänget. Dessutom känner jag lite med de supportrar som har ansträngt sig och företagit sig denna två gånger 54 mil långa resa. Jag unnar dem en oändligt skön hemresa. Hoppas verkligen att de får bli lika lyckliga som en annan skulle bli i händelse av en vinst i afton!
Kommentera

Jag försökte precis ringa Kickan, men den tröga lappjäveln svarade inte :) Hon står la på H-läktaren och myser utav bara h-e. Luleå är ju klart för slutspel i skrivande stund. Vi är "precis utanför linjen", som min utlandsfödda partner uttryckte saken tidigare i veckan. Kom igen nu för fan, Timrå IK! Idka massmord!!! Det ska inte finnas några som helst tecken på att det någonsin har existerat en stad 36 kilometer sydöst om Boden när vi vänder hemåt!!! Låt det goda segra mot det onda!!! HOCKEY = KÄRLEK OCH MASSMORD!!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Visst är det svårt med Luleå borta, men det var FBK och Frölunda också, jag tror Luleå känner sig mer pressade, har legat på slutspelsplats i stort sett hela serien, men har börjat sjunka nu på slutet, nog så illavarslande, bättre då för TIK att slå i underläge, kan aldrig förlora nåt, bara vinna, massor.
Kommentera

Jag känner mig ändå ganska lugn just nu men jag vågar knappt tänka på hur nervös jag kommer att bli om vi skulle ha ledningen i tredje. Huvva!
Kommentera

T T:

Tog Lindbäck Moppen till Luleå?
Kommentera

Bissett19: Jag hörde inte vad han sa. Du tänker på kepsen och frisyren, eller? :)
Kommentera

Bissett19: Den kommer att bli grym om några veckor.    :)
Kommentera

Bissett19: Gogogogogo Tiiiiimråååååå..Nu jävlar tar vi dom där konsumdiggarna
Kommentera

T T: Nu åker vi...

FORZA TIMRÅ!!!

Kommentera

Modo har gått om oss i tabellen, nu MÅSTE vi vinna.        :)
Kommentera

T T: och Luleå har börjat bäst...
Kommentera

Herregud vad de ligger på!
Kommentera

El Maco: dee e luuugt...det här vinner Tik...tålamod...
Kommentera

HillBiliRedNeck: Känner mig allt annat än lugn.
Kommentera

Rooster23:hehe...ähh...fan det här tar vi...Modig kommer skaka i 3 perioden..
Kommentera

Tur Gabbe e med så han kan spela back när man valt att inte ha extraback med
Kommentera

Herregud vad nervös man är när Moe har pucken. Okej period, bra period faktiskt,  kan bara vissa backar spela lite rejälare o enklare tror jag vi tar detta..

Men Styf!!, Vår kapten fick en blåning på foten o kan ej spela,,, Vi behöver en ny kapten, en som spelar mer än 20-30 matcher per år.

Kom igen nu Timrå!!!.

Kommentera

Limpan: sonntag är ju med
Kommentera

superfalle: Vilken förstärkning, Sonntag har ju inte spelat fullkontakts hockey på hur länge som helst, räkna med Gabbe på backeplats om Skoogs e trasig
Kommentera

Riktigt bra "bortaperiod"!
Kommentera

Laken: hur ser det ut på isen?
Kommentera

Inga uppspel går fram, vinner vi , blir det på ett slumpmål..

MPS o Corso har precis som oftast problem i egenzon.

Kom igen nu Timrå!!!

Kommentera

« · 1245790 · »