Puckat: Kollar man på inlämnade laguppställningen till sekretariatet kontra på Timrås Instagram så skiljer sig dessa. Förmodligen har väl dessa känningar uppdagats tätt inpå match? :(
The great one: SAIK hade 7 borta mot oss, 7 borta nu mot Växjö. 4 av dom är samma lirare som mot oss.. Handlar det om sjukdom på samtliga så känns oddsen på att det är covid inte jättehög.. FY FAAN alltså om hela kvalrejset ska skita sig pga covid inom truppen... Nä nu intalar jag mig själv att det är en vanlig snuva och samtliga sjuka är åter inför helgens hemmamatcher. 😁 KÄMPA TIMRÅ FÖR 3 POÄNG!!
NDR: Jo fast nu var ju inte T.Erixon med på träningen igår heller så man tog alltså risken att åka ner med 6 backar, och nu står vi här med bara 5 från start. Ingen ursäkt att J20 har match idag, A-laget kommer i första hand och det alla juniorer tränar och kämpar för är ju att få chansen i A-laget, är ju därför så många flyr föreningen pga att man inte får chansen att spela, bara träna och titta på
Ja, det är för dåligt av tränarna att inte våga släppa fram fler juniorer emellanåt. Vi var bättre på det där förr. Men detta får vi tacka Freddan o Ante för.
Puckat: Vilken back i J-20 tycker du i så fall att man skulle tagit med och gett speltid? Min åsikt är att om man inte spelat en enda minut i SHL tidigare, skulle man göra en spelare en otjänst att stoppa in denne i just denna matchen. Nej man får nog köra på det man har helt enkelt, för allas bästa.
NDR: Exakt, folk skriker efter junior i tid och otid precis som dom skulle komma in som några frälsare bara för att dom är unga. Sanningen är att vår bästa junior har varit mer eller mindre menlös i SHL när han fått chansen. Folk måste förstå att det är en oerhörd skillnad på J20 och SHL. Hade vi varit i allsvenskan hade kanske funkat. Är man en riktigt stor talang kanske det går även i SHL. Men tror inte våra juniorer är där.
Röda Tallen: har man ett lag som huserar på den övre halvan av shl tabellen går det säkert mkt lättare att slussa in juniorer men är man ett bottenlag med kniven på strupen så tror jag inte det gagnar nån av parterna
Zäta75: Hoppas hockeygudarna är med oss och att vi slipper fler skador och sjukdomar. Vill inte ha det argumentet att skylla på om det går åt pepparn nu när så mycket står på spel.
Ändå är det vi som har det "bredaste laget" av alla i SHL.
Vikigt att Mål Johansson är på topp nu. Är lite orolig att han sjunker in i målet för tidigt på skott utifrån. Då uppstår mycket luckor och då forwards skjuter väldigt hårt och välplacerat kan det bli tufft. Så en bra start där och en välplacerad och aktiv målis så blir jag lite lugnare
Andersson: Ja, vore ju fint om vi kunde inleda efter uppehållet med en vinst. Brukar ju vara svårt det för Timrå. Nu finns iaf förutsättningar med 8 dagars vila, 2 nya spelare in och Jokinen 🙂