Tom Topp: På tal om Hardegård, igår eller idag, var det fyra år sedan som han gjorde mål i Mora utan att det någonsin tilldelats honom, tog i innerribban.
kattan: Kan ändå tycka att Hartmann står för mycket bra grejer på isen. Utnyttjar sin tyngd och är med och etablerar tryck gång efter annan i offensiv zon. Det är också ett vägbanande spel som öppnar upp för andra kedjor att bygga vidare på. Då tycker jag han visar upp sig lite mer än Mieho, som trots allt fått spela högre upp i hiarkin.
Hållander står även han för mycket bra grejer, även om produktionen där även inte gett lika mycket frukt som spelet ändå visat.
Sputnik: Han ska nog gå ner i löneanspråk om jag ska tycka att det är lämpligt med en förlängning. Han har en bra blick för spelet men om han kommer kliva in som vår dyraste back (tillsammans med Eronen kanske) så så ska det krävas mer.
The great one: Man vet liksom inte vart man har honom. Blandar och ger i prestationerna. Är han missnöjd över att vara långt ner i hierarkin? 14 mål första säsongen och nu mållös och i en 3e kedja. Kanske kostar lite väl mycket sett till produktion också. Samtidigt kan han vara jävligt nyttig när han får till det.
bar mofftak: Juolevi gjorde inte nån stabil match, men nånstans tycker jag ändå att han visat upp rätt stabila tendenser i tidigare matcher. Han kan behöva lite tid att växa in i spelet på stor is med. Vi får ha tålamod, även om han samtidigt måste växa in i det snabbt om det skall bli nån förlängning av kontraktet.
De är väl ingen som på riktigt trodde att HV skulle va topplag i år ? Men förutom de blir det en hård kamp om titeln årets sämsta coach ..... Montén vs Garpenlöv
Zäta75: Det är på flera olika sätt fullständigt ogreppbart hur Nubben ens vågat tänkt tanken att anställa Tomas Montén i rollen som tränare. Visst, när han åkte ur med Timrå kanske vi inte hade det allra fräsigaste laget, men vekare coach på SHL-nivå får du leta länge efter. #heeelasveerigeskrattar!!!
Kerstin_k: Sen är ju denna säsong sådär ruskigt tight. Hade vi vunnit mot både LHC och Öreplast så hade vi kunnat ligga på delad förstaplats med FBK ikväll. 🤷
Nisse på Mon or: Juel såg oerhört glad ut efter slutsignalen. Jag förstår det. Han har verkligen inte fått lätta matcher. Nu visar han vad han kan. JJ hade inte tagit ngt av målen. I övrigt var Juel tät.
Tycho: Men gud vad skönt att dom höll undan. Kan ha varit jävligt viktigt för laget. Att inte tappa ytterligare en match i slutskedet. Bygga lite självförtroende; viktigt.
Timrå var dåliga. Malmö lite mer dåliga. Och mest dålig var Malmös klack. Men jävligt viktigt att ta tre poäng med skitspel, trots att det "bara" var mot Malmö.
Lander och Hållander gör sin bästa match i år. Kan vi ana en uppvarvning där? Kaptenen påväg tillbaka i gott slag? Jo, jag tackar jag.
Kul Juel fick vinna. Tyckte han gjorde precis exakt det som förväntas av honom. Målen är ju bara otur och otagbart.