Olle: Håller med dig. Wedin måste börja göra mål. Mot Modo hade han tre klockrena lägen mitt i slottet. Alla i magen på målvakten. Frilägen missas hela tiden. Man kan inte bara jobba hårt. Då blir man en Päjärvi.
Ante kastar spelarna under bussen, "Jacke gör självmål" "vissa spelare har gått på jullov", säg som det är bara du lyckades inte få spelarna redo för match
Tycker Lyytinen saknas enormt mycket. Han är en sån universaltillgång i spelet. Svenssons tillbaks men han gör väl inte sin bästa match direkt. Sen har vi ett gäng strulpellar där bak som behöver en sån som Lyytinen att lära sig av hur man spelar behärskat med puck.
Zäta75: Du säger Lyytinen Hållander är saknad håller med men inte Strömberg saknad haha du ska inte inbilla mig vi vunnit ikväll med Juel när backsidan är PISS RÄDDA SVAGA MJUKA
Labban: nja det är inte spelarna som är borta som är skillnaden. Vid senaste förlusten ropade alla på Svensson. Det är inställning som gäller i hockey och den hade Malmö ikväll.
Labban: Som jag skrivit många ggr under matchen så saknas Lyytinen mycket idag. Han betyder mycket för stabiliteten bakåt. Och Hållander för sitt slit och skridskoåkning. Vi saknar någon som går i bräschen och visar vägen idag. Samt en coach som kan tända och motivera laget.
Fy fasen vilken sur förlyst. Vi ger bort matchen mot ett svagt lag. Första förlusten på länge mot Malmö när vi hade chansen att rycka ifrån vissa lag i botten.
Röda Tallen: I ett lag som har SÄMST effektivitet i hela serien så är det magstarkt att se en målskytt komma tillbaka till laget och prestera 1 mål på 12 matcher. Var det inte i öppen kasse han gjorde sitt enda också? Eller ”magstarkt”, det är en besvikelse. Det var ju med Wedin som vi skulle befästa oss i toppen men han har bara sumpat målchanser sen han kom tillbaka. Köper att han var ringrostig första 3-4 matcherna men när han fortfarande inte presterar ett skit efter 12 matcher så måste man börja ställa samma sorts krav på honom som dom andra dyrgriparna vi värvat.
1-1 är han fel i positionen och styr pucken någonstans där han inte har kontroll över vart och följer upp det med att sparka in den… Tror att man tränar på den där biten som målvakt att inte göra massa rörelser när man inte har koll på vart pucken är.
Men skit samma…
Wedin fri
Pettersson fri
Dahlén bra lägen
Inget avslut man direkt impas av…
Fjärde linan med Oliver och co var jätte naiva med idag.
Backarna var jättemjuka.
Det här var en patetisk insats.
Ingen får godkänt!
Ante inkluderat!
Skam att visa upp sånna här insatser! Harnefjant och Folkedanz behövde inte ens vara så dåliga som dom brukar…
Jag skulle gärna se att Marklund får gå direkt och Ante får hjälp av någon som bryr sig om hur matcherna ser ut.
Vårens matcher är viktiga och det vore kul att se det speglat i lagets insatser.
cloon: Jag var väl en av de som inte ropade på Svensson. Tycker han fått lite väl mycket cred när sanningen är att han bara spelar riktigt bra typ var tionde match. Lyytinen däremot anser jag vara enormt viktig för det spel vi spelar. Sen är inställningen såklart det avgörande och där kan man spekulera i vad det beror på. Känns som spelarna redan haft sin julfest när man kanske borde haft den efter matchen mot Malmö istället. Nu är det som att spelarna kom med med inställningen att de skiter i allt och hoppas att inte så många såg vad som hände.
Sputnik: Hoppas innerligt inte detta var ett tecken på att hela grejen kring Ante-gate snarare stulit energi än att ha gett det. Ante har sett rätt energilös ut ett tag dessutom.
Hur påverkar det gruppen och Ante när det kommit ut att "bärande" spelare varit med och gett input till förändring?
Hoppas detta bara var ett undantag. Annars har jag en känsla av att Ante kanske inte står i båset innan säsongen är över..
Olle: Ursäkter finns det inte nej. Men jag tycker Timrå är bättre när Lyytinen och Hållander spelar. 2 viktiga spelare med jävlaranamma som kan dra med sig andra
Sputnik: Tänker exakt samma, Ante har sett morgonsur ut större delen av säsongen faktiskt. Jag tror inte alls att det är långsökt att befara att han kliver av redan under den här säsongen
Sputnik: Inte jag heller, men enligt några här så var han rapp på att tydligen säga "Jacke gjorde självmål" och "vissa spelare har redan gått på jullov"
Skitmatch efter uppehåll, det är bara att ruska av och komma tillbaka efter jul. Förhoppningsvis får grabbarna i sig lite ägg och fisk på julbordet så att kämpamusklerna återhämtar sig.
Dubbeld: ante kallar en spade för en spade. Det var ju ett självmål av JJ, varför ska det lallas med honom? Det var inte bara JJ som fick kritik, ante sa att det bara var Dahléns kedja som fick godkänt.
Olle: Ja det var ett självmål, men varför ska han nämna det överhuvudtaget kan man ju undra? Är ju knappast anledningen till att vi förlorar. Alla var dåliga utom en kedja. Jaha ok, varför såg det ut så då?
Labban: Klart det är antes ansvar. Jag tycker det var fel att ställa JJ i målet överhuvudtaget när man har en stekhet Juel men jag tycker också att det är lite uppfriskande att höra en coach säga som det är. Det framstår inte lika kravlöst som det kan se ut på isen ibland.
Olle: JJ ska absolut inte lastas för den här matchen. Första målet kan diskuteras men det är inte alltför ovanligt att en puck vallas in på målvakten, resten av målen är det antingen styrning eller skymning på, snarare Hartmann och Oliver J som ska klandras för dom målen som inte ligger i skottlinjen. Sen är han absolut inte på den nivån han var på förra säsongen och gör inte den där extra räddningen, men att klandra förlusten på honom är fel tycker jag iallafall
Att köra skiten ur spelarna var kanske inte så klokt.
Eller så kanske man bara kan säga att det här bjuder man på för att vara redo senare…
Hur som helst så suger det ur supporter perspektiv när laget är klart sämre än ett riktigt dåligt lag…
Hjärtat syns inte så jävla väl en kväll som denna.