Det känns tyvärr som att det bästa i detta läge är ett tränarbyte. Det kommer inte hända eftersom att man är alldeles för stolta för det. Vad gör Tommy Andersson nuförtiden?
Timråit H-sand: fyfan vad dåligt.. det är ju synd om brattis, får knappt stå några matcher, när han väl står så blir han utbytt. Då lär inte självförtroendet vara på topp. Riktigt trist att Svedberg är totalt omotiverad, bådar inte gott inför kval..
hockeyärnice: Laget o organisationen platsar helt enkelt inte SHL. Dom har haft hela säsongen på sig att förstärka på backsidan. Förstår att Printz lämnade när han i flera matcher varit 7:e back medans vissa får spela och underprestera hela tiden. Nä nu orkar jag inte mer...o vad ska Kaijser o Jansson tänka......
Icetea: Det känns tungt nu. Mycket tungt. När det gäller den kvalitet och förmåga som det här laget besitter är jag inte särskilt orolig inför kvalet. Vi gör en bättre andraperiod än Malmö. Det är inte där det sitter. Vi har visat att vi kan spela jämnt med alla lag i den här serien. Problemet är att vi har lite för många sänken i försvaret. Det är alldeles för lätt att göra mål på oss och det är inte skönt att gång efter gång spela bra hockey, göra många mål och ändå förlora i slutändan. Sånt sätter sig på självförtroendet. Lägg till det att vi har ett halvt lag på skadelistan, varav en är seriens kanske bästa forward. En sån smäll klarar inte en nykomling. Vi skulle behöva sans och lugn och ro och ett skadefritt lag fram till slutspelet. Hitta en taktik och en metod som gör att vi kommer undan alla dessa frilägen. Och helst en målvakt som kan rädda oss. För min del kunde Bratten ha fått stå kvar i dag. Det hade gjort hans självförtroende gott, och just självförtroende är den vara vi kanske är i mest skriande behov av. Men börja för guds skull inte ropa skandal och Hockeyallsvenskan nästa redan nu. Det är bara ångest som talar.
8671: Må hända ni har sämre spelarmaterial på papperet, Men ni har inga dyra legoknektar som skiter fullständigt i laget utan är bara där för tjäna pengar. Bara det är en stor fördel för hur man en vrider och vänder så försöker åtminstone dessa killar att kriga för klubben även om det går tungt nu.
Tror ej heller ni har något att oroa er inför ett kval. Inte är Aik och Oskarshamn nå super lag. Det kan säkert bli jämn serie men tror ni endå tar hem det. Jag säger som jag brukar säga åt de flesta i Modo Boken när det går som tyngst är då man ska stötta dom mest.
roger_sundsvall: Ja fattar ärligt talat inte varför man inte plockat upp juniorer i detta läget med skadorna. Herregud inget att förlora på, kanske ett tacksamt läge att komma in som junior med då vi redan är körda för kval. Har sagt det förut och står fast vid det, Freddan är ingen matchcoach. Är det nånstans Nubben skulle letat förstärkning innan deadline så är det på ledarsidan....... Såg på Twitter att Jens Brändström som är tränare för Lindlöven i div 1 skrev att bytet av Brattström var en tydlig signal "du duger inte för mig". Herregud.... Nej loggar ut snart härifrån för det kokar i mig och kommer bara skriva onödigt negga blaska..
Timråik123456: Lustig situation vid Svedbergs utvisning. MIF spelaren blir inknuffad 2 ggr i Svedberg av Timrå backen, med crosschecking i ryggen som följd. När MIF spelaren vänder sig om till Svedberg och undrar vad han pysslar med så åker han på två smällar i ansiktet av Svedberg. Och Freddan undrar i båset varför han åker ut på 2 min!!!
KulltorpsOlli: nej det lär inte hända. Vi lär få gå in i det här kvalet med ett självförtroende på noll och en riktig jävla gnällspik till coach. Känns stabilt.
KulltorpsOlli: Svedberg är i sån obalans. Tänkte på det förut. Brattström stod och skrattade med sina spelare i första perioden och verkar harmonisk. Men får man stå var 15:e match är det klart att man inte kan leverera på samma villkor som Svedberg. Sen kommer Svedda in och det förata han gör är att börja svinga mot motståndare, herregud man skäms ju över karln...
Förstår ni inte att vi nu spelar försäsongsmatcher? Rätt av ledningen att labba lite med formationer och spelsätt. Viktigast är att spelarna inte fäster någon vikt vid resultaten sista omgångarna utan går nollställda och upp-peppade till kvalet. Där har tränare, ledning och alla runt laget ett jättejobb att se till att spelarna kommer in med rätt attityd.
Jag börjar undra om Freddan har svårt att värdera spelare efter deras prestation idag. Hela säsongen har de som var med i uppflyttningen fått oförtjänt mycket förtroende. Svedberg och Freddan känner varandra sedan way back.
Spelare som kommer in nya och helt okända verkar däremot behandlas rätt illa ibland.
JonteD: Det tror jag inte! AIK eller Oskarshamn kommer att spela jämt med oss och då gäller det att Svedberg tar sig i kragen och börjar leverera och inte filma och dra på sig matchstraff och utv som han gör nu hela jävla tiden... Sedan måste vi ta in en till i båset som kan styra upp skiten
JonteD: det är det där ”mycket” som händer i ett kval när en strykpåse från SHL går ner och möter ett supertaggat allsvenskt lag. Det krävdes ganska ”mycket” sist vi åkte ur också, ändå gjorde vi just det. Det krävdes ganska ”mycket” då vi gick upp ifjol också. Försöker inte negga i onödan, bara lindra chocken redan nu för er med huvudet i sanden.
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋