Alvarez har gjort sin bästa period sedan han kom till Timrå!
Jag kan fatta att han är lite extra tänd när han möter gamla föreningen men kan han hålla det på detta vis framöver så är jag helt färdig med gnället på honom!
Bra assist med hakan till Dahlén och utöver det sjukt nyttig!
Ordnar PP och vinner dueller längs sargen. Bryter passningar och är med! Jäkligt kul att se!
Bra spel generellt idag än så länge!
Låt detta bli årets första 60minuter bra spel!
Det är naturligt att motståndaren får chanser särskilt när det gått så pass illa som det gjort för dem under första. Det lär komma en uppryckning men häng i nu TIMRÅ IK!!!!!
Tom Topp: Viktig andraperiod nu där vi brukar vara svaga. Långt till båset. Vi får se om Händemark spelar mer. 3-0 inför tredje vore fint. Slarva inte med passen nu!
Bra pass innan också - ett snabbt förstapass och en hård genomskärare på en forward som trampar till sig yta. Sånt har vi inte varit bortskämda med den här säsongen.
Rip Kirby: Att Malmö spelar i SHL är en gåta för mig.Tror både Modo,Dif och Löven skulle smiska dem. Lever mycket på sin fysik och målvaktsspelet men är otekniska och har svårt att hänga med när tempot skruvas upp. HV slår dem i kvalet är mitt tips.
Bragd-Birger: Ja spelet med puck i egen zon lämnar en del att önska som sagt. Tydlighet med forwards som gör sig spelbara på en enklare sätt. Hade det inte varit ett uddlöst MIF vi möter så är det inte säkert vi haft en 2-0 ledning ärligt talat.
Bee: Alvarez mycket nyttig i det han gör nu. Hygglig macka, från var det Lander, till EPs kasse? Mycket räka på den.
Kan vi nu fortsätta göra 2 perioder till utan några längre dippar vore det smaskens(att det ska fortsätta se som i första är inte rimligt på bortaplan).
Weird perre. Timrå ser ut ungefär som man trodde inför säsongen, dvs rätt svajigt men med spetskompetens framåt som skapar lägen ur ingenting.
Horribelt spel med pucken i egen zon, dock. Vad har man för strategi egentligen för att spela bort press? Tycker att forwards positionerar sig väldigt märkligt. Man spelar ju fast sig direkt om det är två malmöspelare som pressar. Här måste Ante - och spelarna - shejpa upp.
Dahlén gör i a f en underbar period. Det är det här drivet man vill se. Snuskigt viktigt att EP fick måla igen också. Den här kedjan börjar fanimej kugga i.
Annars fattar jag ingenting av Alvarez kontra Hartmann. Båda överraskar totalt, åt motsatt håll.
Hatten av för Alvarez första period, gör väldigt många bra saker! Vinner puckar, täcker puck i anfallszon för att invänta sina kollegor, även tagit lite egna initiativ i anfallszon! Vill minnas att han även förra säsongen var bra mot just Malmö
kattan: Gött med två "enkla" mål. Inte minst med förra matchen i färskt minne.. Vi kan dock inte släppa igenom spelet så himla enkelt genom mittzon. Vi måste bli bättre på att sätta stopp där, annars är det ju upplagt för kontringar hela tiden. Jag tänker inte kommentera nivån som Malmö håller. Inte mer än att jag bara kan konstatera att vi har en andraperiod framför oss. And that goes whitout saying...
Vill också slänga in en klapp på axeln för Robin Alvarez, som jag var rätt elak mot förra säsongen. En mindre men tydligare roll har verkligen låtit honom hitta hem.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen