Jalasvaara: Det har det nog folk aldrig riktigt varit? Eronen gjorde ett starkt slutspel, men jag tycker han har en del att bevisa över en hel säsong. Framförallt är jag osäker på att Eronen skulle få ett 2 årskontrakt. Det är tempot han allt som oftast har svårt med.
Sputnik: Min lyxbeställning inför sista 10 lyder: 1) Juel får hålla nollan i tredje och känna lite komfort 2) Kedjan HålLanderPettersson får göra ett mål
roger_sundsvall: Härligt med ledning :-) Men riktigt usel match och felpassfestival från bägge håll. Sämsta matchen sedan Skelet borta. Vore då x:tra skönt om vi kan lugga med oss 3p.
Hahl Bundy 2.0: han är helt utan match när det gäller den där typen av frysningar av motståndaren på offensiv blå. Inte första han gör i matchen. Han är otrolig på att skapa sig utrymme.
Rico01: Rindell kan i offensiven ändå. Marmenlind har inte heller agerat så förtroendegivande. Även om just målet inte är mycket att diskutera. Snarare en del svaga returer även han.
Lite topplagskänsla än så länge över denna match. Malmö som lag jobbar lite hårdare än oss men vi har ändå 3-2 inför sista. Lite "FBK" över oss. Tycker EA-Boyce-OJ är fortsatt jäkligt bra. Grymt ass av Oliver. 44 & 61 fortsatt farliga åt fel håll. Bänka nån av dom.
Läktarproffset: Det är väl egentligen där jag har mest dilemma egentligen. Vår 4:e kedja har varit grym match efter match. Med Wedda in lär det ändå bli nån i den kedjan som hamnar på bänken. Får jag vara ärlig så skulle likväl Mieho vara den som kan vara extraforward då istället. Inte för att han är dålig, utan för att jag vill värna om spelare som Boyce och Johansson som gör ett lika bra jobb just nu.