1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591420 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2010-11-18

« · 1306680 Till forumet

Luleå - Timrå IK 2010-11-18
Det är väl dags för en matchtråd.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-11-18
T T: och Perra är fortfarande tydlig över vikten av 4a kedjor, och ser lite små bitter ut över alla skador vi får hela tiden.
Kommentera

T T: Man kan konstatera att Sonntag inte gör en människa glad i Timrå...
Kommentera

Blizzard: "Perra är fortfarande tydlig över vikten av 4a kedjor, och ser lite små bitter ut över alla skador vi får hela tiden."

Att detta ska vara så svårt att förstå!
Vi har denna säsong varit ganska "skadegynnade", inte alls haft så många skador! I dagens elitidrott är skador något man får räkna med. Jag brukar säga att 3-4 spelare är borta (med skador, sjukdomar) inför varje omgång är normalt. Till detta kan du lägga till avstängningar.

Att vi har haft och har en tunn trupp är en helt annan sak!
Men vi har INTE varit och är INTE speciellt skadedrabbade denna säsong, hittills!
Kommentera

mikenomad: Fram till för några dagar sedan var det väl inte någon i Timrå IK som gjorde någon i Timrå glad?
Kommentera

mikenomad: med flera !!!!!!!!!!! 22st lagkamrater.
Kommentera

Laken: inte det jag menade heller MEN man är väl endå hårt skadedrabbade när man har tunn trupp och inte får ihop knappt 3femmor, det syns och märks när man får skador.
Kommentera

Laken: han kan väl fortfarande vara bitter ÖVER ALLA SKADOR VI FÅR eftersom vi redan är så några jag nämnde inte ens att vi har mer skador än alla andra lag.......

Är detta så svårt att förstå.....
Kommentera

Blizzard: Inte alls.
Kommentera

Blizzard: Precis...vi har RELATIVT mycket skador som Einstein skulle sagt ;-)
Kommentera

Blizzard: Nej, han kan vara bitter över att vi har en tunn trupp, inte över att vi har några enstaka skador. För det får man räkna med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: okej säg det till honom då för han är bitter över tunn trupp men även alla skador

"”Perra” Johnsson börjar bli luttrad över alla skador.

– Minst sagt. För en sex-sju matcher sedan var vi helt skadefria, men för hur länge? Tre timmar kanske. Granaths smäll såg illa ut och det kom på en singelövning för backar. Helt otroligt och det gör att vi får avvakta med laget, säger han."
Kommentera

Blizzard: Jag har träffat Perra och är övertygad om att han förstår detta själv! ;-)
Kommentera

Laken: tunn trupp och skador hör ju såklart ihop :)

Väljer man att satsa stora delar av budgeten på 3-4 nyckelspelare och sedan låta truppen vara tunn och så kommer det 1-2 skador då syns det så mycket mer och folk väljer att klaga på "mycke skador" laget och de anställda får lite väl mycket skit medans TJ och linkan kommer rimligt undan när det gäller skadorna, linkan pratar om dom som redan finns här och att dom ska prestera men det är ju svårt när man måste köra dubbla byten match efter match.

Som tur är har dom ju fått någon som helst insikt i ES hockey 2010 iaf och börjat vävra spelare, men en till tycker jag skulle vara bra för att just avlasta och då menar jag inte boyce.
Kommentera

Det krävs inga super-läsa-mellan-raderna-skills för att förstå att Perra anser att truppen är för tunn numerärt. Och han har ju rätt. Det spel man bestämt sig för att spela tarvar fyra fulla kedjor, och så länge han inte har det till sitt förfogande har han och laget kassa förutsättningar.

Sen ska vi inte lura oss själva och inbilla oss att det finns en massa ursäkter till att man presterat som man gjort. Det såg ju inte helt lysande ut de få gånger man mönstrade starkast tänkbara lag. Så: oavsett hur många man mönstrar ska man prestera efter sin potential. Det har man inte varit i närheten av annat än i ett par, tre matcher.

Lule i morrn känns småtufft. Eftersom vi alla är luttrade av de senaste säsongernas bakvända logik (torskar mot alla efter oss i tabellen, vinster mot alla över oss) tror jag vi alla till mans i lönndom tror på goda chanser till poäng.
Jag vibbar dock obehag. Att vinna mot traditionella topplag, såsom ett novembermätt HV som blir griniga om det går emot, är en sak. Att vinna mot ett topplag som Luleå, där ingen i laget för ett ögonblick tror att poängskörden är ett resultat av överlägsna individuella glidarskills, är en helt annan femma.
Jag befarar en riktig näsbränna. Våra backar kommer att få det tufft. Och hur ska forwards undvika att drälla och kladda med pucken i mittzon där lulingarna dreglar efter kontringslägen?

Njae. Jag är som sagt realistiskt negativ. Men jag hoppas på ett par saker: att våra toppspelare går i bräschen (Hirso! Nej, jag tror aldrig du kommer att påminna om Davidsson. Men i a f hans...systerdotter?), att backarna visar lite mer rejäla tag och att målvakten spelar på en nivå där utespelarna i a f ges chansen till poäng.

Nu får det vara slut på alibihockey. In i skiten, för helvete. Bort med puckarna från egen zon, driv mot mål och sök avslut. Den som passar pucken från slottet får casha en månads brun-utan-sol-förbrukning åt Linkan.
Ut och agera!!1
Kommentera

Blizzard: Denna kanske redan är länkad, men visst verkar Perra inte allt för belåten med läget.,
Riktigt bra att han ger sin synpunkt tycker jag iallafall.
Ang BS så tycker inte jag han skall ha allt för många synpunkter när han själv jobbat för at lämna. Han får ju en fin chans att visa upp sig, om nån klubb nu skulle vara intresserad så att säga.
Kommentera

Olle: Förvisso...tänkte mest att som lök på laxen så är han inblandad i Granaths skada under träning.
Kommentera

mikenomad: Jaha det hade jag totalt missat. Olyckligt.
Kommentera

Olle: Ja och det var säkert inte Sonntags fel men ändå...
Kommentera

Bragd-Birger: Jag är en ganska allvarsam person men din kommentar om att du hoppas att Hirso åtminstonne skall kunna vara lik Davidssons systerdotter fick mig att skratta högt. Tack för den! :)
Kommentera

RTS: Jag tror inte att Timrå är särskilt belåten med situationen som uppstått. Björn var så gott som klar för Düsseldorf men där sket det sig. Han ryktas till Luleå, det lag vi möter ikväll. En liten konstig situation måste man nog ändå påstå.

Pappa Björn säger "-Vi för en vuxen dialog med Timrå IK". Finns det månne ett litet und av irritation från pappa Gunnar?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Timrå kanske kan byta honom mot Raffl?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag hade gärna sett en ren sprattelvattenkedja jag. Typ, Bärssinen - Viinaren - Koskenkorva.

Men det lär man aldrig få uppleva så länge man lever.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja...men jag tycker att irritationen känns riktad mot medias försök att blåsa upp nån form av konflikt som kanske inte finns...
Kommentera

mikenomad: Ikväll kan det väl inte vara nån som förutsätter eller inbillar sig att vi ska vinna borta mot seriens bästa lag o som dessutom inte har förlorat hemma på hela säsongen?

Just av den orsaken vill jag INTE se ett enda gnäll härinne över hur dåliga vi är i kväll!!!!
Det är bara som det ska vara när vi blir överkörda! Så INGET gnäll!

Däremot får det gärna bli tvärtom, men det är väl en betydligt mindre risk.

Redigerad kommentar

Kommentera

Stor intervju med Hirso som är medveten om att han och andra kan mycket mer.
Kommentera

Hahl Bundy: helt rätt!

"dessutom inte har förlorat hemma på hela säsongen?"
Det är bara positivt deras första förlust kommer komma på hemma plan hoppas det blir ikväll =)

Jag är nöjd om jag ser att dom försöker vinna iaf =)
Kommentera

nixXz: Tänkte på samma sätt, Timrå brukar ju rätt ofta vara inblandade när trender bryts, vore skoj om det gick åt rätt håll när vi bröt en trend någon gång... :)

I övrigt förbehåller jag mig rätten att gnälla i kväll om spelarna inte kämpar. Jag kan inte gnälla för en förlust om tik försökt vinna, men när det ser ut som AIK hemma för några veckor sedan gnäller jag ohejdat.
Kommentera

Solen ser ut och gå både och upp ner på samma sekund. Solen skenar hastigt över himlen.
Det är isigt överallt.
Vintern är en grimas, ett stelnat leende.
Vintern är ett förvridet ansikte, näsan begravd i stinkande vit skit.
Eller snö som eskimåerna säger...

Ikväll möter vi seriens överlägset bästa lag, Luleå.

Räck upp handen alla ni som kan och vill berätta detaljerade anekdoter om fantastiska Luleåmatcher vi minns?

Öh...
Ingen?

- Markus Åkerblom i 6:e perioden. Det räcker så.

Lander i 3:e ifjol

Okej. Tack för den. Alltid något.

Redigerad kommentar

Kommentera

1-4 blir de i kväll
Kommentera

superfalle: 4-1 tror jag mer på
Kommentera

Timrå Icon: nä . de är väl åke som står i kväll .. icke att han släpper 4 i dag . känns som en match där han kommer vara in the zone
Kommentera

superfalle: Roffar vi åt oss 1 pinne är jag nöjd.
Kommentera

Berglund:

Hehe. Fick en rolig hund-association igen :-D

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: storförlust idag
Kommentera

bisterfinnen: haha dåre :P
Kommentera

Här är laget:

19. SVENSSON, Björn 21. LARSSON, Alexander 8. HALLIN, Per  
  4th Line 6. SONNTAG, Fredrik

7. HYNNING, Fredrik 51. LANDER, Anton 13. CORSO, Daniel  
  3rd Line 33. KARLSSON, Mattias 50. ERIXON, Sebastian  

27. PÄRSSINEN, Timo 44. HIRSCHOVITS, Kim 16. AXELSSON, Anton  
  2nd Line 23. SKOGS, Tomas 9. JOKELA, Mikko  

37. VIINANEN, Mika 49. KARLSSON, Gabriel 22. RÖYMARK, Martin  
  1st Line 18. HALONEN, Antti 36. STYF, Pär  

Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus  
  31. PITKÄMÄKI, Juha
Kommentera

dr-nix:

En finsk Mika i nr 37, det känns tryggt.
Kommentera

dr-nix: bara en back ifrån 4a hela femmor fantastiskt! om inte björn byter bås där uppe ;)
Kommentera

dr-nix: Tycker det ser spännande ut. Gillar att dom satt Axelsson med Timo och Kim, kanske kan hans hårda arbete smitta av sig och tända finnarna?

Sen hade jag ju föredragit om man körde Sebbe och Jokela där bakom, men man kan ju inte få allt...
Kommentera

dr-nix:

Referees: Rönnmark, Ulf
Lindqvist, Mikael
Linesmen: Yletyinen, Emil
Sandström, Jan
Kommentera

Simmalugnt: Rönnmark....Rönnmark Rönnmark...jag vill minnas någon färsk oförrätt från hans sida. Var det FBK's fuskmål han dömde?
Kommentera

Olle:

Vet inte, bryr mig inte.
Kommentera

Jensen_12: Då man rullar på tre backpar och fyra kedjor så ska det ju mycket till om de inte hamnar tillsammans, om man säger.

Redigerad kommentar

Kommentera

vem står ikväll åke? eller är pittens finger 100 igen?
Kommentera

söder över:

Åke vad det verkar.

pittens finger, det fick mig att tänka på filmen Edward Penishands...
Kommentera

Olle: Då får man höra "AAAÖÖÖÖÖÖUUUUUU" av honom så fort nån står framför mål eller fastnar efter sargen. Låter som han gillar att skrika efter boskap, haha.
Kommentera

Lemmy: Ja både Rönnmark och Vinnerborg gillar att tuta i sig att dom, med blotta rösten, kan få lös spelet när det grötas i sarghörnet.
Kommentera

Olle: Det värsta är att jag gör likadant framför tv:n. Fast då fungerar det oftast hehe
Kommentera

Äntligen dags för nedsläpp! Och precis som planerat har jag glömt bort allt det jobbiga med hockey under uppehållet, nu är det bara naiva förhoppningar och vackra drömmar.
Forza!
Kommentera

pefr: Tragisk kommentator på Canal+. Skogs har börjat rejält!
Kommentera

« · 1306680