vonDöbeln: Malmö är pissdåliga men vinner ändå komfortabelt. Ingen bra reaktion efter Antenyheterna och dålig start för Johansson i konkutrensen om 1a målvaktsspaden.
Dubbeld: Ja han kan väl knappast dra den om att vi inte tar betalt för våra lägen när vi knappt har några. Jag tippar på om något om att vi inte är påslagna från start
Labban: Måste ju vara så jävla ruttet att sätta sig på bussen, kuska ner till Malmö och sedan inte ens försöka vinna matchen för att sedan åka buss hem igen.
Hade tippat Malmö skulle vinna med 4-2 och verkar som det blir något sånt också. Vi har skitsvårt att behålla motivationen mer än 3-4 matcher och speciellt efter uppehåll. Det får lagledningen ta på sig
Kerstin_k: Ja det var fint, men nu gläds jag hellre av ett mål nästa gång. 😅
Sen det här med att vi skall vara nedtränade,r det verkligen bara vi som är det av alla lag i SHL? Till vilken nytta i så fall? Njae ett av de tröttaste bortförklaringar som finns.
Sputnik: Det skvallras en hel del om att även vissa spelare tycker så. Knappast rocket science heller även om jag tycker Ante lyft sig ett snäpp som matchcoach. Före denna match vill säga.
Djingiskahn: Man ändrar inte om i formationer eller byter målvakt för att någon gjort något fel. Man gör det för att man vill förändra något i matchbilden och ta poäng, laget före jaget.
neutral: Ge dom en högerskytt som kan ta till vara på ett direktskott så lovar jag att det skulle smälla mer. Nu tappar vi den dimensionen med för många vänsterskyttar som måste ta emot pucken först. Lägg därtill att Mieho och Pääjärvi spelar PP på det.
Sputnik: Dahlen och Pettersson i PP är som att titta på när målarfärg torkar. Enkelt som fan att täcka ut dessa. Händer inget och slutar ofta med ett changspass. Ja,ja ibland funkar det men utfallet är skralt. Skall man inte försöka få motståndarna att slita lite mer?
Kerstin_k: Förmodligen är detta något Kapanen har med i beslutet kring att hitta ny tränare. Kanske också något som en del spelare varit lite kritiska till internt?
Röda Tallen: Hur tänkte du att vi skulle få tillbaka Jacke om man inte ger honom förtroende. Kan ju inte plocka han när det inte är hans fel...Det är tunt och tungt på backsidan. Har du glömt det?
Antes idé har alltid varit att laget ska bygga ett förtroende till sin egna förmåga och vara lugna och trygga i den.
Han har aldrig varit igång med sågen eller så.
Han bygger konstant.
Det är väl inget fel i det men då borde han ha någon med sig i båset som ansvarar för matcherna så man kan FÖRSÖKA vända spel som inte fungerar innan det rinner iväg… Men Men…
Rallarn: Inte för att kasta nån bensin på nån brasa, men är det inte precis det här Ante fått kritik kring?
När laget kliver ut och har huvudet under armen och skridskorna kvar på bussen så tydligt att alla ser det vill man ju se nånting från coachen. Vad som helst egentligen.
Ta en timeout. Kasta om alla jävla kedjor så att ingen vet vilken kedja dom spelar i. Byt målvakt och sätt JJ som libro. Sortera om varenda jävla flaska. Skicka ut materialen till omklädningsrummet. Gör. Vad. Som. Helst. Så blir man ju nöjd som supporter.
Antes filosofi är motsatsen. Det vill säga; förtroende, förtroende och mer förtroende ger resultat och vänder matchbilder. Rätt eller fel vet jag inte egentligen. Kan det vara något som Kapanen ser och vill förändra?
Nåväl. Nu börjar vändningen mina damer och herrar! Kör bara kör Timrå!
Sputnik: Ledarfråga. Vad ska ante säga, att vi har tränat för hårt så att vi inte orkar tävla? Vi skänker bort för många enkla poäng för att upplevas som seriösa i kampen om topplaceringarna. Är spelarna bara lata efter uppehåll? Ledarfråga. Byter man ut sin stekheta förstemålvakt för att lufta en kille som har 6 vinster på 14 matcher? Ledarfråga.
Senaste säsongerna har ju Timrå varit ett lag med två ansikten. Är man mentalt i matchen kan man slå vem som helst, sen varvar man det med instatser där man inte verkar i fas alls.
Andersson: Enligt Ante så är dom ordentligt nertränade, visst kört som dårar under uppehållet. Det är ju framåt i tiden som denna tunga träning ska visa sig.
Zäta75: Kan någon fysioguru förklara för mig hur fan det ens är möjligt att vara nedtränad inför en match?? Är väl en hel vetenskap med hur man toppar form och allt sånt, och det bör dom väl ha koll på? Är det också på tränarens ansvar?
Från ST:s live chat längre ned… Här har vi en av de stora anledningarna till att Ante inte blir kvar. En tränare på SHL nivå som inte vågar göra förändringar. Det är så sjukt dåligt!: Ante är ju för fan en amatör som bara har halkat in i det här och lever på att vi har bra spelare. Längtar efter Jokinen. Jag gör som Kapanen. Ger upp den här säsongen och sparar pengarna till nästa. Det är då det gäller. Känns inte det som hans taktik?
Happy - Läsarkommentar I dag 20:14 Varför byter man inte målvakt för att skicka en signal så alla vaknar till, ser inte bra ut detta Profilbild för Andreas Lidén Andreas Lidén I dag 20:14 Det är liksom inte Antes grej att ta time out, byta målvakt eller rotera i kedjorna ...
Rallarn: konstigt att det bara gäller oss och inte Malmö, dom har ju varit ledig lika länge? Ledarfråga. Och kommer ante sen och säger att vi torskar för att vi har tränat för hårt då diskvalificerar han sig själv.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla