Malmö IF finns inte mer, nu byter man namn till MIF Red Hawks eller bara Red Hawks. hoppas nu inte TIK byter till något så dumt, nä behåll dom gamla namnen, tänka sig att Djurgårn kallar sig Kings eller Brynäs för Tigers, börjar bli lite för mycket NHL över det hela, även om man är sugen att se Avalance mot Brynäs som snart möts i en träningsmatch.
Apropå LHC emblem: Det står mycket riktigt "Link ping" med "riktiga" bokstäver - i mellanrummet finns en puck vars fartstreck bildar något som ska tolkas som två "prickar" över ett "o", som alltså ser ut som en puck... Ganska så uppenbart, såvida man inte är trångsynt - vilket ju är ganska vanligt bland oss sportfånar....;-)
Nog för att jag är trångsynt men till och med jag fattar att pucken i mitten ska tolkas som ett Ö. Men några prickar klarar jag inte att uttolka hur mycket jag än bligar in i skärmen. Å andra sidan har jag för mig att jag hört att klubbmärket ritats av en "vanlig" supporter vilket ger lite genuinitetspoäng jämfört med mer eller mindre lyckade reklambyråkonstruerade örnar, tigrar, valrossar, kissekatter, kossor och broccolitallar.
Malmö IF har helt bytt namn till MIF Redhawks (inte Red Hawks som många vill skriva). De senaste åren som MIF använt sig av höken som marknadsföring så har man sålt mest souvenirer i landet. Det är inte konstigt att Malmö går med 10,5 miljoner i plus, och det kan inte vara publikintäkterna.
Sen vill jag passa på att säga att MIF:s klubbmärke är värt 290 miljoner, bara de tre stockholmsklubbarna är före.
Pass på! Jag lyckades räkna till inte mindre än FYRA förekomster av lagnamnet "Malmö" på supportersidan du länkar till. Vad tycker supportrarna egentligen? I så gott som alla klubbar i Sverige har amerikaniseringen mötts av protester.
I avsaknad av gästbokens verklige toppekonom DJ Hemp hoppar jag in och pryar lite med en analys av dina påsåtenden. Min gissning är att inte ens elitseriens största souvenirförsäljning genererar ett plus på 10,5 mkr. En tjugondel av årsvinsten från souvenirer kanske? Inte illa det heller. När det gäller överskottet så stavas förklaringen till det möjligen PNB?
När det gäller värderingen av klubbmärket till 290 mkr skrattar jag överseende. Var kommer den siffran från? (Är det den gamla PriceWaterhousegenomgången så ställer jag mig skeptisk till att den har så mycket med verkligheten att göra.) Fundera själv på hur någon idag skulle få tillbaka pengarna plus ränta efter en investering på 290 mkr i ett svenskt ishockeylag...
Var inte Djurgården värderat till ca 100 miljoner kronor? Deras årsomsättning ligger någonstans där omkring i alla fall, men jag vet inte om värdet på klubben var det samma. Har i alla fall för mig att det inte var så mycket högre. Så i relation till det så känns det ju NÅGOT orimligt att MIF skulle vara värderat till 290 miljoner kr.
Någon klok typ som vet vad förkortningen MIF står för i det däringa Redhawks?
Sedan borde väl Malmö IF ha en gås på bröstet... Det vore mycket fräckare. Sverige borde ta efter USA. Där döper dom sina idrottslag på sitt eget språk. Det är tufft.
Men imperialismen behöver också nyttiga idioter...
Timrå IK först. Sedan tallar och sist rödörnen. Som jag fortfarande tror är Kenneth Westbergs påfund för att ge Socialdemokraterna lite infiltrerad gratisreklam;-)
Håller din logik med Gååsafåågeln?? Skulle Timrå ha en Surströmming då, (Tänker inte öppna debatt igen) Och Brynäs ett Tivoli, Piteå en hembränningsapparat, Hv71 en j-la Symaskin på bröstet hur kul är det?? Och hur går det med AIK och DIF, ska dom turas om och ha Calle och Silvia på bröstet????
Och din logik om Röda örnen stämmer inte tror jag,,då Kennet tog ansvaret för internet med bravur, så vart sencuren moderater helt plötsligt,,,,,,
HH: Vadå surströmming? En tall kunde väl inte vara helt fel... Och varför skulle HV-71 ha en symaskin? Motorsåg eller älgstudsare är väl mer vad jag förknippar med dom trakternas varumärken. Men olika hobbys har vi...
Gåsfågeln därimot är ett flygfä med starka historiska och traditionella rötter i den skånska myllan... Annars kunde dom ha vilken gröthals som helst. Men nu har dom fan en gök i sitt bo.
Tänker osökt på sommarens svar på isbanetävlingar för motorcyklar... Tänk om Valsarna skulle döpa om sig till "Hot spinning metals"? Eller "Black worms" Fan, vad dom skulle sälja supporterprylar.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
nä behåll dom gamla namnen, tänka sig att Djurgårn kallar sig Kings eller Brynäs för Tigers, börjar bli lite för mycket NHL över det hela, även om man är sugen att se Avalance mot Brynäs som
snart möts i en träningsmatch.